Mijn manager kwam vanochtend naar mij toe dat ik vanaf morgen tot 6 april thuis mag blijven werken. Ze hadden niet echt nagedacht over het openbaar vervoer en de gevolgen die het privé kan hebben. (Mijn ouders zijn redelijk op leeftijd en slecht ter been dus kan nu ook niet voor ze zorgen waar nodig).
Wij hebben 1 leerling die opvang nodig heeft. We hebben voor de hele school thuisonderwijs voorbereid en nemen filmpjes op om lesstof uit te leggen. Voelt fijn om iets nuttigs te doen.
Triest
Nou staat nog steeds dat je het in overleg met je werkgever bepaalt en je mag niet thuisblijven dat is werkweigering
Als ik hier alles lees over volle speeltuinen etc. hoop ik gewoon bijna dat Rutte vanavond volledige lockdown uitroept. Idioten. Het is hatelijk, voor iedereen, maar ben geen klojo en denk gewoon na man? Niemand is onschendbaar
Net gehoord in vergadering: we blijven stimuleren op kantoor te werken, zodat we als het straks over is een voorsprong hebben op onze concurrenten!!
#($&#P&#O*&
Heeft iemand voor mij de link van dat artikel in de post over social distancing. Wil het graag lezen en delen.
Ik denk dat het misschien te maken heeft met het percentage mensen dat buiten is en elkaar loopt te besmetten in verhouding tot wat de zorg aan kan. Voor nu lijkt het zo te zijn dat de zorg het moet redden met de huidige maatregelen en het percentage besmettingen. Als dat blijkt te gaan veranderen, zetten ze een volgende maatregel in om minder besmettingen te laten ontstaan (bijv winkels sluiten) Ik denk dat ze in die berekeningen echt wel de incubatietijd meewegen en dat er altijd mensen/werkgevers zijn die zich niet aan de richtlijnen houden. Ik vertrouw erop dat de mensen die dit berekenen super slim zijn en goed nadenken over elke stap die wel of niet wordt gezet.
En ik ben natuurlijk geen expert dus dit zijn slechts mijn gedachten en wat mij logisch lijkt
Kan ik vanavond een rondje hardlopen? Merk dat ik echt wel even naar buiten wil. Waar moet ik rekening mee houden?
Is het ook. Echt kut
Ik ben ook een rondje gaan lopen in het park/bos. Waren niet super veel mensen en de meeste mensen gewoon alleen en afstand. Denk dat het dan wel kan.
Ja echt belachelijk. Vraag me af of ze dit zelf hebben verzonnen omdat ze toch wel veel ziekmeldingen kregen, of dat dit echt van de overheid komt?
Het kapitalisme laat zich weer eens van zijn slechtste kant zien.
Ik vind het nu wel vervelend dat ik echt afhankelijk ben van t ov. Moet bijna een uur met de tram om op werk te komen. Mag geen autorijden door een aandoening en niemand van werk woont ook in de buurt. Ben bang dat ik dadelijk allemaal collega’s besmet omdat ik in t ov iets oploop ofzo.
Ook vind ik de hoeveelheid patiënten die hoestend binnen komen echt irritant. We hebben briefjes hangen dat ze niet naar binnen mogen, maar ze komen toch. Terwijl wij gewoon een goede bezorgservice hebben die het pakketje met medicijnen voor je deur kunnen neerzetten als je ons belt en dat vraagt.
Lees hier veel mensen over ergernissen van ouders met kinderen in speeltuinen.
Nu twijfel ik zelf; rondje met de hond en kind mee. En in eigen tuin spelen mag nog wel toch?
Ik dacht me redelijke ingelezen te hebben maar begin nu te twijfelen.
Ik vind het eerder vreemd dat ouders kinderen laten spelen en wel met elkaar op 1 bankje zitten . Ik vind het niet vreemd als er mensen buiten zijn honden moeten nou eenmaal uitgelaten worden
Mag wel gewoon, ik denk het is meer dat er nu veel kinderen opgepakt in speeltuinen zijn en dat zou je als ouder zijnde nu juist niet willen lijkt mij.
Het voelt zo dubbel soms. Dan vraag ik me af of ik nog wel kan rolschaatsen buiten en vervolgens moet ik gewoon in een winkel werken.
Ik ben vanochtend vroeg even met de kinderen wezen wandelen en naar de speeltuin geweest (niemand te zien). Zolang je de drukte maar niet opzoekt lijkt het me prima.