Coronavirus #2

Ik heb vandaag gewerkt en voel me leeg gezogen. Kapot moe. De cliënten begrijpen het niet en iedereen is opstandig en vraagt hoe lang het nog duurt :pensive:

2 likes

Ja dit zie ik al de hele week in ‘mijn’ park… Vooral grote groepen jongeren die aan het skaten zijn enzo. Ik vraag me af of ik dat ergens kan melden ofzo. Vast niet, maar heb ook niet de ballen om er zelf op af te stappen

Huh? Why? Hebben ze Rutte niet gehoord?

1 like

We werken op verschillende locaties. En die sluiten dus wel hun deuren. Maar ze willen dat we blijven doorwerken, dus iedereen naar hoofdkantoor. De meesten zijn ook nog eens expats die dit weekend nog op en neer hebben gevlogen naar hun thuisland. Enige maatregel die ze treffen is dat iedereen 1,5m van elkaar kan zitten. Wat je volgens mij normaal ook gewoon zit.

1 like

Er komt vanavond een vriend van mijn vriend langs en ik voel me er ineens helemaal niet meer prettig bij. Hij woont in een studentenhuis met veel mensen en hij werkt nog gewoon… En ik lees ook overal artikelen over het belang van social distancing. Maarja afzeggen kan nu niet meer :persevere:

1 like

Zolang die nog niet binnen is kan dat toch wel?
Mss kan je vriend met hem gaan wandelen en 1,5 meter afstand houden?

6 likes

Nee joh, je niet bezwaard voelen. Ben er zeker van dat mensen je zeker in deze tijden graag uit de nood helpen! Beterschap in ieder geval! :relaxed:

1 like

belachelijk. wij werken ook nog op kantoor en sommigen houden gewoon geen afstand. als ik er wat van zeg reageren ze nog geïrriteerd ook van nou k heb heus niks hoor.
ik heb nu al gemerkt dat het enige wat helpt is zeggen: maar ik wel UCHE UCHE
dat is vast een tip.

8 likes

Dat heb ik ook sinds kort! Vooral in een volle en krappe Kruidvat-vestiging vanmorgen, brr (ik had er helaas écht iets nodig).

Ik vind de nadruk op het verkeerd gebruik van het woord groepsimmuniteit in het debat echt bloedirritant. Nu weten we het WEL

Ben ik de enige die ook heel bang is af en toe, aangezien ze in de risico groep vallen. Ben normaal over dit soort dingen best nuchter, maar deze keer word ik elke avond met paniekaanvallen wakker.
Het idee dat je op de IC kan belanden omdat je geen lucht krijg is zo eng.
Ik heb zelf astma en heb al 3x in mijn leven een dubbele longontsteking gehad. Wat toen al heftig was.

Heb zoveel respect voor alle hulpverleners. Ze zouden veel meer respect moeten krijgen, en meer salaris :wink:

3 likes

Ik dacht somehow dat je in rdam West woonde, maar ik vergis me volgens mij.
Vriendin woont daar en die zei dat bij haar in de straat iig nog hele schappen vol waren.

1 like

Nou heb net gehoord dat de winkel waar ik werk ook dicht gaat (grote parfum keten)
Voelt heel raar ook al zag ik het ook wel al aankomen.

Ik heb dit berichtje samen met mijn vriend opgesteld en naar onze familie gestuurd. Het is inmiddels al een paar dagen redelijk stil en niemand deelt meer boomer memes of -drink genoeg water, want dan krijg je geen corona- adviezen. Dus wie weet zou je dit ook kunnen proberen. Aanpassen naar eigen spreektaal kan natuurlijk altijd.

ik zou enigszins terughoudend zijn met het aannemen van berichten in app groepen. Dus daar valt mijn eigen uitspraak ook onder… oeh, lastig, lastig :thinking::yum:

Ik begrijp dat iedereen een steentje wil bijdragen en elkaar wil helpen en dat is ook echt heel mooi om te zien, maar onjuiste informatie in zulke tijden kan alleen maar schadelijk zijn.

Het RIVM heeft wel duidelijke richtlijnen naar mijn smaak:

https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2020/03/12/nieuwe-maatregelen-tegen-verspreiding-coronavirus-in-nederland

En een goede site met vragen en antwoorden:

https://www.rivm.nl/

Prettig is dat er bij het RIVM experts uit het vakgebied zitten zodat je weet van wie de adviezen en antwoorden komen. Bij berichten in app groepen moet ik dat altijd maar voor waar aannemen en daar ben ik dan wat te opstandig voor haha.

Ik denk - dat denk ik en wat je zelf denkt moet je absoluut zelf weten hoor - dat als er concrete stappen zijn die je kan nemen om dit virus voor je persoonlijk te bestrijden en voorkomen, het RIVM je die onmiddellijk laat weten. Wat je ook van onze overheid vindt, ze heeft een heel sterk economisch en politiek motief om deze crisis binnen de perken te houden: dus als we meer kunnen doen, krijgen we dat te horen.

7 likes

Ik woon tegenover een Spar en daar hebben ze hun ENORME voorraad prominent in de etalage gezet. Die hebben echt heel veel op voorraad. Ik hoop dat er bij jou ook nog wat te krijgen is!

1 like

Ik heb het even opgezocht bij sahan supermarkt was dus echt nog heel veel goedkoop wc papier, maargoed je hebt ws meer winkels in de buurt.

2 likes

Ah volgens Rutte gaan alleen de moeders, oma’s en tantes naar de supermarkt.

4 likes

Fuck

Misschien bij de ekoplaza op de nieuwe Binnenweg?

1 like

Ik snap nog niet helemaal hoe het nou zit met social distancing. Wat ik heb begrepen van de persco van Rutte is dat hoe dan ook een groot deel van NL besmet zal raken, maar dat dit op een gecontroleerde manier moet gebeuren om de zorg te ontlasten. Maar als wij allemaal in thuisisolatie blijven en niemand meer zien dan kan niemand het meer krijgen en dus ook niet immuun worden toch? Of gaan ze er vanuit dat de verspreiding dan plaats gaat vinden via activiteiten die noodzakelijk zijn zoals werken in een vitaal beroep of boodschappen doen?

Ik wil er echt alles aan doen om zo snel mogelijk uit deze situatie te zijn en ik zal nu ook zeker niet in aanraking komen met de risicogroep, maar ik vind dat er nu nog veel tegenstrijdigheden zijn. Kan iemand me uitleggen hoe het nou zit?

4 likes