Coronavirus #2

Hmm ja zou kunnen. Maar toch is het dan niet helemaal eerlijk voor de mensen die bepaalde producten gewoon echt niet bij een supermarkt vandaan willen hebben. Plus ik denk dan, die supermarkten gaan dan ineens heel goede omzet draaien, waar normaal gesproken een deel van naar de verswinkels gaat. Terwijl dat soort winkels toch al moeten strijden om overeind te blijven tov de steeds groter wordende supermarkten. Maar goed, dan is het natuurlijk voor het algehele welzijn van Nederland nodig.

Haha nou is een groep met 40+ collega’s en ik ben geen beheerder. Is een groep waar echt ook zakelijke dingen in besproken worden (afdeling groeps app is het).

En zijn tekst er bij was ‘even wat luchtigs om mee af te sluiten!’ Dus zijn bedoeling is oprecht niet super slecht, maar dat maakt de boodschap natuurlijk niet minder dom.

1 like

Ja ik denk dat de volksgezondheid op het moment voorgaat bij zo’n keuze.

Wat niet wegneemt dat het oneerlijk voelt dat ahold nog groter zou worden terwijl m’n plaatselijke bakker zou moeten sluiten.

Ik las dit bericht:
Supermarkten in Nederland hebben afgelopen week een omzet gedraaid van 996,3 miljoen euro. Dat is 32 procent hoger dan in dezelfde periode vorig jaar. Dat blijkt uit nieuwe cijfers van marktonderzoeker IRI Nederland.

Ter vergelijking: afgelopen Kerstdagen lag de omzet 11 procent lager dan vorige week.

1 like

Die kerkklokken meine gute!!

3 likes

Kan je niet reageren met huh doen jij en je partner het huishouden niet samen? Wat egoïstisch zeg.

4 likes

Hier luiden ze ook… nergens iets over gelezen. waarom is dat?

Bij mij in de straat in elk geval. 15 MINUTEN LANG!!!

Was een solidariteitsactie geloof ik.
Edit: gevonden: https://www.google.nl/amp/s/www.rtlnieuws.nl/editienl/artikel/5060656/luidende-kerkklokken-voor-zorgpersoneel-coronavirus%3Famp

Het is deze geworden!

59 likes

Juist daar kunnen ze toch elke keer maar 1 iemand binnen laten omdat je daar gericht voor iets komt en binnen 5 min weer weg kan gaan. Je kiest je vlees je kiest je brood en je gaat weer…In een supermarkt zit iedereen met zn handen aan de karretjes en winkelwagens en alle producten die daar liggen zijn door veel handen gegaan. Bij een slager of bakker pakken zei het voor je. Ik koop echt zelden vlees of brood in een supermarkt omdat de kwaliteit gewoon zoveel minder is. Het is soms wat duurder maar in mijn hoofd hebben de diertjes een iets beter leven dan supermarktvlees (weet niet of dit ook echf zo is)

Had het hier met miijn vriend over… waarom gaan supermarkten er niet voor om de winkels te sluiten en over te gaan op bezorgen. Krijg je geen hamsteraars je boodschappen worden voor de deur gezet alleen de vakkenvullers en kassa mensjes leiden hieronder dat ze even geen geld hebben maar de meeste wonen gewoon nog thuis… zo worden ze ook niet de hele dag bloot gestelt aan al die mensen

Ja echt hè. Ik dacht wat loopt er buiten nou weer een eeuwigheid te klingelen. Maar ik lees dat het een actie is. Okee :v:t2:

1 like

Bruno Bruins zakt in elkaar tijdens het debat. Die arme man slaapt natuurlijk nauwelijks de afgelopen tjjd

6 likes

Ow wat gebeurde er nou ineens in het debat… minister Bruins zakte ineens in elkaar!

Oh ik herken dit zo, mijn schoonvader heeft hetzelfde baantje, gaat dan met het OV ergens een auto ophalen, levert die auto ergens af en dan weet met het OV naar huis… allemaal gepensioneerden die dit doen en blijven doen?! Van de week kwam hij langs (woont heel dichtbij) terwijl hij net klaar was met werk. We wilden m eigenlijk wegsturen maar hebben het uiteindelijk binnen gelaten en gezorgd dat hij zich voorlopig niet in gaat plannen. Ik word er zo pissig van, heel NL zit thuis om onder andere mensen zoals hij te beschermen, gaat hij zelf onnodig risico lopen!!

Alleen nu gaat de rest meteen weer bij elkaar staan ipv die anderhalve meter afstand, handig jongens.

1 like

Ik denk dat dit een stuk ingewikkelder is dan het lijkt.
Mensen met weekgeld (contant), mensen zonder pinpas, mensen zonder computer, mensen zonder telefoon, analfabeten, lagerbegaafden, blinde mensen. Allemaal groepen die daar niet zomaar op in kunnen spelen.
(verder helemaal voor de rest vd bevolking bestellen en af laten leveren)

jeejtje hij zakt geowon in mekaar!

1 like

Oh wow minister Bruins valt net flauw terwijl hij live debat staat te voeren. Hij wilde ook nog meteen daarna weer doorspreken maar werd, gelukkig, weggehaald. Heftig wat die bestuurders nu ook meemaken hoor, lange dagen en zoveel verantwoordelijkheid

8 likes

Ik vind het ook echt zielig voor die man, waarschijnlijk veel druk en stress en weinig slaap…

7 likes

Ja dat is ook zo… oef ingewikkeld allemaal

Op nporadio1.nl kun je alle programma’s terugluisteren, als het op de radio was tenminste.
Ik denk dat het dit was:

1 like