De meeste wonen gewoon nog thuis?
Wow.
Omdat ik deze reactie zo raar vind heb ik het even opgezocht. Er werken meer dan 300.000 mensen in de supermarktbranche (inclusief distributiecentra etc). De gemiddelde leeftijd is 30. Dit zal voor puur vakkenvullers en ‘kassa mensjes’ (kassamedewerkers) misschien wat lager liggen. Maar als je ooit doordeweeks in een supermarkt bent geweest (ook in het weekend, maar goed) dan zie je toch wel iets anders dan alleen maar tieners. Het is voor iedereen vervelend om nu geen inkomsten te hebben, maar juist voor een groep die het minimumloon verdient is er vaak minder buffer.
Waarschijnlijk bedoel je het niet verkeerd maar er wordt nog steeds erg neergekeken op winkelpersoneel en ik ben daar echt klaar mee. Juist nu, zij zien honderden mensen op een dag, voor minimumloon, en doen hun uiterste best om de schappen gevuld te krijgen. Met al die hoestende mensen in hun nek die gewoon blijven komen en social distancing niet begrijpen.
Nou dit moest er even uit. Voor ik nu mensen over me heen krijg, ja je idee is goed bedoeld, maar het komt over alsof in een supermarkt werken geen ‘echte’ baan is, maar alleen door tieners gedaan wordt. ‘Kassa mensjes’ vind ik denigrerend klinken. Ik noem thuiszorgmedewerkers toch ook niet billenwas mensjes. Maar ik erger me meer aan hoe klanten doen dan aan jou, maar door je reactie moest ik er weer aan denken.

hard knock life.
Ook een aantal mensen in het dorp waar mijn ouders wonen zijn besmet. En daar kent iedereen iedereen en komt iedereen bij elkaar over de vloer, dus grote kans dat het zich snel verspreidt.