Coronavirus #2

Vind je echt dat ze hier tijdens een lockdown rekening mee moeten houden?

30 likes

Pfoe dit is niet heel bemoedigend, het is daar nu al zo’n warzone… En piek in UK pas in mei/juni :pensive: Hoop ook dat er snel beschermend materiaal kan geproduceerd worden …

3 likes

Heeft iemand een positief verhaal voor me over iemand die genezen is zonder symptomen of weinig?

Ik sta op het punt van een break down

Ik werk zelf in een verswinkel (vlees en catering/maaltijden) en zou het echt een ramp vinden als ik dus verplicht supermarktvlees zou moeten kopen.

iets over het verschil in vlees tussen supermarkt en slagerij

De dieren in bijv een slagerij (ik heb 7 jaar in een slagerij gewerkt) hebben niet perse een beter leven dan in de supermarkt, maar de kwaliteit van het vlees is wel vele malen beter.
Een klein voorbeeld: als je rundvlees in een supermarkt koopt dan is dat vaak van een dubbel-doel koe. Daarmee wordt bedoeld dat de koe eerst ‘gebruikt’ is voor melk, als ze geen of weinig melk meer geeft dan wordt ze geslacht voor het vlees. Vaak is dit vlees dan van veel slechtere kwaliteit omdat zo’n dubbel-doel koe niet bedoeld is om kwalitatief goed vlees te leveren, omdat haar ‘hoofdtaak’ dus melkproductie was.
Het vlees is vele malen minder mals, ook word er in de supermarkt allemaal ‘restvlees’ door bijv het gehakt heen gedraaid, om de prijs zo laag mogelijk te houden.
In een goede slagerij word gehakt gemaakt van andere delen van de koe, zoals de achterbenen en de nek. Dat is het vlees wat bijvoorbeeld rondom de duurdere delen van de lende en de bovenbil heen zit (entrecote/biefstuk/ossenhaas).
Dus nee, ik wil ook geen supermarktvlees. Ik zou nog liever volledig vega gaan dan daar vlees te moeten kopen in een lockdown.

En jouw idee van dat de slager en de bakker juist beter zouden zijn voor de algehele hygiëne ivm met minder contact tussen producten en klant e.d vind ik een prima beredenering!

2 likes

Ik las een verhaal van een oudere vrouw uit Leiden! Vrijdag ziekenhuis in, vandaag uit. Ze wilde dit delen om anderen een hart onder de riem te steken. :kissing_closed_eyes:

7 likes

Niet hersteld, maar gewoon 0 symptomen en hij voelt zich prima.

1 like

En niet te vergeten dat het overgrote deel überhaupt geen klachten heeft of vergelijkbaar met normale griep.

2 likes

Ja en nee. Ik snap en ben het er mee eens dat het voor het algehele welzijn van Nederland nodig zou zijn. Maar toch denk ik dat er ook andere manieren zijn zoals @Diederik beschreef hierboven.

2 likes

Wat ik me wel afvroeg vandaag, hoe zou dat met dierenwinkels zijn? Want onze huisdieren moeten toch ook eten blijven krijgen

Ik begrijp er ook niks meer van. Ik dacht dat het de bedoeling was om zo min mogelijk onnodige sociale contacten te hebben, maar wanneer ik een afspraak afzeg wordt er heel verontwaardigd gereageerd… Iedereen heeft er toch baat bij dat alles weer zo snel mogelijk ‘normaal’ wordt, dus waarom zou ik dan naar een vriendin gaan om te kletsen? Dat is zo niet nodig. Ondertussen zie ik veel mensen om mij heen wel gewoon doen waar ze zin in hebben, terwijl ik gefrustreerd thuiszit. Ik moet stage lopen tot de zomer (nu zit ik dus thuis in ieder geval tot 6 april) en hoe langer dit duurt hoe groter de kans op studievertraging omdat ik zoveel uren mis en ik kan echt wel janken bij dat idee :disappointed_relieved: zoveel studenten met mij lopen dit risico, er zijn ook mensen die momenteel geen inkomen hebben, dus waarom nemen mensen deze situatie niet wat serieuzer?!

Daarom hoop ik eigenlijk dat we in lockdown gaan. Dat is niet ideaal, maar als ik om mij heen kijk merk ik weinig van te maatregelen. Sorry voor mijn gezeur, maar ik voel me hier best wel naar over en niet echt lekker in mijn vel

5 likes

Als het echt voor de volksgezondheid moet, dan kan het heus wel. Geen computer? Telefonische orders plaatsen. Kun je geen geld overmaken? Dan aan de deur betalen en bij je (telefonische) order aangeven met welk bedrag je wilt betalen zodat de bezorger voldoende wisselgeld heeft.

Artikel uit de volkskrant

Deze arts had dus echt nauwelijks ergens last van.

Wat dat betreft is het wel jammer dat er niet oneindig testen zijn. Dan zouden de mensen die nu al immuun zijn ingezet kunnen worden om anderen te helpen. Of denk ik nu te simpel?

6 likes

Dan eet je een paar weken geen vlees, als je dat vlees niet wil eten?

36 likes

Ja omg ik voel gewoon je frustratie. En dat iemand dan ook gewoon 0 luistert ahhh zo irritant. Maar je inderdaad, je hebt haar gewaarschuwd meer kan je niet doen. Vind 't zelf gewoon zo egoïstisch en ondoordacht. Krijg ook echt een ander beeld van sommige vrienden die ik eerst best hoog had zitten?

Wel super fijn voor je trouwens dat je vriend veilig terug is, zeker een hele opluchting!

Ik zelf woon hier al 7 jaar, dus dit is meer thuis dan NL. Ben benieuwd hoe het zich hier gaat ontwikkelen. Vind 't wel eng allemaal, ook vooral omdat ik niet weet wanneer ik weer naar Nederland terug zou kunnen keren (als echt de grenzen voor langere tijd dicht gaan). En stel dar er dan een dierbare ernstig ziek wordt oid… Nou maar even niet te veel bij stil staan haha!

1 like

Je begrijpt me verkeerd. Dit is absoluut niet 1 van mijn hoofdzorgen. Maar ja, het is wel iets waar ik over nadenk. Los van alle andere (belangrijkere) ellende rondom Corona. Jullie zullen uiteraard zelf ook wel eens vragen in je hoofd hebben die momenteel misschien niet helemaal gepast zijn tov de algehele situatie ?

2 likes

Ik weet niet of je nog veel buitenkomt nu maar ik heb steeds als ik veel lees over corona dat het echt heel groot lijkt, en als ik dan effe naar buiten ga om mijn honden uit te laten in de natuur kan ik alles beter relativeren. Ja het is eng, maar als je er zoveel over leest/hoort denk je echt dat de wereld vergaat en als je dan weer buiten komt in de natuur dan vind ik alles wel weer beter te doen en lijkt het minder groot.

3 likes

Dat zeg ik ook in mijn bericht. Ik zou dat zelf geen probleem vinden, maar ik heb er wel over nagedacht. Ik eet zelf al bijna volledig vegetarisch, maar heb een man die daar nog niet in mee wil dus daar koop ik vlees voor bij een slagerij. Misschien moet ik naar het impopulaire meningen topic verhuizen :sweat_smile:

1 like

Ik bedoelde het niet lullig, zo komt het op schrift wel over. Kun je hem wel per ongeluk expres nog meer vega laten eten :stuck_out_tongue:

https://www.ad.nl/alphen/tim-coronel-na-2-weken-quarantaine-we-hebben-goed-gevierd-dat-we-weer-vrij-waren~a3c7b2eb/