Coronavirus #2

Maar ik ga zo ook naar buiten om een rondje te lopen hoor. Anders word ik binnen de kortste keren loco. Ja afstand houden van mensen moet echt maar ik ga niet binnenblijven. Ik wou dat ik wielrende zodat ik nog een beetje kon sporten. Nu ga ik maar hardlopen denk ik

5 likes

Ik zit in een soortgelijke situatie. Ik heb een oproepcontract van een half jaar dat begin mei afloopt. Nu geen werk meer de komende weken. Ik kan inderdaad vaste uren claimen op basis van rechtsvermoeden, maar daar maak ik niet echt vrienden mee. Het juridisch loket raadt je dat ook af als je contract bijna afloopt.

Maar hier nog een dikke tip voor oproepkrachten die ineens zonder werk zitten! Veel mensen weten dit niet. Je kunt een WW-uitkering krijgen als je minder/geen uren krijgt. Ook als oproepkracht! Je moet wel minimaal 26 weken hebben gewerkt… Dat heb ik zelf niet maar ik probeer nog of een werkervaringsplaats mee kan tellen als werk. Niet geschoten is altijd mis.

Maar het zou me ook niet verbazen als er een regeling komt voor flexwerkers, een kwetsbare groep waarbij dit financieel heel hard aankomt.

Ja ik heb heel toevallig al ww omdat ik mijn andere baan kwijt ben. Dus ik zit in april en mei nog goed hopelijk. Maar idd, voor ieder ander: vraag ww aan.

Een vriendin van mij zou eigenlijk morgen langs komen om samen thuis te werken. Maar ze heeft gisteren een date gehad, vanavond komen 2 andere vriendinnen bij haar eten en morgen moet ze eerst nog een hele dag werken. Zo veel mensen die ze ziet…
ik durf het nu eigenlijk niet meer aan en twijfel of ik me nou aanstel of dat ik gewoon moet afzeggen.

Ik zou het niet doen. Ik spreek met niemand meer af voor de lol. Zou hoogstens nog een wandeling maken ofzo met 2 meter afstand ertussen, verder niks.

1 like

Waarom is het zo druk in het dorp?? Gezellig met z’n allen naar de Hema, kledingwinkels en lekker buiten spelen met 50 man. Wat snappen mensen niet?

6 likes

Ik zoek die ene link die je niet moest openen als je angstig was maar die wel duidelijk de enrst duidelijk maakte. Ik kan hem niet vinden. Dan stuur ik die naar haar door :sweat_smile:

Nee volgens mij is het eerder andersom!! Zoals ik het lees posten mensen hier vooral om de bevestiging te krijgen dat ze zich niet aanstellen en dat ze inderdaad moeten afzeggen

3 likes
2 likes

Er komt altijd een man van in de 80 naar me toe om mij te vragen hem te helpen met de boodschappen en hij is al oud en ziek kwam hij vandaag de winkel in :slightly_frowning_face: ik heb 'm m’n nummer gegeven en gezegd dat hij mij gewoon kan bellen als hij iets nodig heeft, vandaag is ie ook gekomen voor maar 1 dingetje. Al zei hij dat hij me dat niet wilt aandoen hoop ik toch echt dat hij me gaat bellen, heb m ook grappend gezegd dat ik 'm hier de aankomende weken niet meer wil zien.

Los hiervan staat mijn supermarkt voor een verzorgingstehuis en er komen echt veel ouderen binnen. En natuurlijk hangen ze alsnog 10 cm voor m’n hoofd :roll_eyes:

32 likes

Dit liedje zit al anderhalve week op repeat in mijn hoofd. Nu extra relevant ofzo?

Lyrics

Happy new year
De wereld staat in de fik
En ik zou het willen blussen
Maar het vuur is groter dan ik
En ik stik in
De time, time ticking
De tijd tijd tikt maar door

Happy new year
En ik stik in
De time, time ticking

Happy new year
Het is tweeduizendtwintig alweer
En we zijn met steeds meer en we willen steeds meer
Wie het kleine niet eert is het grote niet weert
En wie niet weet wie niet deert
Ik drink nog een drankje
Proost op het leven
De klok slaat twaalf uur, zijn mijn zonden vergeven dan?
We zullen beven, de aarde zal bloeden
En wie niet betaalt moet zijn schulden vergoeden

Maar ik wil een toekomst
Ik wil een kind, ik wil een carrière, een tuin, een gezin
Ik wil kunnen proeven van echt schone lucht
Maar de rijken die vluchten, die boeken een vlucht
En het kan anders, ik weet dat het kan
Met geloof en een wil en een wet en een plan
Ik wil een toekomst, en jij wil het ook
Of je blijft blind, want waar vuur is, is rook

Happy new year
En ik stik in
De time, time ticking
De tijd tijd tikt maar door en je sluit je ogen ervoor

En ik stik in
De time, time ticking

Groter dan ik
Maar ik ben groter dan dat
We gaan dood dus de nood is wat hoger dan dat
'T is klote maar laten we hopen op dat
We het redden met horten en stoten en dat
We gaan praten, vooral met elkaar
Want de crisis is hier en Den Haag is nog daar
En dat we iets doen, echt doen hoor
Want daar heb je poen voor
En met sinterklaas zet ik daar dan m’n schoen voor

Ik wil een toekomst
Ik wil een verhaal
En niet voor mezelf maar voor ons allemaal
Ik wil zien in 50 tinten groen
Ik wil graag denken en durven en doen

Happy new year
En ik stik in
De time, time ticking

En ik stik in
De time, time ticking

Happy new year
En ik stik in
De time, time ticking

En ik stik in
De time, time ticking

4 likes

Ik kreeg deze doorgestuurd:

1 like

Kan je daarvoor dan niet bij je apotheek zijn? Niet iedere apotheek is hetzelfde. De apotheek waar ik werk heeft een brievenbus vanuit de buitenkant en mensen moeten hun herhaalrecepten daar nu ingooien.

Wat vreselijk al die berichten van mensen die in speeltuinen aan het chillen zijn.

Mensen nemen totaal geen verantwoordelijkheid. Als het straks mis gaat, heeft de regering vast weer niet genoeg gedaan.

5 likes

Kwam deze nog tegen

10 likes

De gewone hier van werd met carnaval constant gedraaid, dus toen ik deze hoorde zat ik vorige week weer even in carnaval (toen alles nog onbezorgd was… Pas drie weken geleden. Voelt als een eeuwigheid)

Edit: niet eens vanwege de tekst. Want niet echt geluisterd toen, maar melodie

1 like

Lol, maar dit is toch geen discriminatie? Als je nu nog lachend aan het backpacken bent, verdien je het om scheef aangekeken te worden.

11 likes

Nou ha ha wat grappig :roll_eyes:

Ik wil ook zo graag thuiswerken. Het enige wat ik nodig heb is m’n computer.
Nogal makkelijk mee te nemen lijkt me

En het argument is “als jij thuis wil werken wil iedereen thuis werken je kan wel boven gaan zitten”
Word hier zo boos van.

1 like

Bij “ludieke corona carnavalskraker” moest ik hier aan denken. En smakeloos is t zeker. Ik post het niet omdat ik het grappig vind ofzo (@kitsune).