Ja ik ook inderdaad, ontzettend verdrietig nieuws. Hopelijk merken we snel wat van de lockdown
de boel barricaderen en ze 4 weken met elkaar in quarantaine zetten in die woonkamer!
Ik werk dus bij A.ction in het distributiecentrum en vandaag was er maar 4,5 uur werk ipv de 18 uur die we normaal hebben. Ik hoef voorlopig niet meer te komen (uitzendkracht met 0 uren ) maar ik denk dat het niet meer lang duurt voordat de winkels ook dicht gaan
Heel Nederland.
Volgens mij allemaal morgen na 5.
Ik werk zelf in een stad die start met de Z in Overijssel
het debat gaat weer door.
heb je een bron?
Ja ik wil dat ook doen🙈
Ah nu ben ik hem ook gaan volgen en nu weet ik sindsdien dat hij hobby-striptekenaar is. Toch een leuke weetje over onze minister.
Ja er komen gelukkig schermen zodat wij beschermd zijn. Wel beter, want het voelt nu echt niet fijn.
Vreet mezelf de hele dag het ongans door die sociale quarantaine. Denk echt dat ik tegen de tijd dat het over is 10 kilo ben aangekomen
Ik had vandaag een heel klein lichtpuntje in deze zooi. We zitten beide sinds vorige week vrijdag de hele dag binnen. Qua werk was dat allemaal best wel ingewikkeld.
Dus ik had vanavond bij een traditioneel Italiaans restaurant eten besteld. Het was echt belachelijk lekker en het was zo druk bij hun dat het eten er twee uur over gedaan heeft. Dat was het best wel waard.
Ik vind de reactie van Wiebes als Bruno Bruins valt echt bizar… Hij gaat op zijn telefoon kijken en doet niks?
Kan Wiebes sowieso niet zo goed handelen.
Zijn stem alleen al…
zo Wiebes is als een blad aan een boom gedraaid, blijft de meest onaantrekkelijke man van het kabinet maar toch
De meeste wonen gewoon nog thuis?
Wow.
Omdat ik deze reactie zo raar vind heb ik het even opgezocht. Er werken meer dan 300.000 mensen in de supermarktbranche (inclusief distributiecentra etc). De gemiddelde leeftijd is 30. Dit zal voor puur vakkenvullers en ‘kassa mensjes’ (kassamedewerkers) misschien wat lager liggen. Maar als je ooit doordeweeks in een supermarkt bent geweest (ook in het weekend, maar goed) dan zie je toch wel iets anders dan alleen maar tieners. Het is voor iedereen vervelend om nu geen inkomsten te hebben, maar juist voor een groep die het minimumloon verdient is er vaak minder buffer.
Waarschijnlijk bedoel je het niet verkeerd maar er wordt nog steeds erg neergekeken op winkelpersoneel en ik ben daar echt klaar mee. Juist nu, zij zien honderden mensen op een dag, voor minimumloon, en doen hun uiterste best om de schappen gevuld te krijgen. Met al die hoestende mensen in hun nek die gewoon blijven komen en social distancing niet begrijpen.
Nou dit moest er even uit. Voor ik nu mensen over me heen krijg, ja je idee is goed bedoeld, maar het komt over alsof in een supermarkt werken geen ‘echte’ baan is, maar alleen door tieners gedaan wordt. ‘Kassa mensjes’ vind ik denigrerend klinken. Ik noem thuiszorgmedewerkers toch ook niet billenwas mensjes. Maar ik erger me meer aan hoe klanten doen dan aan jou, maar door je reactie moest ik er weer aan denken.
Ja dat is ook wel zo, maar dit vond ik erg koeltjes. Hij blijft gewoon zitten, beetje apart. Maar goed hij zit sowieso al in mijn irritatie.
Nou Bruno ligt onder de wol. Lijkt me verstandig. Heb het wel met hem te doen.
Kunnen we even applaudisseren om 2100 voor Bruno?
#applausvoorbruno
Ik heb niks met het huidige kabinet. Grapte met m’n vader dat als een kabinet als dit het gaat opnemen voor de “zwakkeren” onder ons we het toch wel serieus moesten nemen. Want dan is er wel echt iets aan de hand.
Maar ik vind Rutte en Bruins echt wel sterk, ook in toespraken. Alle shit opvangen: zij luisteren ook alleen naar het professionele advies wat ze gegeven wordt …