Coronavirus #2

Omdat het druk is of voor de afstand?

Ik snap niet dat het niet overal in nederland hetzelfde is. Hier moet je echt uitkijken dat er niet 3 bejaarde in je nek staan te hijgen, en 5 kinderen in je gezicht staan te niezen.

1 like

Ik vind dit heel informatief en betrouwbaar.

4 likes

Maar ze moet er wel goed uitzien voor haar Instaselfie’s om de wereld te tonen hoe ziek ze wel niet is…

1 like

Ook ik zit thuis en ik merk dat ik erg onrustig word van het feit dat ik niets kan betekenen voor bijv. ziekenhuis personeel. Ik heb al gevraagd bij het KDV of we iets voor hen kunnen betekenen en ook al aangegeven bij de buren. Ik voel me zo machteloos… Iemand een idee of ik iets kan doen vanuit huis?

1 like

Ja dat vooral he! Ik drukte m’n moeder op het hart om, als ze dan die spijkerbroek gaat kopen, voldoende afstand te houden. Ze zegt dat ze dat gaat doen, ‘maarja…’ op zo’n toon van, dan kan je bijna niks meer doen. Ehhh nee dat is precies de bedoeling?

ze realiseert zich echt niet dat ze daarmee dus ook mijn vader in gevaar brengt. En als het nou noodzakelijk is dan moet he ja, maar een nieuwe spijkerbroek?

1 like

Terwijl ze er net zo goed eentje kan bestellen online natuurlijk…

Nee, ze wil het passen. Alsof dat niet kan als je bestelt… :expressionless:

Ik denk voor allebei

1 like

Ik zie veel insta stories met even de kinderen uitlaten in de IKEA

1 like

Maar Ikea heeft zijn vestigingen toch sinds gisteren gesloten?

Oh wat goed wist ik niet
Vandaag nog niet op insta stories gekeken

Maar goed ook ! Nou hebben ze ze gisteren nog even lekker uit kunnen laten

2 likes

Nouja, een goede nieuwe spijkerbroek vinden is wel de hel, dus dat meteen passen snap ik wel. Scheelt 10 broeken bestellen.
Maar op zich kan dat waarschijnlijk ook wel even wachten.
Mijn moeder is net zo onverschillig, vind dat best rot, want ze is echt een risicogeval.

Ja, lekker broeken passen terwijl we net hebben geleerd dat Corona op materialen tot 24 uur kan overleven :smiley:

8 likes

Net een begrafenis via livestream gekeken omdat er maar 15 mensen bij mochten zijn, maar echt wat was dat supergoed geregeld. Je merkte dat het voor de uitvaartmedewerkers ook raar was, maar echt knap gedaan.

Vind het echt mooi dat zelfs voor zulke pijnlijke dingen een zo goed mogelijke oplossing wordt gevonden.

87 likes

En zo is het ook naar het personeel gecommuniceerd. Vanaf ik weer ga werken (nu ziek) ga ik zelf ook de pakketjes zo aanbieden. Kan alleen niet in mijn bus springen, dus ik ga voor de fiets :wink:

Niet per se voor ziekenhuispersoneel, maar wellicht kun je je hier aanmelden: https://www.gewoonmensendiemensenwillenhelpen.nl/

En als je het RIVM wil helpen met het onderzoek, kun je je hier aanmelden: http://www.infectieradar.nl
(die site ligt alleen wel constant plat vanwege het hoge aantal bezoekers)

1 like

Ja, vandaar dat ze nu dicht zijn :’)

Sommige katten reageren een beetje paniekerig als hun geliefde personeel niest/hoest, omdat je hartslag opeens verandert en ze denken dat je doodgaat. Hoorde ik van een dierenarts toen ik vertelde over mijn kat zijn reactie :slight_smile: Kan me voorstellen dat honden dit ook kunnen horen.

3 likes

Ja tuurlijk snap ook wel dat ze liever ter plekke wil passen, dat heb ik zelf ook. Maar het is idd gewoon niet noodzakelijk nu.
Pff… en wij ons maar zorgen maken met z’n allen :heart: