Coronavirus #2

Houd jij je creativiteit maar even bij je voorlopig :joy:

2 likes

Hahahaha ja joh alsof het nog niet erg genoeg is allemaal :joy:

9 likes

I feel your pain. Ik zit in een gelijkaardige situatie. Ander publiek, maar zo herkenbaar. Het lijkt ook elke dag moeilijker te worden om mensen te informeren. Iedereen is angstig en boos. Gestoord veel vragen. Veel is onduidelijk. Ik moet heel hard mijn best doen om emotioneel afstand te nemen van mijn job. Veel moed en goed doseren :muscle:t2:

5 likes

Ik ga dit topic ook ff op negeer zeggen, het slaat allemaal een beetje op m’n stemming merk ik.

2 likes

Ik snap alleen echt niet dat overal staat dat een snotneus geen teken is van het virus, maar dat je wel binnen moet blijven met een neusverkoudheid.
No worries, ik blijf binnen, maar ik vind het wel verwarrend.

2 likes

Maar dit is niet de regels omzeilen, dit mag gewoon? Er zijn inderdaad meerdere eetgelegenheden open voor afhalen. En mensen die buiten in de rij staan moeten ook zelf de verantwoordelijkheid nemen om 2 meter afstand te houden.

Dat mensen gaan schelden is wel megatriest natuurlijk.

2 likes

Volgens mij heeft het ermee te maken dat je ook onbewust Corona - dus zonder klachten of met milde klachten - kan hebben en je met neusverkoudheid sowieso meer niest en dus mensen makkelijker kan besmetten. Als ik het goed onthouden heb

6 likes

Dat klinkt logisch!

Het speelt betreft zuiden en noorden toch ook mee dat waarschijnlijk heel veel mensen hier (in het zuiden) besmet zijn geraakt tijdens/net na carnaval?

1 like

Sorry lees je berichtje nu pas. Ik ben in Indonesië, vlieg vanavond via Dubai naar huis (als alles doorgaat).

Fijn dat het bij jou nog goed te doen is. Pas goed op jezelf en doe voorzichtig!

2 likes

Iets is beter dan niets hoor, maar Amerika heeft 128 miljoen huishoudens.

Dit is dus 3906 per huishouden, gekeken naar de kosten van leven daar en het feit dat veel mensen nu zonder inkomen zitten is dit echt windowdressing.

Sowieso random om het iedereen te geven, incluis Jeff Bezos en Elon Musk.

Hierin staat het uitgelegd. Ze denken dat de piek hier later komt in april.

5 likes

Over de Mac zou ik je geen zorgen maken per se. Toen ik daar moest werken moest ik om de zoveel tijd mijn handen wassen voor minimaal 30 seconden. Waarschijnlijk zijn ze daar nu alleen nog maar strikter op geworden

3 likes

O ja nee ik snap dat dat niet handig is qua rijen enzo, bedoelde meer het maken van je eten.
Je kan wel pizza o.i.d. bestellen maar wie garandeert je dat dat - plat gezegd - zonder virus gemaakt is? Ik zie ook al die initiatieven dat restaurants nu gaan bezorgen enzo, maar dat zegt toch niks over de kok? Of de hygiene in de keuken?

1 like

Ik las weer dat NL 60% aanhoudt terwijl Duitsland uitgaat van 70% voor groepsimmuniteit. Dus ook dat is nog onduidelijk.

1 like

Scheelt toch per huishouden wat ze krijgen? Ik neem aan dat armere mensen sowieso minder hoge levenskosten hebben. Of je nu in NYC woont of rural Idaho scheelt ook nogal. Ik vind niet dat je het kan afdoen als window dressing. 4.000 dollar kan voor veel mensen juist een hele hoop geld zijn en ze weer 4 maanden vooruit helpen.
Voor andere mensen is het net de huur, dat klopt ja. Maar hopelijk hebben die dit geld ook niet nodig.

Het is wel windowdressing want daklozen krijgen dit niet, dat zijn er 600k (geschat) in de US.

In steden als New York en San Francisco leef je met een verzamelinkomen van minder dan 100k dollar/jaar onder de armoedegrens door de hoge huren.

Bijvoorbeeld: je bent serveerster in New York en bent nu ontslagen door het dichtgaan van de restaurants. Je kosten van leven zijn 1300 dollar zonder huur, dus hiermee zing je het net 2 maanden uit.

Volgens mij kan je in geen enkele stad in de US 4 maanden vooruit met 4000 dollar.

Een huisartsenbezoekje kost al tussen de 150-200 dollar zonder verzekering.

2 likes

Ik heb nu dus echt heel veel tijd ‘over’ en zit gewoon de hele dag thuis (te werken). En ben dus alles aan het overdenken … Dat ik mijn werk nu onbelangrijk vind. Dat ik eigenlijk iets met taal wil doen. Dat ik nu graag mee zou denken over onderwijs op afstand. Dat ik een blog wil beginnen.
Ik vind het bloedirritant want ik werk pas net bij deze werkgever en tot Corona vond ik het “wel prima”, vooral de kansen die ik krijg om bijvoorbeeld opleidingen of cursussen te volgen & het feit dat ik ervaring op doe. Het is niet mijn droombaan en droombranche maar het was echt ‘fine’. Maar nu begin ik bijna te hopen dat ze mijn contract over een paar maanden niet kunnen verlengen :sweat_smile:
Word gek van mijn eigen gedachten.

11 likes

Collega’s die toch weer naar kantoor gaan, ondanks dat we allen zouden thuiswerken en dit ook prima kan. Want “ik ben het thuiswerken wel zat”. Ja, ik niet dan. :roll_eyes: Ik verdenk ze er ook van dat ze het doen om zich zo goed mogelijk voor te doen bij de werkgever, omdat alles nu onzeker is qua onze banen. En daar krijg ik dan weer een opgefokt gevoel van.

37 likes