Coronavirus #2

Ben echt blij dat (en ook wel een beetje trots op) mijn ouders het serieus nemen en gewoon thuis blijven. 1 keer per week boodschappen verder niks, terwijl ze normaal toch wel 2x per week t winkelcentrum ingingen voor de gezelligheid. Merk dat zoveel ouderen er gewoon maling aan lijken te hebben? Zie alleen maar ouderen in de winkels en op straat. Nu zijn ze niet heel oud maar toch in de 60+ categorie en vind het heel fijn dat ze hun verantwoordelijkheid nemen. Alsnog bang dat ze t krijgen toevallig als ze in de supermarkt zijn maar ze beperken de risico’s.

2 likes

En we zijn live! Mijn klas kan de lessen nu digitaal volgen.
Mijn collega en ik houden ons nu bezig met het filmen van voorlezen, klapspelletjes, taalactiviteiten en kringspelletjes.
Voel me soms net Dora, na de vraag blijf ik even naar de camera staren en zeg dan ‘heel goed, knap hoor!’.
Maar oke dat zal gewoon even wennen zijn.
Kinderen zijn in ieder geval heel enthousiast en ik word overspoeld met foto’s van wat ze doen en complimenten van ouders, dus dat is wel top! :smiley:

76 likes

Ja hoor

Dat maakt mijn dag steeds weer goed!

1 like

Mijn boomermoeder, mevrouw “alleen een paard eet lopend”, wilde nu ineens per se op straat een kaasstengel eten met handen die eerder aan stoplichten etc. hadden gezeten. Echt fakka waarom worden die boomers zo recalcitrant van dit virus.

Uiteindelijk haar zo ver gekregen het niet te doen, maar er klonk wel een hoop ge”achja zo’n vaart loopt dat niet hoor”.

25 likes

Ohh ik wordt echt niet goed van de attitude van sommige Nederlanders hoor? Ik woon zelf in 't buitenland, en ben ook lid van de Facebook pagina Nederlanders in die stad. En echt zoooo veel vragen op die Facebook hoe de grens controlle is/of ze nog wel het land binnen komen. President heeft hier aangegeven dat vanaf morgen geen visas meer worden gegeven aan mensen uit high risk landen (waar NL nog niet onder valt). Maar, ik denk dan echt neem even je verantwoordelijk? Los van het feit dat je er dan dus wel van uit gaat dat Nederland je wel weer terug haalt als er straks geen vluchten meer terug gaan, ook gewoon zo aso voor de inwoners van dit land! Als corona hier echt een probleem wordt (waar het helaas wel op begint te lijken) zijn hier zooooo veel kwetsbare mensen (heel veel HIV/TB en de gezondheidszorg kan in normale tijden soms al amper het aantal patiënten aan. Sorry moest het echt even kwijt haha :roll_eyes:.

1 like

Oh man ik dacht dat het super rustig zou zijn maar onderweg naar de supermarkt wandel ik langs een groot park en het hele park zit vol met groepen mensen die zitten te picknicken of die gezellig met een hele groep aan het wandelen zijn?!? Jongens wat :fearful:.

Ik heb nu wel steeds meer op straat en in de supermarkt dat ik iedereen vies en ‘verdacht’ vind - vooral omdat ik steeds probeer afstand te bewaren maar verder niemand caret - ik loop echt best wel suspicious over straat al nu. Als ik boodschappen heb gedaan en van alles heb aangeraakt wil ik het liefst eerst onder een desinfectiedouche stappen als thuiskom. Best gek hoe dat psychologisch werkt, opeens is iedereen op een bepaalde manier je vijand.

18 likes

Wat leuk zeg! Ik ben bezig met een team om online zingen voor kids en ouders op te zetten. Het lijkt me heerlijk om te doen, alleen met 6 tot 12 verschillende groepjes zal het wel lekker chaotisch worden. Hoe houden jullie de boel een beetje bij elkaar, zonder dat iedereen constant door elkaar zit te praten? Soms hebben de verschillende verbindingen ook een beetje vertraging toch?

1 like

Net even met mijn opa gebeld omdat het mij allemaal niet lekker zat. Hij is al 79 maar werkt nog steeds (auto’s halen en brengen). Nou hij blijft dat nu dus ook gewoon doen zolang het mag. Want ja het virus valt toch niet te ontwijken… Uhm oke opa… denk je ook nog even aan oma, die al verzwakt is? Zucht… weet niet wat ik hiermee aanmoet…

Schoonmoeder stuurt in de appgroep iets door over het versterken van corona door ibuprofen. Ik stuur een artikel zegt dat die conclusie te voorbarig is. Zegt ze: kan toch geen kwaad om paracetamol te kiezen. OK boomer

4 likes

Wij hebben serieus een plastic zeil voor de balie gehangen :joy:

3 likes

Haha ja dit heb ik ook! Echt blij mee, krijg allemaal foto’s dat ze samen aan het puzzelen zijn en dat soort dingen.

@Ovenschaal Hoe denk jij over de duur van dit hele gebeuren? Ik lees overal dingen over tot mei of juni, maar mijn bronnen zijn niet perse wetenschappelijk.

1 like

Omg dit is zo herkenbaar. In onze familieapp, word er soms zooo moe van. Allerlei hoaxes delen die soms echt te dom om te kakken zijn. En als je ze er dan op wijst zeggen: ‘kan geen kwaad om iemand te waarschuwen toch?’

Nu met corona de ene bullshitpost na de ander. Adem inhouden, paracetamol/ibuprofen gedoe, symptomen van griep vs corona. Word er gek van.

3 likes

Ja ik heb dit ook op straat. Maar vanmiddag had iemand het bij mij en liep zeg maar van de stoep af om genoeg afstand te kunnen houden. Toen dacht ik enerzijds: relaxed en anderzijds: IK BEN NIET ZIEK EN OOK NIET VIES
Maar ja het is wel het beste haha

2 likes

Ja behalve het artikel sturen ga ik ook niet in discussie verder. Win ik toch niet haha

Ik ben verkouden en een meisje uit mn gebouw gaat fruit en kaas voor me halen. Maar ik voel me zo bezwaard :frowning:

1 like

Deels eens. Maar ik denk dat het wel heel anders is als je samenwoont met iemand of helemaal alleen woont.
En ik denk dat het ook niet perse die 3 dagen zijn die het nu duurt maar ook het vooruitzicht van geen leuke evenementen voorlopig (want dit gaat nog wel ff duren)

Iedereen van mijn werk moet vanaf morgen op het hoofdkantoor gaan werken. Nu zitten we met 3 of 4 in een ruimte. Morgen met 40 of meer. Hoezo vinden ze dit verantwoord!??