Mijn broertje is (eindelijk) onderweg naar huis van zijn backpack-trip. Mijn ouders gaan hem dus ophalen (iets dat ik dus al eng vind). Zegt mijn broertje net doodleuk, ‘ohja, dan kunnen jullie me afzetten bij vriend X want A, B, C zijn ook daar’. Hij woont bij mijn ouders Omg, denk aan hun
Ik heb dan gelukkig geen ouders die niet willen luisteren maar ik ging net even langs de bovenbuurman van in de 80 en ik probeerde in het trappenhuis te blijven staan maar die man is dus doof. Hij kwam vast even recht voor me staan terwijl hij z’n gehoorapparaat aanzette. Ongeloveloos.
Het leek me een goed idee om even aan te bieden boodschappen voor hem te doen of de hond uit te laten maar nee, hij ging gewoon nog zelf naar de Appie. Niet te filmen die oudjes.
is dat een krab linksonder?
Ik snap Rutte’s ergernis, maar vraag me wel af waarom hij geen strengere maatregelen afkondigt. Hier in de buurt wordt nu massaal gechilld en ik voel me echt niet geroepen om op een groep af te stappen om ze terecht te wijzen en dit is ook echt nier de groep die braaf de nos-app bij houdt.
De tering wat is dat een grote krab. Gadverdamme.
Ander nieuws: in iemands gezicht hoesten en roepen dat je corona hebt levert je 10 weken gevangenis op wegens bedreiging met zwaar lichamelijk letsel. Dus wees gewaarschuwd.
Ik was alleen goed mijn handen als ik buiten ben geweest. Douchen en kleding wassen vind ik voor deze situatie wel een beetje overdreven, misschien anders als je in de zorg werkt en/of in contact bent geweest met coronapatienten.
Ik pak de boodschappen uit, doe mijn schoenen uit en trek dan mijn huispak aan. Maar goed daar leef ik sowieso in nu. Daarna neem ik alles af met een doekje en was de groenten. Opbergen en handen wassen. Misschien teveel, maar ja ik weet het anders ook niet zo. Ohja en daarna aanrecht afnemen met een doekje met sop. Nog nooit zo een schoon aanrecht gehad.
ooooh wat jammer dat ik dit gisteren nog niet wist toen een groepje van drie tieners lekker nep hoestend de winkel in liep
Pfff.
Even om je gerust te stellen
Ik nies mijn hele leven al minstens 10x per dag loeihard en hysterisch. Ook nu. Ben ook al jaren kerngezond, ik heb gewoon een gevoelige neus. Zou het echt liever anders zien want het is normaal al best gênant en nu al helemaal, maar het is echt niet anders. Ik kan het ook niet tegenhouden.
Ja snap ik… maar ik doe zo mijn best overal rekening mee te houden en nu zat ik in een situatie die ik niet kon vermijden en waarbij die mensen ziek waren. Ik heb daar nu echt stress van en vast op de zaken aan het vooruit lopen maar meteen Nu aan het denken “ja nu zal ik wel besmet zijn he”
Zucht… het is vermoeiend en stressvol. En het maakt me boos dat die mensen er zelf geen rekening mee houden
la cubanita gaat nu ook thuisbezorgen/afhalen
ik vind het echt knap hoe de horeca hier mee om gaat en ik ben een beetje blij dat ik nu in m’n eentje tapas kan vreten
Vind de prijzen alleen niet helemaal in verhouding met hun gebruikelijke 19.50
die van mij ook niet te vroeg gejuicht maar misschien komen die nog
dit stond bij de fb post:
TAPAS THUIS:fried_shrimp: De afgelopen dagen zijn wij achter de schermen megadruk bezig geweest om La Cubanita bij jullie thuis te kunnen krijgen. **Wij zijn heel blij dat we jullie nu kunnen melden, dat de eerste vestigingen inmiddels klaar zijn voor het afhalen en bezorgen van een selectie van onze lekkerste tapas!**
Kijk snel of jij vanavond alweer kan genieten van onze tapas!
https://lacubanita.nl/tapasthuis
denk dat er nog meer bij komen
Moet je in Rotterdam doen tegen een groepje jongeren. Kun je ook nog een mes tussen je ribben krijgen.
Dan gaan ze je in elk geval wel testen op corona in het ziekenhuis