Hier ben ik dus misschien besmet maar mijn partner niet. Wij wonen in een appartement. Hij gebruikt de 2 kamers en de badkamer en ik gebruik vooral een hoekje in de woonkamer. Hij brengt me mijn eten en drinken en ik raak niks aan & de wc proberen we zo schoon mogelijk te houden, zelfde geld voor de douche die ik dan dus soms gebruik (dit klinkt vet goor maar ik heb gewoon geen puf om elke dag te douchen haha) ik leef al 9 dagen op de bank en ben er nu wel klaar mee. De dag dat ik beter ben en mijn bed in mag ga ik zo zo zo gelukkig zijn
Moet wel een beetje lachen met hoe we hier allemaal zitten te struggelen met onze (groot)ouders. Niet dat ik de hele situatie per se zo grappig vind, ik ben juist enorm bezorgd, maar de solidariteit helpt wel een beetje om het draaglijker te maken.
Ik heb daarnet mijn ouders ook nog eens gebeld en zij waren ook bezig van: “Vandaag naar de Lidl, de Appie en de Aldi geweest en zaterdag gaan we ook nog eens en dit en dat” dus ik heb me een beetje boos gemaakt want ze zijn bejaard dus ik wil dat ze zoveel mogelijk binnen blijven en zoveel mogelijk in 1 winkel alles kopen van voorraad ipv 10 winkels af te gaan voor onnodige dingen. Bovendien hebben ze een auto die ze kunnen volladen en 2 koelkasten en 3 vriezers!!! En terwijl ik mijn rant deed begon mijn vader al wat geïrriteerd te kijken en mompelen (echt als zo’n puber die de les wordt gespeld). 
Ik was net aan het zoeken naar informatie over Corona en kwam dit ‘oude’ artikel tegen van RTLnieuws. Zo’n gek idee dat ‘we’ dit tot een paar weken geleden echt nog dachten (artikel is van 29 januari en bijgewerkt op 12 februari)
Boy, were we wrong…
“één Europa”
Eerst onze fietsen en nu dit
Waterstofbom op Moffrika
Ja zo’n naar idee dat het zo snel zo anders kan zijn.Als ik me indenk dat ik een maand geleden nog gewoon lekker op vakantie was en me eigenlijk geen zorgen maakte.
Ja zo bizar! Vorige week donderdag zat ik nog met al mn vriendinnen in de bagels en beans aan school te werken en nu kom ik amper mn huis uit.
Ik moet zeggen dat toen ik dit hoorde al vanaf het begin dacht dat het eindstand toch ook in nl terecht zou komen.
Hmm, mijn man is echt ontzettend vaak verkouden/ verstopte neus etc. Hij had met de huisarts afgesproken dat indien dit laatste pufje / spray niet zou helpen hij doorverwezen zou worden naar KNO.
Nu besloot hij zelf de HA even te ontlasten ivm Corona en omdat hij sinds het weekend weer erger verkouden werd. Dinsdag zei hij tegen mij: volgens mij heb ik ook maagzuur ofzo? Ik liet dat wat want dacht jaja mannen griep maar nu ineens wordt hij sinds gisteren wel zieker ( is moe, ligt op bed, sinds vannacht ook verhoging) én hij zegt nu: nee het voelt niet als maagzuur maar meer alsof er iemand op je borst drukt constant en ook dat gevoel wordt erger.
Nou 1+ 1 is 2. Maargoed nu denk ik, mijn kind en ik zijn al de hele week met hem in huis, komen niet naar buiten. Het voelt nu heel raar om hem dan nu naar op zijn slaapkamer te isoleren terwilljl wij het allang in de vorige dagen opgelopen zouden kunnen hebben. Ik heb geeneens een extra slaap plek waar ik nu apart zou kunnen slapen behalve de bank. Ik denk dan nu; het leed is al verschiet. Blijf gewoon de komende 2 weken in quarantaine maar niet perse ver bij hem vandaan… toch??
GGD bellen voor advies kan, maar begreep dat die het mega druk hebben.
Ik ben paar dagen terug positief getest en leef ook samen met man en kind.
Zij hebben het waarschijnlijk uiteindelijk ook gekregen (niet getest maar wel ziek). Ik denk ook niet dat dit te voorkomen is.
Nee, is ook echt niet zo.
Volgden jullie elkaar op? Hoe is het nu met jullie?
Ja ik begon met klachten en werd na enkele dagen opgevolgd door zowel man als kind.
Zitten al bijna 2 weken thuis. Man is helemaal opgeknapt maar ik en kind nog niet.
Ah wat vervelend. Heel veel beterschap!!
Leuk hè, de EU. China heeft Italië nog beter geholpen dan de rest van Europa.
Het wordt hier wel steeds rustiger he. We raken er met z’n allen aan gewend denk ik?
Bordjevooronzehelden.nl is net gestart in Amsterdam en Amstelveen. Hoop dat dit snel overgenomen wordt restaurants in de rest van NL en zeker rond alle ic’s de komende weken.
In dit geval gaat het om topchefs die maaltijden gaan leveren aan hulpverleners die je zelf aan kunt aanmelden.
Mijn ouders zijn net veilig geland vanuit Curacao, ben blij dat ze weer op Nederlandse bodem staan 
Ik kreeg net commentaar op mijn werk omdat ik in de gang liep, waar ook iemand anders liep en dat mocht niet!?
Moet iedereen dan maar schreeuwend gaan rondlopen zodat je weet of de kust veilig is?
En het netwerk ligt ook nog eens plat, dus iedereen zit hier voor niets onnodig risico te nemen, maar we mogen niet naar huis.
@Wally door jou moet ik hier weer aan denken 
@S.onrisa Ja ik heb dat wel een beetje. Meer dan afwachten kan je nu niet doen. Dus ik ben nu bij de fase beland van acceptatie en Corona memes :’)
Zo om 8.45 komt er bij heel veel Europese radiostations “you’ll never walk alone” erop, op initiatief van 3FM
Heb er speciaal m’n wekker voor gezet om ff naar te luisteren haha