Ik gebruik hiervoor altijd opgerolde/opgevouwde handdoeken!
Mijn pakketjes werden gister gewoon op de grond gezet en de meneer van dpd zei: je hoeft niet te tekenen hoor!
Ik hoorde gister dat iemand redelijk dichtbij corona heeft en nu met longontsteking op de ic ligt. Risicogroep en net een acute blindedarmontsteking achter de rug.
Wat dat betreft zullen sommige bezorgers denk ik best blij zijn met het nieuwe protocol. Snel uit het busje springen, pakketje onder de arm, pakketje voor de deur zetten, aanbellen en terug sprinten naar de bus. Niet meer wachten of mensen überhaupt thuis zijn en geen pakketjes terug nemen om de volgende dag te bezorgen/naar het depot te brengen…
Als ik de titel van dit topic aanklik dan hoor ik in m’n hoofd ‘coronaviiiiirus’ op de manier hoe cardiB het uitspreekt in dat filmpje. Sorry totaal random dit
Dag 3 van quarantaine en de verveling is behoorlijk toegeslagen. Huis is schoon, baby is gevoed en ik moet mezelf echt een schop onder m’n kont geven.
M’n schoonouders hebben ook echt schijt, ik appte m’n schoonmoeder of ze zichzelf nog kan vermaken en ze zei ‘ja hoor ik ga gewoon veel koffie drinken bij m’n zussen’
Joe.
Pff, samen thuiswerken in een klein huis valt me wel zwaar. Was lekker bezig, tot vriend koffie ging zetten. Afgeleid en uit m’n flow. Maar is misschien ook een kwestie van even wennen.
Ben wel blij dat het buiten minder grauw is, maakt uit bed komen en aan de slag gaan toch wel wat makkelijker voor me.
@fysicus ik ben aan het bijlezen. Hoe is het met je been afgelopen?
Mijn zus heeft gister een iPad bij mn opa en oma gebracht (90, opa longkanker wat ik al eerder postte), zodat we kunnen videobellen. Echt zó fijn! Opa heeft nog maar een paar maanden te leven namelijk dus iedere week waarin we elkaar niet zien heeft nogal wat impact. Ze is ook echt op de gang blijven staan, alles uitgelegd, wat verse maaltijden gebracht en een pakketje met tijdschriften, spelletjes en wat lekkers van mij en daarna weg gegaan. Maar goed, opa en oma zijn super blij dat we nu kunnen videobellen en ze snappen ook nog gewoon hoe het werkt.
Mijn nichtje is trouwens flink ziek met de typische symptomen. Dus vrij grote kans dat zij het heeft. Ze zit inmiddels 6 dagen in volledige isolatie (en haar huisgenootjes daardoor ook). Zo bizar! Maar ze slaat zich er goed doorheen en ben blij dat haar hele vriendengroep het zo serieus neemt.
Ja dit dus! En dan dat nasty lachje erachteraan
Ik irriteer me mateloos aan m’n moeder. Ze is afgelopen zaterdag bij een revaliderende vriendin op bezoek geweest, en maandag hoorde ze dat de verpleegkundige van haar vriendin dus positief is getest op corona. Nou werkt m’n ma zelf ook in de thuiszorg en is gewoon gaan werken ondanks dat ze sowieso al een tijdje aan het hoesten was. Ik kan hier zo met mijn hoofd niet bij?! Ookal is de kans klein dat ze evt besmet is waarom wil je het risico nemen om een kwetsbare groep te besmetten?? Door dit soort mensen gaan we straks wel in een lockdown omdat de maatregelen niet worden nageleefd, bah.
Eerst dacht ik wow nu heb ik een verhaal om aan mn kleinkids te vertellen.
Mja veel verder dan " En toen zat oma 3 weken lang tik tok filmpjes te kijken " kom ik niet echt.
Ja maar zij doet aan persoonlijke begeleiding, en mag videocalls doen met haar cliënten maar kiest er toch voor om langs te gaan.
Pff, mijn werkgever werkt met 2 ploegen en je moet per se naar kantoor wanneer je onder ploeg 2 valt. Terwijl dit werk makkelijk vanuit huis gedaan kan worden, maar de vpn krijgt het dan zwaarder.
Mijn vriend werkt in de bouw en vanaf vrijdag gaat zijn werkgever voor minimaal een maand dicht.
Vind veel mensen in NL echt laks. Moet morgen weer werken dus moet dan de grens over bleh.
Dat verwoordt hij heel goed.
Vandaag nog snel vroeg naar de supermarkt gegaan alvorens de nieuwe maatregelen (in België) volledig ingingen. Alles was goed op voorraad dus eindelijk genoeg kunnen inkopen. Zag er vast wel wat uit als een hamsterende gekkie, maar ik moest ook voor mijn vriend en een buur inkopen doen. Er hing wel wat een raar sfeertje, mensen die angstvallig wegdoken als je tegelijk ergens langs wou, anderzijds ook mensen die echt geen fuck gaven om mijn persoonlijke bubbel. En ook een oude dame die begonnen te ranten dat ‘de mensen gek geworden zijn’.
Ik haaaaat mn buren maar ze zijn wel over de 80 en hebben geen familie in de buurt. Ga denk ik zo toch over mn trots heen stappen en vragen of ik boodschappen voor ze kan doen.
Nou op en top Corona. Komt met iemand de salon binnen met handschoenen aan en een mondkapje op. Ze wilde ook niet te dicht bij mensen komen dus heb de halve salon verbouwt om toch nog ergens te kunnen zitten. Ze was erg vatbaar zei ze omdat ze al ziek is. Wat ik snap en geloof maar blijf dan alsjeblieft gewoon even weg.
Dit is zo herkenbaar. Mijn broertje woont nog bij mijn ouders en die gaat nog lekker door met zijn leven. Was gisteren ook weer even op bezoek geweest bij een vriend. En het lijkt niet tot mijn ouders door te dringen dat ze daardoor meer risico lopen. Want het leven moet ook wel een beetje normaal blijven.
Bij het Kruitvat hebben ze nu rijen voor de winkels. En wie willen er weer voordringen? Juistem
Heb je dan zon stok met zon knijptang waar je de stok mee vast houd.