Coronavirus #2

Mijn broertje zit in Panama, hij moet nu via New York naar Nederland vliegen…

Al paar dagen aan het klooien, tickets omboeken omdat de vlucht gecanceld was.

Mijn moeder zwaar in de stress…

Hij zit als het goed is nu in het vliegtuig naar New York. Daar moet hij gecheckt worden en dan hopen dat hij op de vlucht naar nl mag

4 likes

Ahja, je bedoelt niet de gewone briefwisseling. Toen ik vanmorgen in mijn postpunt (Delhaize) was, lagen er daar nog heel wat dozen van Zalando en Bol dus waarschijnlijk inderdaad voor pakketjes zoals @Fuji ?

Wel fijn dat boekwinkels open blijven, hoewel de medewerkers daar misschien anders over denken…

Misschien mis ik het sarcasme, maar ik vind het echt raar dat boekenwinkels openblijven. Toch totaal niet noodzakelijk.

5 likes

Ik denk dat het is omdat online bestellen een vrij contactloze manier van kopen is vergeleken met fysiek winkelen en het voor veel winkels toch wel verschil maakt dat ze nog wel online open kunnen blijven. Maar ik heb er geen verstand van haha

1 like

Jawel, voor kranten is het handig

Haha wat is ons koningshuis toch heerlijk knullig, staan ze daar een beetje met deksels te klappen in hun chillkleding.

41 likes
testen

Let op: gekopieerd van een blog van iemand die geen viroloog is, gebruikt wel bronnen, zie onderaan.

Nederland zegt dat testen op grote schaal niet kan, omdat er geen materialen zijn en het teveel tijd kost. De argumenten die daarvoor worden gebruikt gaan allemaal van een [ expand title=’uitgebreide DNA test uit.’] Die PCR test wordt aangeraden door de WHO, omdat er simpelweg niks beters was, maar is niet perfect: ze mist mensen die pas net ziek aan het worden zijn, en mensen die aan het eind van hun ziekte zitten maar soms toch nog even besmettelijk zijn.[/expand] De PCR test is inderdaad arbeidsintensief.

Maar dat kan anders. In Zuid Korea wordt an sich dezelfde PCR test gebruikt, maar in een heel andere vorm: een drive-thru-test, waarmee tienduizend burgers per dag worden getest.
Deze test kost maar zes minuten per persoon. Ze zal door die snelheid misschien iets onnauwkeuriger zijn (de testmethode is dat niet, die is volgens het advies van de WHO). Maar zelfs als de Zuid-Koreaanse test misschien iets onnauwkeuriger is, lijkt dat wel een ontzettend slecht argument om grote groepen mensen hier dan maar helemaal niet meer te testen, zoals Nederland nu.
https://www.grutjes.nl/2020/03/covid-19-stoppen-of-afremmen/?fbclid=IwAR2M4zsLp6cuyT1EOB6n3aPsp2zO1UXfaFBUNgCGwa93P3-a8KvHR2xqMTU (bij het kopje testen, isoleren en dan staan er in deze lopende tekst die ik hier plak allemaal linkjes maar dat lukt hier niet)

2 likes

Je bent niet alleen :heart: Het beangstigt me dat het niet zeker is hoe lang dit gaat duren. Op een of andere reden dacht ik vrijdag nog: over 2 maanden zijn we er vanaf. Maar hoe meer ik me er in verdiep hoe banger ik word. En na 1,5 week met een thuiswerkende man ben ik hem ook helemaal zat :joy: Dus hoop echt dat het snel allemaal voorbij is deze ellende

1 like

Die kun je toch ook in de supermarkt kopen?
En krantenwinkels blijven ook open.

Ja daar dacht ik ook aan, al leek het me dan in dit geval logischer om aan huis te leveren (evt enkel aanbellen en dan weg) ipv dat iedereen naar het postkantoor moet banjeren. Nuja, er zullen stemmen opgaan voor beide opties volgens mij…

Je mag me wel pb-en als je wilt! Ik zoek ook altijd nog wordfeud buddies :slight_smile:

Hang in there, we komen hier echt doorheen!!

1 like

Blijf het ook bizar vinden dat tot een paar weken terug het virus echt enkel in China was, en dat het nu ondertussen echt over de hele wereld verspreid is.
Zat te kijken naar een kaartje met de hele wereld en aantallen corona gevallen. Enkel een paar landen in Afrika staan nog op 0. Verder echt overal.

Oh ik ging er vanuit dat bedrijven (kleine dan) hun pakketjes wel moeten aanleveren bij het postkantoor! Als mensen zelf daarheen moeten is het inderdaad alsnog niet zo handig

Krantenwinkels zitten bij mij in de stad al niet meer dus dan kan het wel handig zijn. En voor kantoorartikelen. Supermarkten zijn nu ook zo chaotisch dat het handig is voor mensen die de drukte niet fijn vinden.
Al vind ik het deels ook wel apart

En voor pakketjes is idd ook handig

Jeeeeeezus mijn moeder volgt de facebook iets gebeuren van mn dorp. Staat daar gewoon een oproep met kom morgen allen naar het plein om te klappen voor de zorg…
Moet niet gekker worden.

4 likes

Ha, nee ik houd van boeken/lezen. En boekenwinkels (in NL tenminste) verkopen vaak ook (bord)spellen en educatief kinderspeelgoed dus dat zou wel kunnen helpen voor vermaak.

Echter zie net dat het bericht is aangepast en i.p.v. boekwinkels staat er nu op de site dat het krantenwinkels zijn.

Het begon bij met hoofdpijn, terwijl ik echt nooit hoofdpijn heb. Vervolgens merkte ik dat ik moest hijgen als ik de trap opgegaan was en begon het hoesten. Toen kwam de koorts. Nu nog benauwd en koorts, het hoesten valt heel erg mee qua hoe vaak ik moet hoesten maar t doet wel takkezeer.

Mijn favoriete boekhandel werkt nu ook al met een afhaalsysteem. Je kan boeken aanvragen en komen ophalen aan hun ingang.

1 like

Update in artikel:

Thuiswerken wordt de norm in België, zegt Wilmès. “Bedrijven waar dat niet mogelijk is, mogen open blijven op voorwaarde dat de regels voor ‘social distancing’ gerespecteerd worden. Bedrijven die hun werknemers nodeloos toch verplichten om naar het werk te komen, riskeren een fikse boete.”

Dat vind ik wel een goede, vooral na alle berichten hier op het forum over mensen die gewoon naar het werk moesten komen van hun baas ondanks dat hun werkzaamheden thuis uitgevoerd konden worden.

18 likes