Dit ben ik ook (btw ik werk niet met Corona, maar inderdaad na een werkdag zo…)
Klopt het dat je in België geen brief bij je moet hebben met de reden waarom je naar buiten gaat?
Thanks! Heb dit gezegd en nu gaat ze niet! Alleen even naar de Kruidvat voor paracetamol.
Nee hij zit ook in de woonkamer. Ik werk niet en zit met M maar dus ook veel in de woonkamer. Boven is wel plek maar niet ideaal ivm geluid en de babykamer.
Ik merk gewoon dat het binnen zitten mn pnd weer naar boven haalt en dat is moeilijk
Hoeveel moeite kan het zijn om warme maaltijden te regelen voor op zijn minst ic personeel. Echt vind dit zo schandalig slecht, waarom gaat geen restaurant hier actief iets voor doen.
Ik zag net op Instagram een oproepje van iemand waarin hij vroeg wie met hem wilde shooten omdat hij foto’s nodig heeft voor Instagram. Dat soort mensen wil ik gewoon weggooien. Alsof dat niet even kan wachten.
Overigens heb ik sinds gisteren zelf klachten. Keelpijn, hoest, kortademig en afgelopen nacht had ik het gevoel alsof mijn lichaam in de fik stond. Zoiets heb ik nog niet eerder gevoeld. Nu voel ik me wel prima (op de benauwdheid en hoest na) en heb ook geen koorts. Ik word hier zo onzeker van, omdat je niet 100% zeker weet wat het is.
Ja, haha. Ik dacht ook dat ze opeens een lockdown gingen aankondigen ofzo, werd er alleen verteld dat de cito toets niet doorgaat
Thierry Man man man.
Hier kan je de powerpoint downloaden die bij dit praatje zat! Zitten super interessante statistieken bij!
Hieronder een paar:
mijn kat rent altijd als een scooby doo weg als ik nies, weet ik nu ook hoe dat kreng over me voelt
maar even on topic: het is rustig in de supermarkt maar merkte wel dat het drukker is op straat
Oké. Is het nou zo dat we afstand moeten houden omdat het virus toch wel rond gaat en we zo de belasting in de ziekenhuizen zo laag mogelijk houden en zonder afstand gaat het veel te hard en kunnen we het niet bolwerken? Heb ik dat nou goed begrepen…
Ik kreeg een email van onze Chief Director (werk in de gemeente in de UK) met dat we allemaal 12 weken thuis moeten blijven als we de volgende aandoeningen hebben. Asthma zat in de lijst en dat heb ik, dus nu moet ik hoogstwaarschijnlijk drie maanden in isolement.
Gelukkig hebben ze net geregeld dat ik wellicht thuis kan werken jeetje, echt heftig.
Waar kan ik dit volgen?
3 maanden wauw
Een vriendin van mij werkt bij een redelijk groot bedrijf in Noord-Brabant. Daar moeten ze gewoon weer op kantoor komen ipv thuiswerken, want “Rutte heeft gezegd dat de meeste Nederlanders het gaan krijgen”. Behalve als je klachten hebt, dan mag je thuisblijven. Thuiswerken kunnen de meeste mensen van kantoor prima, dus ik vind het echt belachelijk dat werknemers zo onder druk gezet worden. Zeker omdat de zorg dit gewoon niet aan kan. Ze weet ook niet zo goed wat ze ermee moet, want haar werkgever wil dus dat ze gewoon komt. Alleen haar vriend is wel risicogroep met astma😔
Waar is dat gezegd? Sorry heb gezocht in het topic maar niet kunnen vinden…
Eerdere link in het topic was naar de liveblog van NU maar die scrollt nu opeens niet meer zover terug? Hier is een andere link: https://www.bright.nl/nieuws/artikel/5057976/coronavirus-overleeft-op-pakketjes-en-de-lucht Op NU vond ik het overzicht van materialen duidelijker, maar zie ook geen apart artikel ervoor
Mijn vrienden (van wie een aantal in Belgie dus nu al in semi lockdown) hebben het allemaal over samen in quarantaine gaan met een date of vriend/vriendin omdat alleen zijn moeilijk is. Dat snap ik wel maar gezellig 3 weken gaan logeren bij iemand anders druist toch lijnrecht in tegen het hele idee van quarantaine en social distancing? Maar geloof dat ik de enige ben die zich hier hoogst over verbaast.