Coronavirus #2

Haha ik word gek. Het is echt hetzelfde ja! @anon12348926

4 likes

Ja,daar lassen ze nog net niet je deur dicht. :stuck_out_tongue:

Een vriend van mij woont in China en keert dit weekend terug vanuit Thailand en Japan. Hij wordt vanaf het vliegtuig naar zijn appartement gebracht, waar een zender(? hoe heet zo’n ding) op zijn deur wordt gezet voor als hij weg gaat (wat dus niet mag voor minstens 14 dagen), zodat er een signaal naar de autoriteiten wordt gestuurd en een mannetje (of vrouwtje) staat standaard bij zijn huis. Zijn eten wordt gebracht. Zijn vuilnis wordt opgehaald en vernietigd.

28 likes

Welja, ze guilt tript me net omdat zij het wilt doen maar niet kan omdat ze in het buitenland woont. Dus nu voel ik alle verantwoordelijkheid op mij drukken :pensive:

1 like

Oh no m’n moeder stuurde deze ook al door en ik en m’n broer van hmm dit klopt niet en dit is nog onzeker. Hou maar aan wat het rivm zegt oké???
Hopelijk stopt ze ermee nu.

M’n ouders komen of eerder terug, of zitten nog ff aan de andere kant vd wereld. Blij dat we gewoon kunnen appen en ik niet afhankelijk ben van de reisorganisatie en weet ik 't hoeveel personen om contact te leggen

Ik drink ook een stuk minder merk ik :’)

1 like

Antwoord van bol over de handgels:

“Dat vinden we zeer onwenselijk en daarom is een speciaal team de hele dag bezig om dit soort soort artikelen offline te halen. We hebben ook deze verkooppartner doorgegeven zodat de handgels offline gehaald kunnen worden. Bedankt voor het meedenken.”

64 likes

Hahahaha leuk dat jullie het leuk vonden!! Wie nog na wil kijken, pb maar. Ik vond de reacties echt gezellig :joy:
Net lekker gedoucht en kan al ok wandelen. Ik voel me herboren!

7 likes

Ik heb straks voor de eerste keer boodschappen gedaan voor mijn buren (op leeftijd), maar weet eigenlijk niet zo goed of ik het goed aanpak?

Die man belde bij mij aan met een briefje en geld (wel afstand gehouden) en toen ik de boodschappen gedaan had, heb ik ze voor de deur gezet, aangebeld en een stap naar achteren gedaan. Geld had ik in de boodschappentas gedaan.

Ze zouden het boodschappenbriefje met geld ook in mijn brievenbus kunnen doen, maar dat is beneden, dus dat is ook niet heel handig. Hoe pakken jullie dat aan?

Ja idd!! Ze nemen het erg serieus. :smiley:

Op zich kunnen veel Nederlanders er een voorbeeld aan nemen maar velen zijn ‘‘lekker nuchter’’ want ‘‘iK kriJg hEt t0ch NiEt!’’ dus dat zorgt ervoor dat de voorzichtigheid van anderen weer teniet wordt gedaan.

3 likes

Misschien heb ik onder een steen geleefd hoor maar is het waar dat er nu sprake is van een zogenaamde tweede piek in Aziatische landen, zoals in het debat nu gezegd wordt? Kan het nergens vinden namelijk.

“Er wordt ons rook in de ogen gegooid” zegt Thierry :joy:

8 likes

Het ding is dat mijn vader ook nogal koppig is hierin en het allemaal niet zodanig serieus vindt dat hij hulp moet gaan vragen. Daarom zou ik er dus moeten zijn als dochter die gewoon het heft in handen neemt en dingen onderneemt zonder dat ze kunnen tegenspreken, maar helaas.

Ik denk ook altijd van een auto is in deze tijden en al zeker in een stad zelden nodig. Bovendien heb ik ook gewoon immense angst om te (leren) rijden. Maar op crisismomenten als deze, zeker nu mijn ouders steeds ouder worden, voel ik me er toch zo enorm rot over. Ik zou voor hun moeten zorgen zoals zij voor mij gezorgd hebben, maar zonder rijbewijs is dat vaak moeilijk.

Ik neem aan dat ze het niet gewoon kunnen appen en tikkie sturen? Want nu raken jullie nog steeds beiden het geld en lijstje aan. Heb je een intercom? Dan zouden ze het geld en lijstje in de brievenbus kunnen doen, aanbellen en vertellen dat het er ligt en dan kun jij daarna boodschappen doen. Of eventueel zelfs het boodschappenlijstje mondeling (via intercom) doorgeven (en jij noteert het dan) en alleen geld uitwisselen.

Ik zou denk proberen om zoveel mogelijk digitaal te doen (als ze dat kunnen). Boodschappenbriefje appen/mailen/desnoods bellen en betalen via een tikkie ofzo? Wel lastig ja. Wel superlief van je!

Iemand had ook dit soort shit gedaan op Amazon en Amazon had hem geband :slight_smile:

3 likes

Laat je niet zo’n schuldgevoel aanpraten door je zus hoor, dat is echt onredelijk van haar. Het is geen verplichting om een auto te hebben ofzo? Het is een keuze die je maakt. Net zoals het een keuze is om in het buitenland te gaan wonen, daar zou je haar net zo goed over kunnen guilt trippen.

Het is al heel wat dat je duidelijk om je ouders geeft en probeert mee te denken hoe je kunt helpen. Je liefde voor je ouders hangt niet af van een rijbewijs. En zolang ze het houden bij een boodschap doen en verder niet naar heel drukke plekken gaan elke dag is er heus niet zoveel aan de hand.

5 likes

Nee, ze hebben inderdaad geen digitale middelen… maar ik weet niet of het eenmalig was, maar anders ga ik inderdaad voorstellen dat ze het toch in de brievenbus doen @Lemongrab ook bedankt voor het meedenken :blush:

1 like

Dankjewel allemaal, ik voel me al iets minder slecht erover! Straks maar nog eens bellen naar mijn ouders. En eventueel later toch maar eens proberen voor het rijbewijs te gaan… maar zoals het ernaar uit ziet gaat dat nog wel even duren :sweat_smile:

3 likes

Je kunt dan eventueel nog een foto maken van het boodschappenlijstje zodat je die niet hoeft mee te nemen/aan te raken :thinking:

1 like