Coronavirus #2

Vooral die beelden uit Italië vond ik heftig man. Die kranten met eindeloze pagina’s aan overlijdensadvertenties met foto’s erbij. Die rijen kisten die ze niet meer kwijt kunnen en staan opgeslagen in de kerk. Daarna die stoet aan legerwagens die de kisten kwamen vervoeren om naar een andere stad te brengen omdat de crematoria vol zijn. Daar krijg ik wel ff de rillingen van hoor. Is toch heel anders dan de dagelijkse update met alleen getalletjes, dan blijft het zo abstract nog.

12 likes

Ik ga echt failliet aan deze crisis. Gisteren voor 80 euro bij de Sissy Boy gekocht omdat ik het zo sneu voor ze vind dat ze net een doorstart hebben gemaakt en nu hier misschien weer aan onderdoor gaan :sob: #steunsissyboy

5 likes

Nou op Zuid is het niet leeg hoor haha, want ja, waarom zou je je aan de regels houden…

Een broek en een notitieboekje :smiley:

1 like

Rutte begint pissig te worden geloof ik!

Premier Rutte roept alle Nederlanders op elkaar aan te spreken op hun gedrag . Wie ziet dat anderen geen afstand houden tot elkaar, moet daar iets van zeggen.

,Het zijn geen praatjes voor de vaak. Als ik daartoe oproep, is dat niet zomaar. Anderhalve meter zorgt ervoor dat het virus zich minder snel verspreid .’’ Maar ook in Nederland ziet Nederland nog te veel jongeren die samenklitten op straat.

,Overwegend zie ik dat Nederland het goed doet . Als ik zeg ‘we doen het met 17 miljoen mensen ’ is dat niet zomaar een zinnetje van een politicus. Het is bittere ernst.’’ De premier noemt hamsteren verder ’ achterlijk ’ en een ‘vorm van massahysterie’.

Rutte zegt zich te ergeren aan Nederlanders die over de grens gaan tanken . ,Het is sociaal om dat even niet te doen. De grens moet openblijven voor zorgmedewerkers. Niet voor uitjes. Het is geen business as usual! ‘’

(bron is AD live blog)

27 likes

Oh ik vind die halve horeca juist goed! Mensen die de deur niet uit kunnen, kunnen zo wel eten bestellen, als je het goed organiseert heb je niet te veel mensen bij elkaar, en er zijn toch een paar gelegenheden die zo niet het faillissement ingejaagd worden. Toch?

11 likes

Die journalisten blijven ook maar dezelfde vragen stellen, zelfs als hij net al een antwoord heeft gegeven. Denken ze nou echt dat hij dan opeens een totaal ander antwoord gaat geven?

Vraag me trouwens af of ze nu wel op 1.5 meter rondom van elkaar staan.

Dit vraag ik me met zoveel dingen af op tv ineens nu! Al die interviews die tijdens het nieuws gedaan worden, hoever staat iedereen van elkaar af?

Ingezonden brief aan Rutte:

Beste Premier,

Ik begrijp uw boosheid, maar ik zie ook veel boomers de fout ingaan. Zet die ook weer eens even op hun plek (maar wel met 1,5 meter afstand).

Hoogachtend,
Hel.

34 likes

Jongeren? Nou, ouderen hier in de buurt zitten meer bij elkaar

8 likes

En hoe vaak wordt dat microfoonhoesje gewassen? Vraag ik me elke keer af als er weer één onder iemands neus wordt geduwd.

2 likes

Ooo door dit bericht durf ik niet meer naar de supermarkt :sob: ik wil niet dat er iemand in mijn buurt komt.

Hier wat antwoorden:

https://over.nos.nl/journalistieke-verantwoording/1366/dilemma-s-rond-corona-2-vragen-over-hoe-we-ons-werk-doen

2 likes

Het zou trouwens wel heel interessant zijn (vind ik) om, als de hele corona crisis achter ons ligt, beeldmateriaal te zien of eventueel (delen van) filmpjes van die overleggen tussen het outbreak management team (OMT) en de politiek, die Rutte aanhaalde.

5 likes

Ik weet niet meer wie het zei over eten afhalen, maar ik heb gister friet gehaald en dat ging prima. Er mocht 1 klant naar binnen om te bestellen en betalen, dan buiten wachten met afstand (stonden grote borden) en een medewerker zette je bestelling op een tafeltje naast de deur als het klaar was. Een stuk minder contact dan in de supermarkt en de cafetaria kan toch nog wat verkopen.
Dus als de ondernemer het zelf goed handhaaft zie ik geen probleem. De cafetaria’s hier hebben ook afspraken onderling gemaakt over bezorgtijden en tarieven, super netjes.

20 likes

Weet niet zeker of dit al gedeeld is, maar ik vond dit zo schattig klinken. Snuf en Snuitje.

109 likes

Oh ja, wat me ook opviel was dat er in de Jumbo op de radio zo’n Jumbo mannetje was die waarschuwde/herinnerde om afstand te houden vanwege Corona etc. Dat vond ik wel goed. Moest ik even aan denken door wat Rutte eerder zei over voorlichtingsmateriaal laten maken.

5 likes

Ik ben echt pissig en nu een beetje angstig. Ik was net in een situatie waarbij iemand aan het hoesten was en de ander niezen. Ik kon de situatie niet vermijden en we stonden zeker dichter op elkaar dan 1.5 meter.

En nu ben ik zo bang dat het misschien wel Corona was en dat ik ziek ga worden over anderhalve week ofzo en kan het maar niet loslaten. Ik let zo zo goed op alle maatregelen en volg alles en nu overkomt me gewoon deze situatie en voelt het alsof al mijn eigen moeite voor niks is .
Kan t ook even niet relativeren, denk nu natuurlijk gelijk dat ik dus als besmet ben met wat dan ook. Jezus zo vermoeiend en kut

Anderhalve meter afstand? :thinking:

2 likes

Rutte komt zo ontspannen over, maakt gewoon grapjes tussendoor. Echt knap hoor

8 likes