Mijn dramatherapie gaat ook via Skype gebeuren, zie mezelf al in m’n slaapkamer een rollenspel uitvoeren. Wel wat ander rollenspel dan je normaal in de slaapkamer doet
Ik voel me trouwens best wel privileged met mijn leven op dit moment, dat zo is ingericht dat ik eigenlijk nauwelijks impact heb van deze hele crisis. Zat toch al werkloos thuis dus heb geen issues met bazen of thuiswerken, gebrek aan inkomsten of mogelijk ontslag, heb geen kinderen die ik nu 3 weken moet entertainen thuis of niet weet waar ik ze moet laten, ben gezond en geen risicogroep dus kan rustig boodschappen doen etc. Ik was hobbyspullen aan het inslaan om de quarantaine door te komen en riep toen enthousiast tegen m’n vriend dat ik me helemaal overgeef aan mijn nieuwe leven! Terwijl dit leven amper nieuw is voor me haha, het enige waar ik ‘last’ van heb is dat ik niet kan sporten of naar de bieb en niet met vrienden kan afspreken. Eigenlijk is het grotendeels business as usual alleen dan iets bewuster en met een borduursetje en legpuzzel erbij. Voor veel mensen is dit zoveel kutter en daar ben ik me wel bewust van.
Ik mag dat helaas niet declareren (want geen vaste kracht pff) toetsenbord stond wel al weken op de planning dus ga die vandaag indd maar bestellen! Tweede scherm wil ik ook maar is wel prijzig geloof ik. Muis heb ik gelukkig wel!
Coronavakantie klinkt inderdaad wel heel dom.
Maar eerlijk, ik blijf ook niet 3 weken binnen met een kleuter en een peuter. Buitenspelen, wandelen in het bos of uitwaaien op het strand, dat soort dingen kunnen wel toch?
Zolang je niet hutje mutje door het bos loopt. Ik liep net ook even een rondje door de buurt. Zag ook wat buurtkindjes spelen voor de deur.
Zat ik zaterdag zelf nog te mopperen dat de babyvoeding bijna overal op was, zitten mijn boomer schoonouders te appen dat ze willen inslaan. Ook al zeg ik niet nodig…"JA MAAR WELKE NUMMER HEB JE NODIG?’ Ik wil niet dat jullie gaan hamsteren. “Maar dat krijg je van ons”
Dag 1 en ze weten nu al niet wat ze met zichzelf aan moeten. Vooral niet binnen blijven lijkt het.
Waarom niet? Heb je stoepkrijt of ander buitenspeelspul oid nog ergens liggen?
Ik moet echt mijn halve familie muten op facebook. De meest belachelijke fake news berichten komen voorbij. Gorgel met azijn dan zet je het virus uit… man man man.
Leuker nieuws is dat wij mijn vader een laptop hebben gegeven een paar weken geleden. Dus die is nu lekker candy crush en soortgelijke spellen aan het spelen.
Ja echt hedonisme ten top
Heb net boodschappen gedaan en het was mega druk in de supermarkt maar íédereen leek er een beetje schijt aan te hebben? Niemand nam 1,5 meter afstand.
Moet zo werken en het voelt zo raar. Werk op kantoor en er zijn wel maatregelen genomen (niet te dicht naast elkaar , afstand in de rij voor koffie) maar we hebben wel gewoon een personeelsrestaurant en we zijn wel met veel man tegelijk aan het werk. Vind het heel dubbel voelen en voel me er ook heel naar bij.
Merk ook dat m’n autisme het een beetje wil overnemen en de angst steeds meer naar boven komt. En ik me eigenlijk gewoon weken wil opsluiten in m’n huis.
Hele surrealistische situatie dit.
Met het gevaar dat ik nu echt ontzettend zuur overkom en alsof ik mezelf heel zielig vind, moet ik toch even mijn hart luchten.
Het doet mij een beetje pijn dat mensen het nu heel zielig vinden voor elkaar dat men thuis zit en geen normaal (sociaal) leven kan leiden, en er wordt massaal nagedacht over hoe men elkaar hierdoorheen kan slepen. De reden dat dit me een beetje pijn doet is omdat ik zelf al jaren ziek thuis zit en ik al zovaak heb laten vallen onder vrienden dat ze me echt wat vaker berichtjes mogen sturen met bv leuke foto’s ofzo van hun kinderen (dingen waar ik vrolijk van word), maar het blijkt normaal gesproken toch erg lastig voor mensen om te begrijpen hoe het is om zo’n housebound leven te leiden. Oh ik voel me echt heel stom dat ik daar nu over klaag dus echt sorry en ik hoop dat jullie begrijpen dat ik het niet slecht bedoel.
Nja, doelde vooral op de mensen die er al werken natuurlijk
Personeelsrestaurants moeten ook sluiten toch? Bij ons worden er lunchpakketjes geregeld voor mensen die een bedrijfskritische functie hebben.
Ik vind niet dat je je hier voor hoeft te verontschuldigen, lijkt me ook een kutgevoel.
Ja dat snap ik! Maar ik denk dat veel van die kinderen 0-urencontracten hebben en geen zin hebben om (extra) te werken
Ik ben zo blij dat ik gisteren bedacht om naar de bibliotheek te gaan om nog even boeken te hamsteren, nu zijn ze gesloten tot 6 april
Wow. Ik ging net medicijnen voor m’n hond ophalen en ik ben echt een beetje geschrokken. Ik snap dat het lekker weer is en dat kinderen binnenhouden soms lastig is, helemaal als je niet gewend bent om 24/7 met je eigen peuter te dealen. Maar waarom dan naar een overvolle speeltuin? Echt 30 m2 met minstens 50 mensen, wat bezielt ze? Het hele park is echt bomvol!
Dit heb ik dus precies hetzelfde. Ik zit op een kantoor waar het niet perse noodzakelijk is om open te blijven (Advocatenkantoor) en de Rechtbanken etc gaan zelfs dicht vanaf morgen.
Het voelt zo dubbel dat ik hier “moet” blijven.
Ik voel me trouwens wel een eikel in de supermarkt want ik moet hondenvoer uit de diepvries inslaan, normaal bestel ik dat online maar er zijn geen bezorgmomenten meer beschikbaar tot eind maart. Die krengen eten 3 kilo per dag dus voer voor een week ziet er al snel uit als hamsteren.
Ja, dat dacht ik ook maar hoorde dat het nog wel open was. Maar heb m’n eigen eten mee, zou straks wel geïnformeerd worden over waar ik dat dan moet opeten.
Wil gewoon graag thuiswerken en die mogelijkheid is er ook gewoon dus misschien ga ik het zo even overleggen met m’n teamleider.