Coronavirus #2

Ondertussen hoor ik net van mijn moeder dat mijn broertje nu in New York is en alles goed is gegaan dus hij Zometeen op t vliegtuig naar huis stapt :heart:

52 likes

Ik lijd ook aan een angststoornis als je ooit wilt praten… mag je mij berichten.

1 like

Ja ik volg ook niet echt het nieuws meer, ik krijg elke keer een heel naar gevoel als ik de nieuwe besmettingen en doden zie.

De hele belangrijke veranderingen komen toch wel binnen

Ja precies.
Ik heb heel erg het gevoel mijn leven in handen te leggen van anderen.

Ben totaal het gevoel van controle kwijt en dat beangstigd me het meeste

Naja het probleem van de lock down is dat je het virus niet weghaalt. Dus als je dan weer “open” gaat komt het weer binnen.

Plus dat als andere landen het niet onder controle krijgen en jij in lock down bent en weer open gaat, dan krijg je het van je buren.

Hele wereld in lock down kan ook niet denk ik

2 likes

Zoveel spijt. In Ah en kruidvat waren pakjes paracetamol vorige week. Ik liet het liggen omdat ik de zieken het gunde.ik had geen klachten. Nu heb ik knallende hoofdpijn door al.dit gepieker en heb ik niks in huis. Alleen ibuprofen nog 3 pillen maar ik krijg daar maagpijn van :frowning:

Ik heb liggen. Maar gok dat je niet in de buurt woont. Anders wil ik het wel afgeven. Ibuprofen niet nemen. Gaan berichten rond dat kan verergeren.

3 likes

Waar woon je ? Limbo land?

Ik zie hier en daar medische vragen gesteld worden met speculaties door niet artsen als antwoord. Verzoek vanuit mij om geen medisch advies te geven als je puur aan het speculeren bent.
Ben je ziek bel je huisarts; ben je ernstig ziek bel je 112.

17 likes

Huh?

1 like

Vind ik supersuper lief!! Omg tranen in mn ogen. Ik kan het niet aannemen hoor bewaar het maar voor een noodgeval. Ik ga thee drinken en yoga doen en niet meer piekeren. Waardeer het wel heel erg dat je zoiets voor n stranger had willen doen

2 likes

Maar ik heb er meer dan 2. Die kan ik wel missen.

Bedoel je mn hoofdpijn? Het is gewoon doordat ik 24/7 het nieuws lees … dat is alles en im weet van mezeld dat im van ibuprofen maagpijn krijg

Ik hoop dat mensen door deze crisis leren om wat liever voor elkaar te zijn, socialer, en niet meer zo materialistisch te zijn.

Dat we een klein beetje meer vrede op aarde kunnen hebben

6 likes

Nee hoor. Maar mensen die andere mensen gaan vragen wat voor klachten en of ze huisarts moeten bellen etc.

Lol ik zit een maand in het gips, al amper buiten geweest. Morgen stond mijn afspraak met de orthopedist. Een paar uur geleden zijn er strengere maatregelen in BE aangekondigd, een uur later kreeg ik telefoontje van de praktijk dat alle afspraken geannuleerd zijn tem 5 april…
Met amper enige extra info. Ik ga echt niet nog weken in het gips zitten en een kinesist die ik ken, vertelde me ook dat dat de revalidatie zou verslechteren. Dus nu gaat mijn vader met allerlei materialen morgen aan de slag om het eraf te krijgen :joy: Dit is zo onwerkelijk.

Ik heb trouwens besloten niet te gaan werken in de supermarkt want m’n ouders wilden het ook niet.

40 likes

:joy:

2 likes

Dat laatste schijnt iets genuanceerder te zijn. Neemt niet weg dat paracetamol eerste keus is.

2 likes

Omg film dit please haha, ik zie nou helemaal voor hoe je vader met een elektrisch mes aan de slag gaat of een snoeischaar.

8 likes

Bericht in de liveblog van de NOS van gisteren geeft aan dat daar onvoldoende onderbouwing voor is.

7 likes

Ik weet niet of je doelt op het feit dat ik die vraag kreeg, maar is toch een hele logische vraag die niemand pijn doet? Zie niet in waarom dat niet zou mogen… Het was daarbij ook juist om evt angst in te dimmen.

2 likes