Coronavirus #2

De camera wat hoger plaatsen zodat je geen onderkin hebt en dan het beeld waar je jezelf op ziet verstoppen of uitschakelen zodat je er minder bewust van bent.

2 likes

Ik heb wel eens aantekeningen naast me neergelegd zodat als ik iets niet wist van de zenuwen ik even kon spieken (bijv kernwaarde bedrijf oid). Op dat aantekeningen blad zette ik een glas water neer zodat ik ff dat kon pakken en naar beneden kon kijken :joy:

Glas water naast je is sowieso een tip. Succes!

5 likes

Oh mijn god HAAT aan mensen :joy:

1 like

Niet echt tips om representatief over te komen, maar ik wil je wel veel succes wensen!

1 like

Ze zeggen nu op m’n werk (supermarkt) dat omdat wij ook vitale banen hebben we ook pas bij koorts mogen thuisblijven maar hallo, dit is ongeschoold werk en er zitten duizenden tieners thuis dus dat lijkt me toch niet… toch?

Met wat overbelichting zie ik er beter/minder grauw (wallen) uit.

De kracht zit in jezelf

5lYQ

11 likes

Er kwam zo’n lelijk hinnikje uit mn keel

@Santeria Diegene die zegt dat als je wijst, er vier vingers naar jezelf wijzen moet zich echt even laten nakijken, denk dat zijn/haar duim uit de kom is.

10 likes

Dat lijkt me toch niet.
In deze tijden wordt dus wel pijnlijk duidelijk dat we vitale beroepen laten doen door onderbetaalde scholieren. Lastig om hen verplichten om te komen werken. En voor ouders om hun vervolgens te verbieden naar vrienden te gaan.

1 like

Mn directe collega zit thuis met allerlei klachten zoals hoesten, niezen, druk op borst, kortademig. Ze is al ouder en de dokter zei dat als ze koorts kreeg ze moest bellen. Haar dochter heeft ook klachten en een collega daarvan heeft corona.
Wie weet heeft mijn collega iedereen al aangestoken? Morgen moet ik werken… het is retail. Ik ben er sowieso niet blij mee dat retail open blijft. Ga klanten ook echt haten morgen dat ze “ff lekker komen shoppen”…

1 like

Mijn dramatherapie gaat ook via Skype gebeuren, zie mezelf al in m’n slaapkamer een rollenspel uitvoeren. Wel wat ander rollenspel dan je normaal in de slaapkamer doet :joy:

15 likes

Ik voel me trouwens best wel privileged met mijn leven op dit moment, dat zo is ingericht dat ik eigenlijk nauwelijks impact heb van deze hele crisis. Zat toch al werkloos thuis dus heb geen issues met bazen of thuiswerken, gebrek aan inkomsten of mogelijk ontslag, heb geen kinderen die ik nu 3 weken moet entertainen thuis of niet weet waar ik ze moet laten, ben gezond en geen risicogroep dus kan rustig boodschappen doen etc. Ik was hobbyspullen aan het inslaan om de quarantaine door te komen en riep toen enthousiast tegen m’n vriend dat ik me helemaal overgeef aan mijn nieuwe leven! Terwijl dit leven amper nieuw is voor me haha, het enige waar ik ‘last’ van heb is dat ik niet kan sporten of naar de bieb en niet met vrienden kan afspreken. Eigenlijk is het grotendeels business as usual alleen dan iets bewuster en met een borduursetje en legpuzzel erbij. Voor veel mensen is dit zoveel kutter en daar ben ik me wel bewust van.

18 likes

Ik mag dat helaas niet declareren (want geen vaste kracht pff) toetsenbord stond wel al weken op de planning dus ga die vandaag indd maar bestellen! Tweede scherm wil ik ook maar is wel prijzig geloof ik. Muis heb ik gelukkig wel!

1 like

Coronavakantie klinkt inderdaad wel heel dom.
Maar eerlijk, ik blijf ook niet 3 weken binnen met een kleuter en een peuter. Buitenspelen, wandelen in het bos of uitwaaien op het strand, dat soort dingen kunnen wel toch?

Zolang je niet hutje mutje door het bos loopt. Ik liep net ook even een rondje door de buurt. Zag ook wat buurtkindjes spelen voor de deur.

1 like

Zat ik zaterdag zelf nog te mopperen dat de babyvoeding bijna overal op was, zitten mijn boomer schoonouders te appen dat ze willen inslaan. Ook al zeg ik niet nodig…"JA MAAR WELKE NUMMER HEB JE NODIG?’ :unamused: Ik wil niet dat jullie gaan hamsteren. “Maar dat krijg je van ons”

Dag 1 en ze weten nu al niet wat ze met zichzelf aan moeten. Vooral niet binnen blijven lijkt het.

3 likes

Waarom niet? Heb je stoepkrijt of ander buitenspeelspul oid nog ergens liggen?

Ik moet echt mijn halve familie muten op facebook. De meest belachelijke fake news berichten komen voorbij. Gorgel met azijn dan zet je het virus uit… man man man.

Leuker nieuws is dat wij mijn vader een laptop hebben gegeven een paar weken geleden. Dus die is nu lekker candy crush en soortgelijke spellen aan het spelen.

4 likes

Ja echt hedonisme ten top

2 likes

Heb net boodschappen gedaan en het was mega druk in de supermarkt maar íédereen leek er een beetje schijt aan te hebben? Niemand nam 1,5 meter afstand.

Moet zo werken en het voelt zo raar. Werk op kantoor en er zijn wel maatregelen genomen (niet te dicht naast elkaar , afstand in de rij voor koffie) maar we hebben wel gewoon een personeelsrestaurant en we zijn wel met veel man tegelijk aan het werk. Vind het heel dubbel voelen en voel me er ook heel naar bij.

Merk ook dat m’n autisme het een beetje wil overnemen en de angst steeds meer naar boven komt. En ik me eigenlijk gewoon weken wil opsluiten in m’n huis.

Hele surrealistische situatie dit.

2 likes