Coronavirus #2

De meeste wonen gewoon nog thuis?
Wow.
Omdat ik deze reactie zo raar vind heb ik het even opgezocht. Er werken meer dan 300.000 mensen in de supermarktbranche (inclusief distributiecentra etc). De gemiddelde leeftijd is 30. Dit zal voor puur vakkenvullers en ‘kassa mensjes’ (kassamedewerkers) misschien wat lager liggen. Maar als je ooit doordeweeks in een supermarkt bent geweest (ook in het weekend, maar goed) dan zie je toch wel iets anders dan alleen maar tieners. Het is voor iedereen vervelend om nu geen inkomsten te hebben, maar juist voor een groep die het minimumloon verdient is er vaak minder buffer.
Waarschijnlijk bedoel je het niet verkeerd maar er wordt nog steeds erg neergekeken op winkelpersoneel en ik ben daar echt klaar mee. Juist nu, zij zien honderden mensen op een dag, voor minimumloon, en doen hun uiterste best om de schappen gevuld te krijgen. Met al die hoestende mensen in hun nek die gewoon blijven komen en social distancing niet begrijpen.

Nou dit moest er even uit. Voor ik nu mensen over me heen krijg, ja je idee is goed bedoeld, maar het komt over alsof in een supermarkt werken geen ‘echte’ baan is, maar alleen door tieners gedaan wordt. ‘Kassa mensjes’ vind ik denigrerend klinken. Ik noem thuiszorgmedewerkers toch ook niet billenwas mensjes. Maar ik erger me meer aan hoe klanten doen dan aan jou, maar door je reactie moest ik er weer aan denken.

74 likes

Ja dat is ook wel zo, maar dit vond ik erg koeltjes. Hij blijft gewoon zitten, beetje apart. Maar goed hij zit sowieso al in mijn irritatie.

2 likes

Same
#me

38 likes

Nou Bruno ligt onder de wol. Lijkt me verstandig. Heb het wel met hem te doen.

20200318_203505

44 likes

Kunnen we even applaudisseren om 2100 voor Bruno?
#applausvoorbruno

Ik heb niks met het huidige kabinet. Grapte met m’n vader dat als een kabinet als dit het gaat opnemen voor de “zwakkeren” onder ons we het toch wel serieus moesten nemen. Want dan is er wel echt iets aan de hand.

Maar ik vind Rutte en Bruins echt wel sterk, ook in toespraken. Alle shit opvangen: zij luisteren ook alleen naar het professionele advies wat ze gegeven wordt …

17 likes

Nee dan maken we hem wakker! Misschien een applaus zoals dove mensen het geven, geluidloos met wapperende handen.

10 likes

Ja ik snap dit echt niet! Heb hem ook op het hart gedrukt om binnen te blijven en ook niet naar mijn ouders te gaan. Mijn ouders zijn beide ziek en beiden meerdere risico factoren. Krijg er de zenuwen van… En mijn oma heeft hersenbloedingen gehad, dus dat arme mensje snapt er helemaal niks van.

1 like

Thanks! Was even nieuwsgierig omdat bij ons ook bijna alles sluit behalve de kledingwinkel waar ik werk

1 like

De verhalen uit Italië zijn echt hartverscheurend. Ik kan mij niet voorstellen dat het hier ooit zo ver komt, maar die gedachte hadden ze daar waarschijnlijk ook. Kon iemand ze maar uit deze situatie halen…

2 likes

Even massaal digitaal voor hem klappen via insta :clap::clap::clap:

3 likes

RIVM: Nederlanders probeer zoveel mogelijk binnen te blijven en doe aan sociale onthouding.

Nederlanders:

DMP_De-Staat-Witch-Doctor_dezeen_sqa1

57 likes

HAHAAHA FUCK :joy::joy::joy:

2 likes

Misschien ging Wiebes wel 112 bellen?

1 like

@Ovenschaal

Ah onder z’n laatste post ook allemaal lieve comments!

9 likes

Ik heb aankomend weekend met 14 vrienden afgesproken en we gaan Wie is het? spelen. Op Skype. Wordt een complete chaos.

29 likes

Een van m’n vriendinnen die ver weg woont, belde vandaag gewoon spontaan in de middag. Superleuk! I am gonna pass it on morgen, ga ik er ook gewoon random een bellen waarvan ik weet dat ze thuiszit en alleen woont :hugs:

3 likes

Ik heb net het omgekeerde. Ik heb te weinig snacks gekocht, verdorie. Ik kook nu ook zelf ipv op het werk te eten (veel sauzen, vaak kroketjes of friet). Ik probeer mijn zak chips en reep chocolade op te sparen tot het weekend :sweat_smile: hard knock life.

1 like

heb net mn laatste restje taaie oude chips op, send help s.o.s.

5 likes

Zojuist gehoord dat de oom van mijn moeder is overleden aan corona en zijn vrouw heel ziek is. Shit zeg, zo’n lieve mensen. :pensive: Ook een aantal mensen in het dorp waar mijn ouders wonen zijn besmet. En daar kent iedereen iedereen en komt iedereen bij elkaar over de vloer, dus grote kans dat het zich snel verspreidt.

Ik heb er echt moeite mee vandaag. Heel angstig en de hele dag al zo’n hoofdpijn, van de stress denk ik. Probeer het te relativeren maar ik vind de hele situatie echt eng.

14 likes

Thanks voor je uitleg.
Ik heb deze week 3 dagen geen vlees op (zit ziek thuis , net geopereerd dus ga de deur niet uit) Ik ben een echte vlees eter dus dat zegr wel wat

1 like