Coronavirus #2

Succes morgen!! :joy:

1 like

Ik heb me hier ook ZOO aan geërgerd vandaag. Ga alleen naar buiten om de hond uit te laten. Bij ons achter is een parkje met speeltuin, nou waren wel 50 mensen denk ik? Niemand hield afstand, groepjes ouders en kinderen die stonden te kletsen. Liep met een grote boog om zo’n groepje heen, ‘mevrouuuuw mag ik uw hond aaien??’ Dus ik “nee sorry!’ en liep snel door en werd heeeel raar aangekeken. Echt serieus, dat jullie met 50 een wandelende Corona infectie willen zijn is echt al te aso voor woorden maar ga mij niet besmetten omdat je m’n hond wilt aaien en ik wel in totale lockdown zit omdat ik risico groepen wil beschermen.

21 likes

Ja, vond ik ook al grappig overkomen. Bij mijn huisartsenpraktijk waren ze echt als de dood om contact met patiënten te hebben. Ik kwam voor een bloedafname formulier, want zij doen sinds gisteren geen bloedafnames meer door alles wat gaande is. Wat ik best apart vind ergens. Aangezien Corona niet overdraagbaar is door bloed lijkt mij. Maar misschien ook wel, ik weet het niet. Dus ik moest helemaal zoeken waar dat in mijn stad wel nog kon. Gelukkig kon ik nog net bij het ziekenhuis terecht.

1 like

Hier ook, hopelijk valt het mee. Beterschap!

1 like

Vandaag was ik aan het werk in een winkel en als ik dus een stap naar achter zet om ruimte te creëren, lopen klanten gewoon mee :woman_facepalming:. Tot ik er wat van zeg.

Zei vandaag ook tegen een klant “mevrouw wilt u wat meer afstand nemen?” Waarop ze gewoon bloedserieus reageert “Waarom?”

Ik word er zo moe van

17 likes

Echt exact dit alles heb ik sinds vanavond. Ben helemaal niet bang voor dit soort dingen maar ineens vliegt het me nu aan.

Ik denk dat je wel best nog over de grens mag hoor! Gewoon niet met meer dan 2 naar buiten, dan word je blijkbaar beboet?

1 like

Misschien heeft hij het wel, maar de meeste jonge mensen komen er goed doorheen. Onder 60 jaar heeft 80% van de mensen minimale klachten. Dus probeer een beetje rustig te blijven en vooral te zorgen dat hij of jij geen anderen besmet. Voor je kindje hoef je je ook zorgen te maken want voor babys blijkt het tot nu toe helemaal niet gevaarlijk. Als je twijfelt kun je de Corona hulplijn van het rode kruis bellen!
Het is wel eigenlijk bedoeld voor ouderen: https://nos.nl/artikel/2327244-rode-kruis-opent-informatienummer-voor-ouderen-en-zieken.html

4 likes

@fysicus Kaap gerust even het topic, dit komt toch ook door Corona indirect haha. Ben ook heel benieuwd!

@anon50122296 Misschien klaagt hij niet snel, maar hij is geen arts toch? Het kan ook een verkoudheid of griep zijn. Een dichte neus hoort ook niet bij de symptomen van Corona. En koorts juist wel, en dat heeft hij zo te horen niet. Dus nog niet van het ergste uitgaan! :slight_smile:

@Musa Eens, mensen zijn echt aso… Maar jij hebt dan ook wel echt een schattige hond :smiley:

@tuula Is je vriend nu terug?

2 likes

Wil er nog iemand chatten?

Dit zijn ook precies mijn klachten. De benauwdheid en kortademigheid vind ik vreselijk. Mijn vriend gaat getest worden vanwege zijn werk.

Ja heb ook teveel mensen in de winkel te dichtbij gehad. Word er echt boos om dat ze voor niks komen winkelen.

De Bijenkorf gaat ook dicht in NL. Hoop echt snel dat meer winkels volgen.

4 likes

Ik wil echt dit nummer non stop afspelen als ik weer aan het werk moet zaterdag (in een winkel)

27 likes

Maar volgens het artikel is er nog geen tweede piek:

Yet new clusters are emerging, and for 20% of confirmed cases, it’s unclear how they became infected, suggesting there is still undetected community spread. “As long as this uncertainty remains, we cannot say that the outbreak has peaked,” Chun says.

De eerste piek is nog niet zeker bereikt. Ze hebben wel die grote cluster nu wat meer onder controle, maar volgens mij bedoelen ze daarmee niet een landelijke piek. Zelfs met zoveel testen en contactonderzoek is zijn er nog steeds ‘gaten’, die 20%.

Verder vind ik het natuurlijk wel heel knap wat ze daar doen, ze waren ook een stuk beter voorbereid dan wij. Maar ze pakken het dan ook rigoureuzer aan:

Legislation enacted since then gave the government authority to collect mobile phone, credit card, and other data from those who test positive to reconstruct their recent whereabouts.

Dit zou in Nederland niet zo goed ontvangen worden denk ik zomaar.

1 like

Mijn baas is bang dat we een avondklok krijgen en dat hij zijn snackbar moet sluiten. Dus hij wil nu een broodjeszaak openen :’) maar ik mocht de menukaart samenstellen, ik ga helemaal los

20 likes

Misschien een stomme vraag… zijn er wellicht tandarts(assistent)studenten op dit forum? Ik heb een gaatje (denk ik) met veel geïrriteerd, bloedend tandvlees. Volgens mij is het aan het ontsteken. De lage weerstand door alles nu helpt ook niet. Het doet pijn maar niet ondragelijk. Nu lees ik overal op internet dat je natuurlijk dan meteen naar de tandarts moet, maar vanwege corona doen tandartsen voorlopig geen behandelingen en kan er niet naar kijken. Weet iemand misschien hoelang ik hiermee kan rondlopen zonder dat het gaatje aanzienlijk verergert en hoe gevaarlijk is dat voor je gebit/zenuwen? Lees horror verhalen op internet over aantasting zenuwen, slechte adem (bah), vergroting v/h gaatje enz.

Ah ja had ik misschien moeten zeggen. Ze vinden een gaatje (maar ik weet niet of deze ontsteking dat is) geen acute zorg maar hebben mij doorverwezen naar de spoed tandarts, die ook aangaf alleen ingrijpende behandelingen te doen en ook niet kan helpen. Ik ga morgenochtend nog maar weer proberen.

Ik vind de vliegtuigban wel heel spannend. Mijn moeder zit nu in een niet-EU land en zou eind april even naar Nederland komen. Met deze regels zou ze Nederland in mogen komen en de restricties duren ook (nog) niet zo lang, maar ik zou het niet raar vinden als ze het op den duur gaan aanscherpen tot alleen mensen met een vitale baan en het ook gaan verlengen. Dan komt ze niet meer binnen en vraag me af of ze het risico wil lopen dat ze eventueel niet meer weg kan. Nu kan ze sowieso niet komen want malaria. Dus is überhaupt even afwachten of ze dan genoeg aangesterkt is. Zou het wel vervelend vinden als ze niet kan komen. Ik heb haar voor het laatst rond oud en nieuw gezien en deze keer zou ze maar heel kort komen. De eerste mogelijkheid dat ze hierna weer komt en voor een langere periode is in de zomer.

1 like

:frowning: sad

1 like

Misschien op een vloerkleed?