Coronavirus #2

Nee, wellicht dat ‘gewone’ winkels moeten sluiten en wat over het aftreden maar ik verwacht geen lockdown

2 likes

Ik denk het niet. Ik zou het raar vinden omdat er maandag nog werd gezegd dat dat geen optie was voor Nederland. Maar, wie weet.

2 likes

Jammer dat we hem geen kaartje kunnen sturen.

1 like

Dat is waar, maar misschien omdat nu nog meer landen dit hebben. We horen het wel! Hoop het niet.

Ik vind het zo bewonderenswaardig hoe chill deze man is.

Hij moet zo veel druk en stress hebben, continue keuzes maken en vervolgens de oppositie over je heen krijgen met verwijten, en nog loop je zo door de supermarkt.

4 likes

Ik ben ongesteld en daardoor een beetje labiel en nu word ik helemaal emotioneel door Bruins loll :sob: Hij heeft ook zo’n schattige naam, alsof hij een beer is, (Beertje) Bruno Bruins :bear:

88 likes

Hmm maar er is ook gezegd dat ze dit voor later niet uitsluiten.

Al denk ik dat de focus vanavond meer gaat liggen op het aftreden en sociale isolatie.

2 likes

Maar later, drie dagen… mwah, lijkt me sterk. Maar ik geloof wel in een sluiting van niet-noodzakelijke winkels, zoals kledingwinkels en de action

4 likes

74 likes

Hmm als je onder bepaalde facebookposts kijkt dan kan ik je verzekeren dat niet iedereen zoveel vertrouwen en liefde heeft voor ons regering hahaha

:cry:

Ze hebben het gecorrigeerd.

Correctie.

Dat ze nu immuun is is haar eigen aanname…

Ach de arme man. Ik zou Bruins echt graag een kaartje willen sturen.

3 likes

Dat staat ook in het artikel, vond ik juist een goede toevoeging. Er staat dat ze getest is en onder het artikel wordt rechtgezet dat ze niet met 100% zekerheid kan zeggen dat ze immuun is.

1 like

Ja, daarom zei ik het ook. Voor degenen die alleen de titel lezen.

Israël neemt forse maatregelen in de strijd tegen het coronavirus. Zo mag de geheime dienst sinds deze week telefoongegevens van burgers uitlezen om na te gaan wie er mogelijk besmet is geraakt. Daardoor hebben al 400 mensen te horen gekregen dat ze in quarantaine moeten. De maatregel werd buiten het parlement om ingevoerd, en stemmingen in het parlement zijn tot komende maandag geschorst.

Edit: ohja vd NOS liveblog

5 likes

Maar ze is wel getest? Waarom zou je zeggen van niet?

1 like

Ik had op een gegeven moment 38,3 graden. Dat is voor mijn doen hoog, maar voor de GGD uiteindelijk net genoeg om te testen op corona." Dat bleek ze uiteindelijk dus te hebben.

De zin is wat raar geformuleerd, maar ze is wél getest.

1 like

Dan zou ik met een kuchje tijdens een gesprek de rest van dit jaar binnen moeten blijven. Gelukkig hebben ze bij ons iets meer common sense.