Coronavirus #2

Ik fietste vandaag over de dijk naar de lokale super in de stad. Die had echt alles nog, ideaal! #shoplocal

Maar ik wilde ook IJS want ik had goed nieuws te vieren. Maar toen zag ik de rij. Echt lang!! Maar iedereen liet wel echt goed 1,5 meter tussen de wachtenden voor hem/haar. Netjes! Maar ging te lang duren.

En superraar. Mijn collega’s krijgen vrijdag of maandag te horen dat ik intern een andere functie krijg. Als dit nog langer gaat duren, zie ik ze wss ook niet meer want die functie is aan de andere kant van het land ook?!

God ik weet ff niet waar ik het zoeken moet.
Ik heb wat verhalen gelezen op internet over mensen met ernstige symptomen en wat hun verhaal is.

Het kan echt zo heftig zijn dit virus.

Ik ben nu zo bang om erge symptomen te krijgen

Volledige isolatie is sowieso onmogelijk (toch niet op deze schaal), dus het virus zal op die manier nog verder verspreid worden. En volgens mij is een deel van de tactiek ook om dan bepaalde beperkingen in te trekken en ev. daarna weer in te voeren naargelang de (snelheid van) verspreiding van het virus.

Ik zat me af te vragen, bij zo’n lockdown hè, is alleen de supermarkt en de apotheek open.
Maar waarom moeten de lokale vers winkels dan dicht? (Bakker, slager, groenteboer etc)
Ik haal eigenlijk als ik vlees eet alleen vlees bij een slager, maar moet ik dan verplicht supermarktvlees halen? Hetzelfde geld voor brood.
Hier is in de plaatselijke supermarkt alleen droog witbrood nog op voorraad na 09:00u.
Weet iemand waarom de verswinkels dan ook dicht zijn in geval van een lockdown?
Is dat vanwege de ruimte in de supermarkt? (In een bakker, slager etc sta je al gauw dichter op elkaar)

Mss vanwege het kunnen controleren?
Dus als ze handhaving bij zo’n rij zetten voor afstand en aantal bezoekers is dat bij alle supermarkten nog te overzien (zeg 25 supermarkten per stad). Maar alle bakkers en slagers erbij kom je op 100 winkels per stad.
(mijn cijfers zijn volledig fictief)

Nee eigenlijk niet, maar ik lees hier veel dat het belachelijk wordt gevonden als mensen afspreken met een vriend/vriendin/vrienden (bijv thuis) dus vandaar mijn verwarring en vraag. Is het dan zo wordt verwacht dat je echt thuis blijft en niemand ziet (afgezien van huisgenoten) en alleen naar buiten gaat voor noodzakelijke dingen? Dat ze verwachten dat op die manier mensen alsnog besmet raken en ze het zo kunnen controleren?

1 like

ik weet niet of dat kan

1 like

Heel handig om het geld - dat je bespaard hebt door geen oorlog in Iran te voeren - aan je eigen volk uit te geven.

Via welk programma gaat dit? :blush:

Nouja, veel mensen moeten alsnog gaan werken, omdat ze dat thuis niet kunnen en/of een essentiële job hebben. Ik denk dat dat ook al tot heel veel mogelijke besmettingen leidt. En je zit ook met de incubatietijd.

1 like

Ik heb telefonisch contact met mijn buurvrouw en zij geeft dan het boodschappenlijstje door. Vervolgens bel ik aan en legt zij geld op de mat en loop ik ondertussen naar boven. Als ik boven ben zet ik de boodschappen voor de deur en loop weg.

1 like

Over 15 minuten begin ik weer met Jackbox te streamen, een aantal party games waar je met je telefoon/laptop/tablet aan kunt meedoen
Als je zin hebt om mee te doen kom dan vooral even naar https://chat.forumfeminarum.nl/

1 like

Ik zat net in de auto en m’n hele gemeente is geloof ik aan de wandel geslagen :joy:
Allemaal met gepaste afstand en in kleine groepen hoor, maar niet normaal hoeveel wandelaars ik tegen kwam. Ikzelf ben ook al twee dagen gaan wandelen en normaal zie je me ook niet buiten ‘s avonds. Het is de combi corona en lenteweer. Echt opeens die “urge” om naar buiten te gaan.

2 likes

Dankje! Ik ben echt nog een beetje zoekende namelijk dus ga dit eens uitproberen

1 like

Omg ik had net een klant die serieus onze balie met plastic opzij schoof en zei:’ nou ik kom gewoon naar jou toe want dat is makkelijker praten. Ik nog:‘Ohhh ja meneer maar dat staat er wel met een reden natuurlijk heh, ivm de veiligheid’. Hij:‘Nou ik werk in een supermarkt dus je hoeft het mij niet te vertellen. Ik hou gewoon afstand’. Wat hij vervolgens uiteraard niet goed deed. Mijn god zeg wat een frustratie voelde ik mijn god. Bedankt dat je naast mij wil komen staan, iemand die de hele dag mensen ziet terwijl je zelf ook een beroep uitoefent waar je de hele dag mensen ziet. Toppie man! :+1:

4 likes

Ieee wat een creep!

4 likes

Nou ik vond het echt niet tof idd! En dit is op zich een goede klant dus wou er ook geen drama van maken, maar zat me echt groen en geel te ergeren :sweat_smile: Er wordt op dit moment volgens mij echt onderschat door de regering waar winkelpersoneel mee moet dealen gewoon haha

2 likes

Iemand een goede anti seksistische meme om op deze MEEEGA LEUKE te reageren die mijn 50-jarige mannelijke collega net in een groeps app deelt?

2 likes

Groepje mensen dat ik ken zit nu ook vrolijk vakantie te vieren op Curaçao. Alles ging al bergafwaarts en nu is alles daar dicht, maar gewoon afgelopen weekend nog vertrokken daarheen. Ik snap er echt niks van :roll_eyes:

Yes please! Heb anders wel een url met een stuk tekst maar no way dat ‘is dat helemaal gaat lezen natuurlijk. Meme tegen meme lijkt me effectiever.

3 likes