Ja echt belachelijk. Vraag me af of ze dit zelf hebben verzonnen omdat ze toch wel veel ziekmeldingen kregen, of dat dit echt van de overheid komt?
Het kapitalisme laat zich weer eens van zijn slechtste kant zien.
Ik vind het nu wel vervelend dat ik echt afhankelijk ben van t ov. Moet bijna een uur met de tram om op werk te komen. Mag geen autorijden door een aandoening en niemand van werk woont ook in de buurt. Ben bang dat ik dadelijk allemaal collega’s besmet omdat ik in t ov iets oploop ofzo.
Ook vind ik de hoeveelheid patiënten die hoestend binnen komen echt irritant. We hebben briefjes hangen dat ze niet naar binnen mogen, maar ze komen toch. Terwijl wij gewoon een goede bezorgservice hebben die het pakketje met medicijnen voor je deur kunnen neerzetten als je ons belt en dat vraagt.
Lees hier veel mensen over ergernissen van ouders met kinderen in speeltuinen.
Nu twijfel ik zelf; rondje met de hond en kind mee. En in eigen tuin spelen mag nog wel toch?
Ik dacht me redelijke ingelezen te hebben maar begin nu te twijfelen.
Ik vind het eerder vreemd dat ouders kinderen laten spelen en wel met elkaar op 1 bankje zitten . Ik vind het niet vreemd als er mensen buiten zijn honden moeten nou eenmaal uitgelaten worden
Mag wel gewoon, ik denk het is meer dat er nu veel kinderen opgepakt in speeltuinen zijn en dat zou je als ouder zijnde nu juist niet willen lijkt mij.
Het voelt zo dubbel soms. Dan vraag ik me af of ik nog wel kan rolschaatsen buiten en vervolgens moet ik gewoon in een winkel werken.
Ik ben vanochtend vroeg even met de kinderen wezen wandelen en naar de speeltuin geweest (niemand te zien). Zolang je de drukte maar niet opzoekt lijkt het me prima.
Tuurlijk. Maar ga niet met een groepje ergens naast elkaar zitten en probeer je kind duidelijk te maken (voor zover mogelijk) dat hij/zij niet naar mensen toe mag lopen. Ik heb net tegen 2 buurtkindertjes die op eigen houtje in het speeltuintje hier in de straat bezig waren gezegd dat ze een beenlengte afstand moeten bewaren, dus als je je been omhoogdoet en de andere persoon ook mogen de voeten niet aanraken. Vonden ze erg grappig maar een half uur later hoorde ik ze er nog over toen er een moeder kwam om ze op te halen dus hopelijk is het blijven hangen.
Ik moet ook gewoon m’n honden uitlaten maar dwaal door zo leeg mogelijke straten en zoek het losloopgebied ff niet op, daar fietste ik dus vanochtend doorheen en het is afgeladen.
Ik zit bij Basic Fit en zij komen uiterlijk begin april met een compensatie. Ik ben wel benieuwd waar ze mee komen trouwens, maar voor mij persoonlijk hoeft het niet per se.
Heeft iemand nog even ‘makkelijke’ artikelen/filmpjes oid die ik erin kan gooien om ervoor te zorgen dat mijn familie snapt dat het echt absurd is om komend weekend op familie weekend te gaan? Een paar snappen de ernst niet zo
Lijkt mij sowieso onhandig? Horeca dicht, weinig leuke uitjes te doen en supermarkten half leeg? Of is familieweekend altijd een heel weekend binnen zitten haha. Zie net dat zelfs Center Parks de deuren sluit.
Mijn manager: ‘We moeten ons niet gek laten maken. Dat doen we nu namelijk. Gewoon goed je handen wassen’
Ongekend
Sorry maar is er al onderzoek naar jouw manager gedaan? Ik vind hem echt een Darwin gevalletje.
Dat sociale onthouding niet betekent dat je met zn allen in een huis gaat zitten? Als een avondje verjaardag al niet kan, dan een weekend lekker met z’n allen ook niet. Washington post animaties d’r bij?
Ja mij ook, ik ga zelf sowieso niet maar vind het zo onverstandig. Ja supermarkten zien ze geen problemen in, want ‘dan halen we komende week al spullen! En koken doen we zelf wel. Gaan we lekker heel het weekend spelletjes spelen enzo’. Maar zijn met 18 man, echt zozo dom. Maar zitten trouwens in een particulier huisje, dus heeft niks met een park oid te maken.
Ik hoop dat er een totale lockdown komt. Overal om me heen gaat iedereen door met alles. Ik ben de enige die echt maatregelen neemt en ik het is dat ik dit forum lees maar anders zou ik denken dat ik een of ander doomsday gekkie ben. Volgens mij is een totale lockdown het enige wat nog echt gaat helpen.
Mijn yogaschool biedt online filmpjes aan van de lessen die je normaal daar kan volgen. Vind het echt super goed dat ze dit zo snel geregeld hebben.
Ik krijg vanuit onverwachte hoeken appjes en berichtjes van mensen die toch aan mij denken en vragen hoe het gaat ivm de paniek. Mijn hele facebook staat vol met allemaal mensen die hulp aanbieden met boodschappen/huiswerk/oppassen etc. Ik raak er echt ontroerd van. Het doet mij goed om dit te zien ipv de lege schappen.