Maar bedoelde ze niet gewoon de krantenwinkels ipv boekenwinkels? Denk dat het gewoon gebrekkig vertaald was. Las ergens dat krantenwinkels openblijven omdat het een basisrecht is om geïnformeerd te worden (en je dus de krant moet kunnen kopen als je wil)
Ik wou dat ik er zo over kon denken…
ben blij dat jij niet bang bent! Gun het niemand
Ja, dat was veranderd en daarna is krantenwinkels ook verwijderd en was het alleen supermarkten, apotheken en banken. Inmiddels is het weer veranderd 
In België gaan alle niet-essentiële winkels dicht. Supermarkten, voedingswarenwinkels, drogisterijen en apotheken blijven wel open. Dat heeft premier Sophie Wilmès dinsdagavond bekend gemaakt.
Je kunt waarschijnlijk beter een Belgische bron gebruiken 
Sowieso ben je nadat je stopt met roken altijd wat vatbaarder omdat al die troep in je luchtwegen loskomt, dus misschien beter om met mate nog even door te gaan om dit en teveel stress te voorkomen?
Ze zijn snel zuurstofbehoeftig als ze een ARDS beeld ontwikkelen. Dan gaat de saturatie snel omlaag. Meestal een droge hoest. Soms wel productief, maar dan heb je kans op een bacteriële infectie erbij.
Ik ben 9 maanden gestopt geweest en nu sinds 4 weken rook ik een paar sigaretjes per dag.
Maar mijn longen vinden het echt niet leuk en heb best last ervan.
Maar Zogauw ik zware stress heb wil ik graag een sigaretje roken af en toe, op de een of andere manier heb ik het idee dat het werkt ofzo terwijl dat natuurlijk helemaal niet zo is
Zijn daar voortekenen van?
Of kan het ineens omslaan van mild naar ernstig zonder aanleiding?
Voor de liefhebbers: Wopke Hoekstra bij Jinek (nu al op tv)
Ook even iets positiefs in alle crisis en ellende: zonder alle vergaderingen, werkgroepjes, overleggen, cursussen, leergemeenschappen, koningsspelen etc. zijn we binnen het onderwijs weer bezig met één ding: namelijk met onderwijs. Twee volle dagen bezig geweest met lessen maken (video’s), appgroepen aanmaken, ouders bellen en informeren, digitale lessen klaarzetten, telefoonroosters maken voor verlengde instructie, videobellen regelen. Het is niet ideaal, maar ik denk het beste wat we nu kunnen doen. Mijn onderwijshartje werd er blij van, ondanks alles!
Even een andere vraag, maar moesten jullie binnenkort nou ook weer staken?
Denk dat dit als voorbeeld goed laat zien dat jullie werk waardevol is.
Ikzelf
Zit vast in het onderzoekstation in Panama waar ik werk en de directeur uit de US heeft net gebeld dat er grote problemen zijn met de aanvoer van voedsel dus vanaf nu is het alleen nog maar rijst en bonen.
KLM wil nu dat ik eind van de week naar Cuba vlieg om vanaf daar Europa in te komen via Parijs… Maar dat kan ook op zoveel manieren fout gaan. 
Waar moeten alle rijke mensen nou heen? Naar Dubai mogen ze al niet meer zonder commentaar te krijgen
Dankjewel
Echt lieve reactie. En mijn school/collega’s hebben om bepaalde redenen niet meegedaan met de vorige staking, maar begrepen de argumenten om wel mee te doen zeker wel!
Hey Donny, Mocht het je helpen mag je me pb’en. Ik zit met corona thuis en wil best wat vragen voor je beantwoorden als dat je kalmeert!
Dat zou echt letterlijk shit zijn want mijn wc papier is bijna op (wéér lege schappen vandaag, wtf).
Oh wat lief dankje!
Nou, ik ben dus benauwd en hoest flink (wat dit keer niet weggaat, normaal wel), dus ik ga morgen de dokter maar bellen (heb astma, dus een risicogroep). Ben benieuwd of ik 14 dagen binnen moet gaan blijven. Hoop het niet voor mijn moeder en mijn collega’s (maar gok bijna van wel). En voor mezelf.
Ik denk overigens niet dat het Corona is (heb dit vaker gehad en toen waren het longontstekingen of er tegenaan), maar wil het risico nu echt niet nemen. Ook niet omdat mijn moeder ook in een risicogroep zit.
Ben jij arts? Aan jouw comments lijk je er veel van af te weten 
Beterschap!