Mijn vriend zou prima thuis kunnen werken, mits hij een thuiswerkaccount krijgt (en met hem ook veel andere collega’s). Maar dat is allemaal schijnbaar enorm veel moeite en geregel, want het gebeurt gewoon niet. Iedereen moet op kantoor werken. En ik vind dat echt ontzettend stom. Hij werkt ook nog eens voor de overheid, daarvan zou je verwachten dat in deze tijd dit soort dingen snel geregeld zouden worden.
Wij zijn kaartjes aan het schrijven/kleuren voor mensen waar we nu niet meer naar toe kunnen. (Mijn opa en oma bv)
Het is zo bizar rustig buiten! Alle terrasjes dicht, niemand bij de tramhaltes, amper verkeer… Ik woon midden in de stad dus dit is vrijwel ongezien.
Ik voor de eerste keer in een lange tijd weekboodschappen gedaan en ik voelde me echt een hamsteraar. Normaal ga ik zo’n 4 à 5 keer per week langs de supermarkt maar nu moest ik dus echt met de wagen erheen en een winkelkarretje nemen en geld overzetten van de ene rekening naar de andere want heb er zo even € 100 doorgehamsterd.
Gelukkig was er in de tweede supermarkt nog toiletpapier.
Heeft iemand naslag werk van hoe snel je besmet kunt raken? Vast iemand die er meer over heeft gelezen. Is dat echt puur als iemand hoest? Of kan het ook zonder dat verspreiden doordat je te dicht bij iemand komt?
Ik moest echt even googlen wtf dat betekent . Maar ja, fair enough
Ik zie hier eigenlijk alleen maar meer mensen op straat en meer auto’s onderweg.
Sorry geen connecties bij TUI, maar veel sterke!! Hopelijk wordt er snel iets geregeld en kan hij naar huis komen.
Ik ben ook thuis aan het werken en in mijn lunchpauze toch een stukje gaan wandelen, en daarbij uiteraard de 1.5m regel in acht genomen. Maar het is zo absurd druk in het park in onze stad, ik keek er echt heel raar van op. Vooral ook veel grote groepen mensen bij elkaar, zo gek.
Er wordt onderscheid gemaakt op basis van afkomst dus hoe is dat geen discriminatie? En er zit wat mij betreft echt een verschil tussen je kop in het zand steken en lekker doorreizen, of ervoor te kiezen om zo snel mogelijk huiswaarts te gaan. Beetje kort door de bocht om dan te zeggen dat je het verdient om scheef aangekeken te worden.
En heb je al contact gehad met het ministerie van buitenlandse zaken? Want de communicatie die je tot nu toe hebt gehad is via TUI verlopen toch?
wowww hier ook superdruk op straat. ik woon in een winkelstraat en het lijkt wel vakantie! iedereen is lekker aan het shoppen hier, kinderen spelen buiten, mensen zitten lekker in de voortuin te lunchen met de buren.
Ik kan me inderdaad niet voorstellen dat ze mensen daar laten zitten, maar ik begrijp wel dat die onzekerheid over hoe lang het gaat duren super lastig is. In NL las ik dat er bijvoorbeeld onderhandeld werd over extra vluchten, maar ik weet niet hoe dat in Belgie zit en wat dat dan concreet zou betekenen voor je vriend. Hopelijk is er snel meer duidelijkheid!
Mister Bartje Fascist De Wever, dames en heren.
Jonge jonge jonge als ik na 22u nog even een luchtje wil scheppen dan doe ik dat toch gewoon Samenscholingsverbod, oké, tot daar aan toe.
Ik vind dit eigenlijk wel een goede maatregel. Als ik zie hoeveel mensen er nu ook gewoon samen buiten zijn.
In Spanje worden privé ziekenhuizen overgenomen door de regering. Mooi.
Nou ik moet zeggen dat ik samenscholingsverbod wel goed vind. Ik fiets net langs de speeltuin en die zit gewoon hutjemutje vol.
Ja dat samenscholingsverbod daar kan ik nog inkomen, maar een avondklok? Dat dit De Wevers natte droom is die uitkomt speelt vast wel mee in mijn perceptie maar ik vind een avondklok echt overdreven.
Och dat had ik gister ook. Liep rood aan. Uit nood het flesje ranja van mn dochter leeggedronken
Bij elke kuchje voel je je toch schuldig dat je buiten bent ofzo, terwijl het vrij normaal is dat je af en toe even kucht volgens mij.