@tuula Wat fijn dat hij er weer is! Gelukkig is die stress voorbij voor jullie.
Ik woon in een herenhuis met zelfstandige studio’s. Bijna al mijn “huisgenoten” werken vanuit huis nu. We houden ons allemaal aan de social distanding regels, doen boodschappen voor elkaar zodat we niet alle 6 een voor een naar de supermarkt gaan. Maar man oh man, op de eerste en tweede verdieping wonen alleen maar mannen. We delen de wasmachine en toen ik net een wasje ging doen kwam er echt een penetrante geur op me af. Vier mannen opgesloten in hun man cave
Ramen mogen nog open
Maar dit is gewoon mijn leven hahah, uit me zone
Volgensmij komt de bevoorrading van de ah niet perse 's ochtends voor openingstijd, maar meer gedurende de dag. Misschien dat als je vanmiddag nog gelegenheid hebt om te gaan, dat je dan meer geluk hebt? Of even bellen wanneer vers bevoorraad wordt.
Ik ga denk ik vandaag boodschappen doen bij een lokale versmarkt. Mijn moeder was er gisteren en ze hebben daar ook alles, in overvloed en dan steun ik nog een beetje een lokale ondernemer. Heb eigenlijk niet per se wat nodig, behalve wat vlees… Maarja, ben ik er ook weer even uit (kan er op de fiets heen, over de dijk, social distancing proof)
Elke winkel wordt anders bevoorraad, op andere momenten. Ene supermarkt pas in de avond, de andere in de nacht, weer een andere overdag.
Hangt heel erg af van de rijschema’s van de vrachtwagens. En kan me zo voorstellen dat het nu nergens meer standaard is.
Kreeg net een pakketje en hij gaf het me gewoon aan. Was een redelijk groot pakket, dus geen handcontact, maar was dus ook geen 1,5 meter afstand. Die heeft dus ook al schijt aan de regels.
Ik vermoed omdat je al een jaarabonnement hebt en deze aanbieding alleen voor nieuwe gebruikers is?
Je had zelf dan toch ook naar achter kunnen gaan en ipv het aan te pakken zeggen; zet maar op de grond.
Ohja, en gember!!!
Of hij heeft het druk en vergeet door alle drukte zijn normale gewoontes te negeren
Onvoldoende bewijs dat ibuprofen klachten van coronapatiënt verergert
Op 16 maart ging er op WhatsApp een bericht over het gebruik van ibuprofen rond. Een neuroloog van Treant Zorggroep - waar drie ziekenhuizen onder vallen - zou hebben gezegd dat gebruik van ibuprofen ertoe kan leiden dat de ziekte COVID-19 ernstiger verloopt. Uit navraag bij Treant Zorggroep blijkt dat dit bericht niet klopt en niet door één van de neurologen is verstuurd.
De geruchten ontstonden nadat op 11 maart in een wetenschappelijk tijdschrift een artikel over mogelijke effecten van medicijnen op COVID-19-patiënten was verschenen. In het artikel wordt gesteld dat verschillende medicijnen tegen diabetes en ook ibuprofen mogelijk de klachten van COVID-19-patiënten kunnen verergeren. De betreffende onderzoekers hebben slechts naar een kleine groep van 32 mensen gekeken. Het mechanisme waardoor ibuprofen tot ernstigere klachten zou leiden, is niet bewezen.
Op basis van dit artikel kun je dus niet concluderen dat ibuprofen de klachten van COVID-19-patiënten verergert. Verschillende experts raden wel aan om in eerste instantie paracetamol te gebruiken en geen ibuprofen, omdat dit minder bijwerkingen geeft. Ouderen en mensen die al andere medicijnen slikken, wordt bijvoorbeeld aangeraden eerst met een arts te overleggen voor ze ibuprofen innemen.
@Vaiana Haha nee ik vond het ook niet erg of zo, viel me gewoon op. Ik dacht idd dat hij het op de grond zou zetten, omdat het zo op de website staat.
Ik kreeg gisteren een pakketje (cadeautje, had niks besteld) en het was net Sinterklaas: de bel ging, ik deed open en er lag een pakje voor de deur! Bezorger was nergens meer te bekennen
We zijn niet op vakantie, wonen en werken hier maar zijn niet van plan om hier permanent te gaan wonen. Sorry dat stond niet duidelijk in mijn bericht. Mijn vriend komt hier vandaan, we huren een appartement, hebben beide werk en inkomen en (zijn) familie in de buurt. In NL hebben we op dit moment geen huis (onderverhuurd) of werk. We zouden wel bij familie terecht kunnen. Nu ik het zo uitschrijf denk ik zelf ook van ja, beter blijven. Maar toch, door al die stress overal (niet hier in onze omgeving trouwens, mensen zijn hier vrij relaxed) ga ik toch twijfelen. We zitten in Azië trouwens.
Heel toevallig kwam er net na mijn eerdere berichtje hier een grote groep gestrande toeristen binnen op m’n werk, waaronder ook een paar Nederlanders. Ze waren allemaal heel relaxed en het was fijn even met ze te praten. Ze zitten nu nog vast maar er wordt wat voor ze geregeld.
Fijn dat je vriend terug is trouwens!
Hoeveel relaties zouden er nu stuk gaan door het thuis werken? Ik word helemaal gestoord van mn vriend
Heb je misschien van die anti-slip dingetjes voor de poten van meubilair? Die zou ik dan even onder de handdoek(en) plakken. Die zullen niet heel goed plakken aan stof dus kun je er daarna weer af halen.
Op de postNL site staat dat ze ook kunnen vragen naar je laatste 3 cijfers van je paspoort- of rijbewijsnummer. Misschien dus ook handig voor wat mensen om die vast klaar te hebben liggen of te onthouden!
Ik hoefde zojuist sowieso niet te tekenen dus dat scheelt. Deur open gedaan terwijl ik zelf paar meter verderop ben gaan staan (lange hal gelukkig!), en hij heeft het in de hal gezet. Fijn, want zo hoefde ik hem zelf niet aan te raken op dezelfde plekken (grote zware doos) Lees namelijk nu ook steeds meer berichten dat het langer op oppervlakken blijft zitten dan eerder gedacht, op karton zelfs 24u. Ik laat hem dus voor de zekerheid nog een dagje staan. Baat het niet, schaadt het niet
Hij droeg trouwens ook handschoentjes, al moet je die natuurlijk vaak verwisselen om het echt effect te laten hebben.
Appte gisteren even met m’n ouders. Vroeg aan m’n vader (risicogroep ivm astma) of hij ook zoveel mogelijk binnenblijft nu. Antwoord: ‘nee niet echt’. Vroeg aan m’n moeder (hoopvol) of ze al gek werk van het binnenzitten. Antwoord: ‘ik zit niet binnen.’ En ze heeft een nieuwe spijkerbroek nodig dus gaat vandaag naar de stad.
Ze zien echt de ernst van de situatie niet in vrees ik. M’n vader vond het wel heel goed dat ik er zo bewust mee bezig was. Maak me best wel zorgen met name om m’n vader met z’n astma, dus dit maakt me erg verdrietig.