Coronavirus #2

Ja daar dacht ik ook aan, al leek het me dan in dit geval logischer om aan huis te leveren (evt enkel aanbellen en dan weg) ipv dat iedereen naar het postkantoor moet banjeren. Nuja, er zullen stemmen opgaan voor beide opties volgens mij…

Je mag me wel pb-en als je wilt! Ik zoek ook altijd nog wordfeud buddies :slight_smile:

Hang in there, we komen hier echt doorheen!!

1 like

Blijf het ook bizar vinden dat tot een paar weken terug het virus echt enkel in China was, en dat het nu ondertussen echt over de hele wereld verspreid is.
Zat te kijken naar een kaartje met de hele wereld en aantallen corona gevallen. Enkel een paar landen in Afrika staan nog op 0. Verder echt overal.

Oh ik ging er vanuit dat bedrijven (kleine dan) hun pakketjes wel moeten aanleveren bij het postkantoor! Als mensen zelf daarheen moeten is het inderdaad alsnog niet zo handig

Krantenwinkels zitten bij mij in de stad al niet meer dus dan kan het wel handig zijn. En voor kantoorartikelen. Supermarkten zijn nu ook zo chaotisch dat het handig is voor mensen die de drukte niet fijn vinden.
Al vind ik het deels ook wel apart

En voor pakketjes is idd ook handig

Jeeeeeezus mijn moeder volgt de facebook iets gebeuren van mn dorp. Staat daar gewoon een oproep met kom morgen allen naar het plein om te klappen voor de zorg…
Moet niet gekker worden.

4 likes

Ha, nee ik houd van boeken/lezen. En boekenwinkels (in NL tenminste) verkopen vaak ook (bord)spellen en educatief kinderspeelgoed dus dat zou wel kunnen helpen voor vermaak.

Echter zie net dat het bericht is aangepast en i.p.v. boekwinkels staat er nu op de site dat het krantenwinkels zijn.

Het begon bij met hoofdpijn, terwijl ik echt nooit hoofdpijn heb. Vervolgens merkte ik dat ik moest hijgen als ik de trap opgegaan was en begon het hoesten. Toen kwam de koorts. Nu nog benauwd en koorts, het hoesten valt heel erg mee qua hoe vaak ik moet hoesten maar t doet wel takkezeer.

Mijn favoriete boekhandel werkt nu ook al met een afhaalsysteem. Je kan boeken aanvragen en komen ophalen aan hun ingang.

1 like

Update in artikel:

Thuiswerken wordt de norm in België, zegt Wilmès. “Bedrijven waar dat niet mogelijk is, mogen open blijven op voorwaarde dat de regels voor ‘social distancing’ gerespecteerd worden. Bedrijven die hun werknemers nodeloos toch verplichten om naar het werk te komen, riskeren een fikse boete.”

Dat vind ik wel een goede, vooral na alle berichten hier op het forum over mensen die gewoon naar het werk moesten komen van hun baas ondanks dat hun werkzaamheden thuis uitgevoerd konden worden.

18 likes

Het verschil lijkt hem hier in efficiëntie te zitten. In Zuid Korea hebben ze een manier bedacht om veel tests af te kunnen nemen. Overigens heb ik op andere plekken gelezen dat het 6 uur duurt voordat er een uitslag is. Maar ze hebben dus gewoon een slimme infrastructuur gebouwd.
Maar als ze in Zuid Korea dezelfde methode gebruiken dan moeten ze daar toch ook door hun materiaal heen raken? Of zouden ze daar iets op bedacht hebben? Ik heb er tot nu toe niks over kunnen vinden, behalve gewoon wat algemene verhalen.

1 like

Niet als de bezorger per stad slechts naar enkele afhaalpunten hoeft te gaan waar hij/zij contactloos de pakketjes kan overdragen aan (supermarkt)personeel, in plaats van dat de bezorger bij meerdere huishoudens per stad aan moet bellen en eventueel nog wel (per ongeluk) contact heeft en het zo van huis tot huis en stad tot stad verspreid.

Bovendien zouden ze minder stops hebben, dus kunnen ze waarschijnlijk meer pakketten bezorgen.

Mag ik wat vragen?
Zijn er nog meer best bang voor het virus om het te krijgen?
Ik ben echt wel bang voor dat het heftig gaat zijn… te heftig. Dat ik ernstige klachten ga krijgen…

En dan vooral dat ik compleet in paniek raak als ik het krijg

3 likes

Ik niet zozeer voor mezelf (heb geen onderliggende gezondheidscomplicaties) maar wel voor het infecteren van andere mensen die oud en/of immuun-gecompromitteerd zijn.

5 likes

Dat is waar natuurlijk! Ik dacht er alleen aan dat al die mensen dan naar het postkantoor moeten en de mensen daar aan het loket ook telkens opnieuw mensen kunnen besmetten of omgekeerd. Maar misschien redeneer ik te veel door hoor!

Ik heb echt vlagen dat ik in een halve paniekaanval beland. Dus ja je bent niet de enige. :heart:

2 likes

Er zijn ook een heleboel gezonde mensen die ernstige klachten hebben gekregen…

Ben er totaal niet bang voor. De meesten die krijgen milde klachten en als ik net degene ben die heftige klachten krijgt… tja.
Het kan voor mijn gevoel niet heftiger zijn dan erge noro (dit is mijn copinggedachte) :sweat_smile:

14 likes

Ja ik ben onwijs bamg om het te krijgen. Ik heb al paniekaanvallen waarbij het voelt als ik amper lucht krijg, weet niet hoe die combinatie uit gaat pakken. Daarnaast woon ik in mijn eentje en ben ik bang dat ik niet goed in kan schatten wanneer ik een ambulance moet bellen of dat het een paniekaanval is, of mogelijk al te laat.

3 likes

Volgens mij kun je soms ook diarree krijgen bij corona :joy::+1:t3:

3 likes