Even een andere vraag, maar moesten jullie binnenkort nou ook weer staken?
Denk dat dit als voorbeeld goed laat zien dat jullie werk waardevol is.
Ikzelf Zit vast in het onderzoekstation in Panama waar ik werk en de directeur uit de US heeft net gebeld dat er grote problemen zijn met de aanvoer van voedsel dus vanaf nu is het alleen nog maar rijst en bonen.
KLM wil nu dat ik eind van de week naar Cuba vlieg om vanaf daar Europa in te komen via Parijs… Maar dat kan ook op zoveel manieren fout gaan.
Waar moeten alle rijke mensen nou heen? Naar Dubai mogen ze al niet meer zonder commentaar te krijgen
Dankjewel Echt lieve reactie. En mijn school/collega’s hebben om bepaalde redenen niet meegedaan met de vorige staking, maar begrepen de argumenten om wel mee te doen zeker wel!
Hey Donny, Mocht het je helpen mag je me pb’en. Ik zit met corona thuis en wil best wat vragen voor je beantwoorden als dat je kalmeert!
Dat zou echt letterlijk shit zijn want mijn wc papier is bijna op (wéér lege schappen vandaag, wtf).
Oh wat lief dankje!
Nou, ik ben dus benauwd en hoest flink (wat dit keer niet weggaat, normaal wel), dus ik ga morgen de dokter maar bellen (heb astma, dus een risicogroep). Ben benieuwd of ik 14 dagen binnen moet gaan blijven. Hoop het niet voor mijn moeder en mijn collega’s (maar gok bijna van wel). En voor mezelf.
Ik denk overigens niet dat het Corona is (heb dit vaker gehad en toen waren het longontstekingen of er tegenaan), maar wil het risico nu echt niet nemen. Ook niet omdat mijn moeder ook in een risicogroep zit.
Ben jij arts? Aan jouw comments lijk je er veel van af te weten
Beterschap!
Daar zal de moeder van @Bunnyslippers niet zo blij mee zijn (die wilde toch vrijdag naar de bijenkorf?)
Dit is info die ik zo’n 10 jaar geleden heb opgedaan, toen ik nog een biomedische opleiding deed. Kan zijn dat het inmiddels is verouderd, maar dat was destijds wat er bij immunologie werd verteld (zowel in theorie als praktijk). In Jip en Janneke taal: omdat je door roken een laagje met troep in je longen krijgt waar mogelijke ziektekiemen in zitten en als je stopt breekt dat laagje af en komen die ziektekiemen vrij.
Veel mensen die stoppen met roken worden kort daarna verkouden of krijgen (als ik het me goed herinner) keelontsteking.
Stomme vraag hoor maar wat betreft dat groepsimmuniteit en de who die waarschuwt dat het nog niet bewezen is…
Er zijn situaties in China waarbij iemand voor de tweede keer besmet is ( zeggen ze)
Is het dan niet een gok om op groepsimminiteit te gokken?
Of is de kans dat je immuun wordt wel groot?
@Ohappyday @Rozecoupeschaar Dankjulliewel <3 Merkte dat ik soms beetje bang werd als ik geen slijm meer ophoestte. Bang voor een longontsteking. Maar moet zeggen, vergeleken met de rest vind ik het echt nog te doen. Ik ben gelukkig dus niet benauwd.
Oh Donny. Ik vind het zo erg voor je dat je zo bang bent
Miss heb je dit al gezegd hoor maar mag ik vragen welke symptomen je had/hebt?
Heel erg drukkend/stekend gevoel op de borst. Beetje alsof je snoep hebt doorgeslikt en dat zit vast maar dan de hele zak hahaha. Extreme hoestbuien & hoge koorts.
Als ik mag vragen; ben je dan wel getest? En hoe ging dat? Belde je de huisarts en die ging testen?
Ah vandaar! Vind je een leuke meerwaarde in dit topic (ook al snap ik niet altijd alles haha)
Ik heb geen verstand van Corona maar het feit dat iemand een ziekte 2x heeft gekregen zegt niet altijd per se iets. Er zijn ook mensen die twee keer waterpokken krijgen maar dat is doorgaans niet zo.
Sorry dat ik me met je bemoei maar als je bang bent, kun je dan niet beter even stoppen met informatie lezen? Je moet het natuurlijk zelf weten en misschien word jij er rustig van maar dat is wat ik zou doen.