Sterkte en licht gewenst
hahahaha ja dit inderdaad echt, terwijl ik echt denk jongens ik ga echt weken niet in mijn zomeroutfit van het weer kunnen genieten. leave me the fuck alone met je zomercollectie, waar is de collectie huispakken voor corona?
Ik dacht even dat je het over hugo wijn had :’)
Mja ik vind dit niet zo vreemd? Je komt toch ook nog buiten, in je tuin/op je balkon en ik kleed me ‘gewoon’ aan als ik thuis werk, maar snap dat niet iedereen dat doet. En veel mensen moeten naar hun werk blijven gaan de komende tijd, dus ja misschien is de toon van de advertenties wat luchtig maar ik denk niet dat de verkoop van lente/zomerkleding nu stil zal vallen.
Wist; heb op jou gereageerd maar was meer een reactie @JustinBieber post over huispakken en niet kunnen genieten van het weer
Ik vrees dat dat soort posts en ads al (lang) op voorhand ingepland stond. Of beheerd/ingesteld zijn door een extern mediabureau (waardoor het bij het bedrijf zelf niet meteen top of mind is, zeker in deze chaos). Ik zag al meerdere accounts excuses aanbieden omdat ze adverteerden en posten rond hun LATE NIGHT SALE!8!8!! terwijl hier alle niet-essentiële winkels intussen gesloten zijn.
edit: nu ja, liever zomerjurkjes dan dit soort ads
Deze reclame is niet zoals het lijkt
Ga je nou naast spruitjes ook al moeilijk doen over tuinbonen?
Hahaha neeee bahhh!
Is Niet Nu Laura ook gekend in Nederland? https://www.instagram.com/nietnulaura/ Ze maakt sinds vorige week cartoons rond Philippe, de hamster. Er is nu zelfs al merchandise
Dit is de eerste cartoon (Maggie is de Belgische minister van Volksgezondheid die vorige week verkondigde dat we allemaal ‘in ons kot’ moeten blijven): https://www.instagram.com/p/B9ud6r_n0aB/
Heeeel herkenbaar dit! Ben er niet mega bang voor maar wil het wel gehad hebben. Voel me nu ook niet lekker, stramme spieren en steeds hoofdpijn maar dat kan ook van de stress. Heb ook geen thermometer en koortsig/grieperig geen idee hoe dat moet voelen haha
Edit: als ik het gehad heb ben ik weer safe!! Dan kan ik weer vrij naar buiten
Ahhhhh wat bizar en bijzonder, dit ga je je van leven niet meer vergeten
Hahahaha het was ook geen heel serieuze reactie. Al moet ik zeggen dat ik winkelen nu even uitstel. Als zzp’er met geen uitzicht op werk de komende maanden gaat mijn geld echt even uit aan de noodzakelijke dingen.
Even een vraag:
Als 80% milde klachten heeft, 18% ernstige en in 2% is het dodelijk.
Die 18% ernstige klachten wordt ook opgenomen in het ziekenhuis met bijvoorbeeld zuurstof.
Maar als die mensen nou niet naar het ziekenhuis zouden gaan, maar thuis blijven met die ernstige klachten, is de kans dan aanwezig dat ze ook overlijden?
Of zou dan de kans op overlijden geen 2% zijn maar hoger in de statistieken?
Geld bij die 18% ernstige klachten dan de ziekenhuis opname als ondersteuning en zouden ze het zonder ook overleven?
Ik heb namelijk het idee dat die 18% ook overlijd als die niet naar het ziekenhuis zouden gaan maar volgens mijn vriend heb ik dat fout
Aangezien in mijn optiek “ernstig” bijvoorbeeld die dubbele longontsteking is, en volgens mij kun je dat niet overleven zonder ziekenhuis.
Je hebt gelijk en daarom is het juist zo belangrijk om de piek uit te spreiden zodat er op elk moment nog genoeg IC bedden zijn in Nederland voor die 18%.
Heeft iemand enig idee of er een overzicht is hoeveel mensen er per dag meer sterven door Corona dan normaal? Want 80.000 mogelijke doden klinkt superveel, maar aan de andere kant sterven er in NL per jaar meer dan 150.000 mensen, voornamelijk aan ouderdomgerelateerde ziektes.
Nu denk ik dat die 80.000 dan niet bovenop die 150.000 komt omdat het grotendeels over dezelfde groep zwakkeren en ouderen zal gaan, maar ben benieuwd naar cijfers. Want dat maakt het al een stuk minder heftig. Of misschien zijn de komende twee jaar de sterfteaantallen in Nederland dan lager omdat Corona nu mensen “uitroeit” die anders binnen 1 a 2 jaar sowieso zouden sterven.
Ben heel benieuwd naar de duiding.
Ik ben dan kandidaat! Ik heb hier ook al over na gedacht. Ik wil best wel een paar dagen goed ziek worden hiervoor. Maar dat zijn natuurlijk eerder theoretische oplossingen, in praktijk lijkt het me niet echt haalbaar.
Ik heb (te veel) wijn gedronken en ben op Instagram allerlei stories aan het bekijken die lieve dingen posten i.v.m. corona. Ik moet steeds huilen. Wat een bizarre tijden. En m’n prof stuurde ons (200 studenten ofzo) een superlief mailtje over hoe hij de lessen vanaf nu wil gaan doen, maar dat we allereerst aan onze fysieke en mentale gezondheid moeten denken, de maatregelen moeten opvolgen en dat we ons hopelijk niet te veel zorgen maken over onszelf/de situatie en onze geliefden. En ik word er helemaal emotioneel van. Gelukkig bestaat er internet, zodat we ons afgesloten van elkaar toch verbonden voelen. Ofzo.
Ik heb keelpijn en ben verkouden. Hoop dat dit het is en het hier ook bij blijft voor mij, maar ben bij mn ouders en hoop echt dat ik hen niet besmet en zij veel ergere klachten krijgen:(.
Vraagje over eten afhalen/bestellen: iedereen heeft het over ja maar als je het afhaalt en contactloos pint dan raak je niks aan etc. Maar je eten wordt dan toch ook gemaakt? Je moet maar hopen dat diegene die zn handen goed gewassen heeft etc. Weet iemand hoe dat zit?
Vraag dit want heb tering zin in McDonalds!!!
Voor je vriendin kan ze het best the official government COVID-19 whatsapp service toevoegen op der telefoon. Daarin kan je updates krijgen over het specifieke topping waarin je geïnteresseerd bent. Als ze het googled vind ze het nummer zo!