Coronavirus #2

je ne parle pas france

7 likes

hahahah dank u zeer

Pb me maar als je nog hulp nodig hebt!

1 like

ik heb me heel lang geen zorgen gemaakt en ben zoveel mogelijk binnen gebleven maar gister werd het me echt even te veel. ik ben zwanger van ons eerste kindje, net pas (8 weken), de verloskundige ging niet door, ik kan mn ouders niet zien, mn man gedraagt zich met de beste bedoelingen alsof hij me het liefst op wil sluiten in een gouden kooitje, en ik las net dat in de UK zwangeren als risico ingeschaald worden en 3 maanden niet naar buiten mogen.

ondertussen zit ik maar memes te lezen die het wat grappiger maken dan het is en heb ik met mn vriendinnen afgesproken dat we om de zoveel uur iets sturen wat leuk is aan je dag. dat helpt een beetje, maar pfffff zit je in de tot nu spannendste periode van je leven, krijg je nog een wereldwijde pandemie erbij. lang verhaal kort: bedankt voor dit overactieve forum vol geruststellingen en nuchtere opmerkingen!!!

25 likes

dubbelpost maar l o v e het woord flik!!!

4 likes

Hebben jullie het filmpje van Robert Jensen gezien?

“Als ik ziek ben, verwacht ik toch ook niet dat iedereen thuisblijft?” :sob:

Waar ben jij nu dan?
Ik zou wel willen blijven op mijn bestemming; hier gaat alles z’n gangetje (musea dicht, maar verder prima). Ik zit niet per se te wachten op de warzone in NL.

Ik vind het zo bijzonder dat sommige mensen het nog steeds niet serieus nemen? Ik werk als behandelaar in de GGZ en was gister op het werk ivm crisisdienst. Er zijn hele duidelijke afspraken gemaakt, zit er gewoon een collega in de kantooruin administratie te doen “want ik vind thuiswerken niet zo fijn” :roll_eyes:

1 like

Echt er komen nog zoveel hoestende mensen in de apotheek. En veel mensen hangen op de balie terwijl er overal briefjes hangen met de vraag dat niet te doen. Grrr.

Misschien met waterstofperoxide spoelen? Als dat nog niet weg is gehamsterd bij de drogisterijen?? 1 op 1 met water. Paar keer per dag max een week.

1 like

@Drawster @millefeuille Ohhh serieus? Dat wist ik niet eens. Wel erg dat er tekorten zijn! Komt dat dan serieus door al die mensen die ze opkopen? Dat kapje heb ik van mijn oom gehad die bij de Roteb werkt dus ik heb hem maar gewoon gedragen haha :sweat_smile: Maar is het echt schijnveiligheid? Wij hebben best wel veel contact met een fabriek in China, en zij zeggen juist de hele tijd dat we mondkapjes moeten dragen wanneer we naar buiten gaan omdat je dan verspreiding voorkomt. En dat eigenlijk iedereen er eentje zou moeten dragen, omdat je verspreiding vermindert, en je ook niet meer zo vaak aan je gezicht zit. Ze gingen zelfs kijken of ze ons er een paar konden opsturen.

Werk gisteren was echt vreselijk, ik voel me continu gespannen, en mensen hebben echt SCHIJT serieus, ze gaan gewoon lekker tegen je aan staan rijden bekant :joy: En als ik dan een keer beleefd vroeg of ze afstand wilden houden zei een klant:’ Moet ik dan maar over een jaar terug komen ofzo!!!’ , pffff en die man had diabetes…daar snap je toch helemaal niks van? Ik hoop eigenlijk dat die lockdown snel komt omdat dit zo slecht te managen is gewoon

1 like

Mensen denken echt mij overkomt het niet, ik heb het niet. Collega sprak gisteren een man aan die de hele tijd aan het hoesten was en ik de apotheek stond. Gewoon of hij buiten wilde wachten. Man ik heb geen Corona hoor, ik hoest alleen. En ging lekker dicht bij collega staan. Gaat mij niet verbazen als er straks veel collega’s ziek zijn door de klanten.

1 like

WoW die Amerikaanse jongeren op het nieuws die per sé spring break willen vieren. ‘Ja dan krijg ik maar Corona, maakt mij niet uit, ik wil gewoon feesten’
DAAR GAAT HET NIET OM :rage:

Mijn vader kan trouwens gelukkig maar huis, ze hebben de benodigde papieren :grin:

14 likes

Omg echt heh! Zo ontzettend frustrerend. Helemaal als je staat te hoesten kan je toch verwachten dat mensen je gaan aanspreken? Je hebt echt een paar mensen die het snappen en gewoon netjes afstand houden, maar je hebt ook een groep die zoooo ontzettend graag in je gezicht wil ademen dat ze zelfs lelijk gaan doen als je ze beleefd vraagt of ze alsjeblieft een beetje naar achteren willen gaan staan :joy:

3 likes

Lieve schatten, ik ben weer een beetje op aarde. Het ging echt ff niet ok, maar het lijkt beter te worden! Niet praten heeft de boel echt even wat rust gegeven, heeft geholpen. :slight_smile:

52 likes

Ah shit he! Wanneer mag je wel naar de verloskundige? Hier alleen alles na de 14wkn afgezegd qua afspraken :yellow_heart:!

over 3 weken voor de eerste keer! het komt vast goed en over 20 jaar lachen we er om, maar alles is soms als deze smiley > : (

1 like

Soms vraag ik me wel af of man, kind en ik terug naar NL zouden moeten gaan. Het is hier nog vrij rustig qua aantal besmettingen, maar ze verwachten dat het binnen 3 maanden kan gaan oplopen tot 75.000. Ik maak me voor onszelf niet zo’n zorgen, maar ben wel bang dat dit land dat niet goed aan kan en misschien meer drastische maatregelen neemt (de president is nogal berucht), dat het land nog langer op slot blijft ofzoiets. We waren van plan om in juni ongeveer terug te gaan, maar nu vraag ik me soms af of dat nog wel verstandig is. Zeker als ik het Nederlandse nieuws lees, of van andere buitenlanders die hier werken hoor dat ze gauw teruggaan. Ik was er wel relaxed onder maar nu toch iets minder.

Ja goed punt! Ik verplaats het

1 like

Of zo’n oprolbaar slaapmatje waar je altijd instant rugpijn van krijgt (die je ook maar toevallig in je huis moet hebben natuurlijk)