Haha oh vond het al zo raar, maar dat verklaart.
Ipv dat nu.nl dat er even bij vermeld… nu zeggen ze “het is onduidelijk of er nieuwe maatregelen volgen”.
Mijn god die journalisten zijn irritant.
And that’s the gospel truth~~~~~
Ik maak mij echt zorgen over mijn ouders. Mijn ouders zijn 60 + en vallen zowel vanwege hun leeftijd als vanwege hun medische geschiedenis (of hoe noem je dit?) in een risicogroep. Hun werk is van belang voor de zorg, maar hun taken zijn niet medisch/verplegend. Ze komen dagelijks in een kleine ruimte in contact met allerlei patiënten en komen in ziekenhuizen. Hierbij zijn er geen beschermingsmiddelen.
Mijn ouders namen het eerst totaal niet serieus. Ik geloof dat ze het inmiddels wel iets serieuzer nemen (hoewel ik dit op afstand niet goed kan beoordelen, ik heb soms het idee dat ze mij voor de gek proberen te houden). Maar ze nemen geen maatregelen en blijven gewoon werken zoals voorheen. Ze vinden het belangrijk om hun verantwoordelijkheid te dragen, maar daarnaast spelen er ook financiële redenen mee (eigen bedrijf).
Ik vind het zo lastig. Ik kan hierbij mijn gevoel en ratio ook maar moeilijk onderscheiden. Ik houd echt mijn hart vast voor als een van mijn ouders besmet zou raken.
Nou het nieuws pikt het steeds meer op. Nu de overheid of rivm nog. Ze hameren zo op die 1,5 meter maar dat kan hier gewoon niet. Ook oudere mensen blijven maar gewoon komen. Ik wil het gewoon niet op m’n geweten hebben dat in “mijn” salon Corona wordt verspreid. De eigenaresse durft financieel gezien nog niet te sluiten omdat nog niet zeker is hoeveel hulp je daadwerkelijk krijgt als je vrijwillig dicht gaat.
Heeft iemand net de persconferentie gekeken met Rutte over de benoeming van Martin van Rijn als minister Medische Zorg? Heb medelijden met Rutte.
Niet gezien! Waarom heb je medelijden?
Ik vraag me af waarom ze weer voor een oudere man hebben gekozen en eentje die nou niet bepaald positief bekend staat
Ruttes redenering klonk voor mij alsof hij gewoon iemand zocht die het werk/de stress aan kan, hij vertrouwt (geen backstabber), die ervaring heeft en direct kon starten. Lijkt mij dat daar, vooral met deze crisis, weinig geschikte kandidaten voor zijn.
De journalisten beginnen allemaal over het feit dat Martin van Rijn een PvdA’er is en waarom deze keuze gevallen is; ik denk bij mezelf (en Rutte ws ook): wat boeit het? Het is iemand die ervaring heeft met het kabinet en z.s.m. aan de slag kan om Hugo de Jonge te steunen, zodat we niet een Bruno Bruins-situatie gaan krijgen.
Hij zei toch ook dat hij eerst naar de kwaliteiten etc had gekeken en dat deze crisis de partijkleur overstijgt?
Yep. En gelijk heeft hij; dit is niet de tijd om partijkleur te gaan benoemen, dat kunnen we doen als de situatie wat stabieler is.
Ik hou niet meer bij hoeveel accounts ik door die Corona e-mails verwijderd heb en hoeveel verzoeken om accounts te verwijderen heb ingediend.
Maar aan de andere kant, als je ziet hoe veel mensen nog buiten zijn, gezellig samen even wandelen of met een groepje gaan sporten. Dan vind ik het niet tegenstrijdig, is toch het gevolg van een oorzaak die ze toen nog niet konden voorzien? Natuurlijk verleg je het probleem misschien, maar leg je de druk op de zorg misschien tijdelijk wat lager, voor hoe ver dat nu al kan. Plus nog meer ‘voorbereidingstijd’ op de piek. Ik ben voor flatten the curve, maar als ik in mijn omgeving kijk zie ik dat nog niet 1, 2, 3 gebeuren op deze manier.
Jeetje wat was het onwijs druk bij de kruidvat zeg! Liep er langs op weg naar de AH. Heb gewoon medelijden met het personeel.
Gelukkig hield (bijna) iedereen zich aan de afstand regels hier in de supermarkt. Dat geeft een fijn gevoel. Helaas liep 1 vrouw tegen mij op en toen ik zei wel even afstand houden. Vond ze het maar onzin. Wou bijna zeggen je bent zelf onzin, maar ja ook zo kinderachtig.
Net even mijn bril gehaald wel typisch dat naast de Hema vooral veel schoenenzaken nog open waren. Die zitten ook veelal in zwaar weer.
Als ik lees over al die mensen die lekker een uitje hebben in de praxis, dan hou ik mijn hart vast.
Ja precies, dat is ook wat ik denk. Dit was ook mijn reactie dan op Ohappyday dat een lockdown tegenstrijdig zou zijn en het probleem zo verschuiven. Ik denk dat het haast wel moet omdat inderdaad Nederlanders er niet zo goed in zijn als de Chinezen. Ben ook benieuwd ja of ze daar ook aan hebben gedacht
"Om Corona in kaart te brengen’