Coronavirus #2

Denk dat m’n vriend corona heeft. Koorts, druk op de borst. Maar ook spierpijn en veel hoofdpijn. Das niet heel typisch voor corona toch?

Hij is tandarts dus niet ondenkbaar dat hij met iemand in aanraking is gekomen. En tandarts is dan natuurlijk ook een vrij besmettelijk beroep.:upside_down_face:

Ze gaan hem nu natuurlijk niet testen maar stel dat hij getest wordt en hij heeft het echt, zou hij dan gewoon kunnen werken daarna? Nu is de praktijk alleen open voor spoed maar alle gewone dingen bij iedereen moeten wachten. Lijkt me eigenlijk best goed als er in ieder geval iemand is voor andere zaken want er zit een hoop tussen controle en spoed.:thinking:

Even een positief berichtje hier :raised_hands:t2:

38 likes

Ik las juist dat spierpijn en hoofdpijn wel bij de symptomen kunnen horen. Maar ik ben niet medisch onderlegd, dus dit is puur gebaseerd op wat ik gelezen heb, o.a. hier

2 likes

Dit schijnt in een andere stad te zijn en niet in Venetië las ik gisteren ergens
Edit: hmm in dat artikel staat wel weer een reactie van iemand uit Venetië nou ik weet het niet meer haha ik hoop dat het daar ook zo is!

Ja denk idd dat NL binnenkort ook wel op de lijst komt te staan. Volgens mij is het nu zo dat alle toeristen visas voor mensen uit high risk landen komen te vervallen/ook geen visa meer krijgen bij aankomst. Dan ben je dus eigenlijk illegaal in 't land en moet je zsm er uit. Als je een visa overstayed krijg je normaal gesproken een ban van 5 jaar. Als ik haar was zou ik me vooral zorgen maken over of je nog wel terug komt, want dit is een van de laatse 9 bestemmingen waar KLM nu nog wel op vliegt, en er moeten best veel mensen terug…

1 like

Houd jij je creativiteit maar even bij je voorlopig :joy:

2 likes

Hahahaha ja joh alsof het nog niet erg genoeg is allemaal :joy:

9 likes

I feel your pain. Ik zit in een gelijkaardige situatie. Ander publiek, maar zo herkenbaar. Het lijkt ook elke dag moeilijker te worden om mensen te informeren. Iedereen is angstig en boos. Gestoord veel vragen. Veel is onduidelijk. Ik moet heel hard mijn best doen om emotioneel afstand te nemen van mijn job. Veel moed en goed doseren :muscle:t2:

5 likes

Ik ga dit topic ook ff op negeer zeggen, het slaat allemaal een beetje op m’n stemming merk ik.

2 likes

Ik snap alleen echt niet dat overal staat dat een snotneus geen teken is van het virus, maar dat je wel binnen moet blijven met een neusverkoudheid.
No worries, ik blijf binnen, maar ik vind het wel verwarrend.

2 likes

Maar dit is niet de regels omzeilen, dit mag gewoon? Er zijn inderdaad meerdere eetgelegenheden open voor afhalen. En mensen die buiten in de rij staan moeten ook zelf de verantwoordelijkheid nemen om 2 meter afstand te houden.

Dat mensen gaan schelden is wel megatriest natuurlijk.

2 likes

Volgens mij heeft het ermee te maken dat je ook onbewust Corona - dus zonder klachten of met milde klachten - kan hebben en je met neusverkoudheid sowieso meer niest en dus mensen makkelijker kan besmetten. Als ik het goed onthouden heb

6 likes

Dat klinkt logisch!

Het speelt betreft zuiden en noorden toch ook mee dat waarschijnlijk heel veel mensen hier (in het zuiden) besmet zijn geraakt tijdens/net na carnaval?

1 like

Sorry lees je berichtje nu pas. Ik ben in Indonesië, vlieg vanavond via Dubai naar huis (als alles doorgaat).

Fijn dat het bij jou nog goed te doen is. Pas goed op jezelf en doe voorzichtig!

2 likes

Iets is beter dan niets hoor, maar Amerika heeft 128 miljoen huishoudens.

Dit is dus 3906 per huishouden, gekeken naar de kosten van leven daar en het feit dat veel mensen nu zonder inkomen zitten is dit echt windowdressing.

Sowieso random om het iedereen te geven, incluis Jeff Bezos en Elon Musk.

Hierin staat het uitgelegd. Ze denken dat de piek hier later komt in april.

5 likes

Over de Mac zou ik je geen zorgen maken per se. Toen ik daar moest werken moest ik om de zoveel tijd mijn handen wassen voor minimaal 30 seconden. Waarschijnlijk zijn ze daar nu alleen nog maar strikter op geworden

3 likes

O ja nee ik snap dat dat niet handig is qua rijen enzo, bedoelde meer het maken van je eten.
Je kan wel pizza o.i.d. bestellen maar wie garandeert je dat dat - plat gezegd - zonder virus gemaakt is? Ik zie ook al die initiatieven dat restaurants nu gaan bezorgen enzo, maar dat zegt toch niks over de kok? Of de hygiene in de keuken?

1 like

Ik las weer dat NL 60% aanhoudt terwijl Duitsland uitgaat van 70% voor groepsimmuniteit. Dus ook dat is nog onduidelijk.

1 like