Coronavirus #2

Het verschil lijkt hem hier in efficiëntie te zitten. In Zuid Korea hebben ze een manier bedacht om veel tests af te kunnen nemen. Overigens heb ik op andere plekken gelezen dat het 6 uur duurt voordat er een uitslag is. Maar ze hebben dus gewoon een slimme infrastructuur gebouwd.
Maar als ze in Zuid Korea dezelfde methode gebruiken dan moeten ze daar toch ook door hun materiaal heen raken? Of zouden ze daar iets op bedacht hebben? Ik heb er tot nu toe niks over kunnen vinden, behalve gewoon wat algemene verhalen.

1 like

Niet als de bezorger per stad slechts naar enkele afhaalpunten hoeft te gaan waar hij/zij contactloos de pakketjes kan overdragen aan (supermarkt)personeel, in plaats van dat de bezorger bij meerdere huishoudens per stad aan moet bellen en eventueel nog wel (per ongeluk) contact heeft en het zo van huis tot huis en stad tot stad verspreid.

Bovendien zouden ze minder stops hebben, dus kunnen ze waarschijnlijk meer pakketten bezorgen.

Mag ik wat vragen?
Zijn er nog meer best bang voor het virus om het te krijgen?
Ik ben echt wel bang voor dat het heftig gaat zijn… te heftig. Dat ik ernstige klachten ga krijgen…

En dan vooral dat ik compleet in paniek raak als ik het krijg

3 likes

Ik niet zozeer voor mezelf (heb geen onderliggende gezondheidscomplicaties) maar wel voor het infecteren van andere mensen die oud en/of immuun-gecompromitteerd zijn.

5 likes

Dat is waar natuurlijk! Ik dacht er alleen aan dat al die mensen dan naar het postkantoor moeten en de mensen daar aan het loket ook telkens opnieuw mensen kunnen besmetten of omgekeerd. Maar misschien redeneer ik te veel door hoor!

Ik heb echt vlagen dat ik in een halve paniekaanval beland. Dus ja je bent niet de enige. :heart:

2 likes

Er zijn ook een heleboel gezonde mensen die ernstige klachten hebben gekregen…

Ben er totaal niet bang voor. De meesten die krijgen milde klachten en als ik net degene ben die heftige klachten krijgt… tja.
Het kan voor mijn gevoel niet heftiger zijn dan erge noro (dit is mijn copinggedachte) :sweat_smile:

14 likes

Ja ik ben onwijs bamg om het te krijgen. Ik heb al paniekaanvallen waarbij het voelt als ik amper lucht krijg, weet niet hoe die combinatie uit gaat pakken. Daarnaast woon ik in mijn eentje en ben ik bang dat ik niet goed in kan schatten wanneer ik een ambulance moet bellen of dat het een paniekaanval is, of mogelijk al te laat.

3 likes

Volgens mij kun je soms ook diarree krijgen bij corona :joy::+1:t3:

3 likes

Hier ook… ik hoop zo erg dat de zin “de mens leidt het meest door het lijden wat men vreest” hier op zijn plek is en ik gewoon weinig of geen klachten krijg.

1 like

En nu is krantenwinkel ook verwijderd. Alleen supermarkten, apotheken en banken.

Hahaha I know :sweat_smile: Gelukkig heb ik daar dus ervaring mee

Ja dat kan maar ook veel mensen krijgen maar milde klachten. Probeer daar ook aan te denken.
Sinds dat ik heb gehoord dat meer dan de helft van NL het gaat krijgen ga ik er eigenlijk vanuit dat ik hier ook bij hoor omdat ik in de zorg werk. Probeer hier ook bij te denken ik ben niet ziek en leef gezond. Dus de kans ik groter dat ik bij de groep hoor die milde klachten krijg. Dat is ook vervelend maar gaat wel weer over

1 like

Ja ik snap het eigk ook niet helemaal. Er stond in het artikel ook dat nl eerder had moeten inkopen en zuid Korea beter voorbereid was vanwege ervaringen met sars.
Mss die combinatie? Ik snap ook echt niet hoe tests werken dat je zoiets kan zien…

Tja, daar kan ik me eigenlijk niet zo druk om maken (voor mezelf). De meerderheid van gezonde mensen hebben relatief milde klachten. De twee personen die ik ken die het hoogstwaarschijnlijk hebben, geven ook beide aan dat het (relatief gezien) wel meevalt.

Kanttekening: beiden zitten nog in hun eerste week. Volgens mij worden de klachten daarna pas erger als het verkeerd uitpakt.

Die voetbalcoach had leukemie kwamen ze achter…

3 likes

Wat hebben die mensen voor saturatie en is het nooit een producerende hoest?

Dit is ook wel een goed artikel Daarover: https://www.bndestem.nl/breda/viroloog-coronavirus-mogelijk-ook-met-milde-klachten-overdraagbaar~ada6d8b5/

Wat zijn hun klachten?