Coronavirus #2

Alle niet-essentiële winkels gaan dicht in België, naar buiten gaan mag met maximum 1 persoon :flushed:

5 likes

Ik vond het juist opvallend dat ze nu meer Nederlands spreekt en toch wel probeert om het belangrijkste in beide talen uit te spreken!
Ze zal vast wel rekening hebben gehouden met de negatieve Vlaamse commentaren op haar vorige persconferentie.

5 likes

Ik heb geen positieve test gehad, maar gezien omstandigheden is kans wel groot dat het Corona is (hoop t iig, dan ben ik er hopelijk vanaf). Ben teruggekomen vanuit wintersport in Oostenrijk en iedereen uit onze groep heeft klachten (op 1 na), we waren met 8.

Koorts, verhoging, kortademig (snel moe), hoofdpijn, steken op de borst, spierpijn, hoesten… En dan in verschillende combinaties. Het uit zich echt bij iedereen anders lijkt t dus.

Bij de een erger dan bij de ander, sommigen hebben al geen klachten meer, anderen nog wel. (Vanaf zaterdag ongv).

• Sorry als t toch geen Corona is, maar ben zelf normaal nooit ziek, en nu ook iedereen tegelijk?? -

Maarja, ik denk dat ze gewoon willen vermijden nog meer paniek te zaaien. Maar tussen de regels door hoor je ook wel dat het een lockdown is. Wat ik niet goed snap: Waarom mag je dan wel nog naar de post (een brief kan je in de brievenbus steken) en naar de bank (cashless betalenn). Zouden er echt zoveel verrichtingen zo dringend zijn dat dat moet blijven kunnen? Oprechte vraag hoor, ik kan het me gewoon niet meteen bedenken.

1 like

Ja, ik snap ook niet zo goed waarom ze zo huiverig staan tegenover het label ‘lockdown’. Denk dat de bevolking net nood heeft aan een strenge definiëring.

1 like

Ik snap niet waar het advies vandaan komt om niet op vakantie te gaan haha.
Want… je kon toch al nergens meer heen :joy:
Vliegen was al soort van onmogelijk.
99% van de bestemmingen zijn zelf in lock down.

Maar hoe effectief is het dan? Zodra de lockdown wordt opgeheven gaat de verspreiding verder. Het lijkt me op dit punt zo lastig om de individuele gevallen eruit te halen en te isoleren, zeker omdat we dus door ons testmateriaal heen raken.
Als je er op tijd bij bent kun je de besmetting telkens isoleren en daarmee de verspreiding onder controle houden. Maar dat lijkt me bij ons niet meer van toepassing. Ik heb het idee dat we alleen nog maar kunnen proberen te remmen.

1 like

Misschien voor de (oudere) mensen die nog opbeurende brieven/kaartjes/tekeningen willen versturen en ontvangen? Geen idee, hoor verder.

Ik merk aan mezelf dat het hele gebeuren me heel angstig en gestresst maakt. Ben leerkracht en werk nu vanuit thuis, maar krijg online ook zoveel vragen en ik moet maar zien of het allemaal werkt. Ben ook steeds heel bang voor m’n familie, dat het voorlopig niet meer goed komt, dat ik 3 weken in m’n huis zonder sociaal contact (behalve m’n vriend) niet ga trekken, dat m’n relatie het niet gaat trekken etc. etc.

En dan ook nog het gevoel dat ik de enige ben die er zoveel last van heeft. Moest net ook huilen bij het applaus dat heel goed en hard te horen was!

9 likes

Je bent niet de enige :heart:

8 likes

Welja, die kan je hier gewoon deponeren in een rode brievenbus, ze komen die dan elke dag (meerdere keren) legen en dan worden ze verstuurd. Geen idee hoe dat in NL zit… Maar daarvoor hoef je dus geen postkantoor binnen…

Misschien voor pakketjes?

Je bent niet alleen :heart: :heart:

1 like

Ja zou wel kunnen maar vind dat zo dubbel, ik snap dat mensen nog dingen bestellen (ik heb vorige week ook iets besteld wat nog moet toekomen, nog voor de hele heisa) maar in veel gevallen lijkt me dat niet dringend te zijn.
Ook de kapper mag open blijven, maar slechts één klant in het salon. Dat vind ik ook een beetje krom eigenlijk…

1 like

Mijn broertje zit in Panama, hij moet nu via New York naar Nederland vliegen…

Al paar dagen aan het klooien, tickets omboeken omdat de vlucht gecanceld was.

Mijn moeder zwaar in de stress…

Hij zit als het goed is nu in het vliegtuig naar New York. Daar moet hij gecheckt worden en dan hopen dat hij op de vlucht naar nl mag

4 likes

Ahja, je bedoelt niet de gewone briefwisseling. Toen ik vanmorgen in mijn postpunt (Delhaize) was, lagen er daar nog heel wat dozen van Zalando en Bol dus waarschijnlijk inderdaad voor pakketjes zoals @Fuji ?

Wel fijn dat boekwinkels open blijven, hoewel de medewerkers daar misschien anders over denken…

Misschien mis ik het sarcasme, maar ik vind het echt raar dat boekenwinkels openblijven. Toch totaal niet noodzakelijk.

5 likes

Ik denk dat het is omdat online bestellen een vrij contactloze manier van kopen is vergeleken met fysiek winkelen en het voor veel winkels toch wel verschil maakt dat ze nog wel online open kunnen blijven. Maar ik heb er geen verstand van haha

1 like

Jawel, voor kranten is het handig