Coronavirus #2

Sorry geen connecties bij TUI, maar veel sterke!! Hopelijk wordt er snel iets geregeld en kan hij naar huis komen.

1 like

Ik ben ook thuis aan het werken en in mijn lunchpauze toch een stukje gaan wandelen, en daarbij uiteraard de 1.5m regel in acht genomen. Maar het is zo absurd druk in het park in onze stad, ik keek er echt heel raar van op. Vooral ook veel grote groepen mensen bij elkaar, zo gek.

2 likes

Er wordt onderscheid gemaakt op basis van afkomst dus hoe is dat geen discriminatie? En er zit wat mij betreft echt een verschil tussen je kop in het zand steken en lekker doorreizen, of ervoor te kiezen om zo snel mogelijk huiswaarts te gaan. Beetje kort door de bocht om dan te zeggen dat je het verdient om scheef aangekeken te worden.

En heb je al contact gehad met het ministerie van buitenlandse zaken? Want de communicatie die je tot nu toe hebt gehad is via TUI verlopen toch?

1 like

wowww hier ook superdruk op straat. ik woon in een winkelstraat en het lijkt wel vakantie! iedereen is lekker aan het shoppen hier, kinderen spelen buiten, mensen zitten lekker in de voortuin te lunchen met de buren.

Ik kan me inderdaad niet voorstellen dat ze mensen daar laten zitten, maar ik begrijp wel dat die onzekerheid over hoe lang het gaat duren super lastig is. In NL las ik dat er bijvoorbeeld onderhandeld werd over extra vluchten, maar ik weet niet hoe dat in Belgie zit en wat dat dan concreet zou betekenen voor je vriend. Hopelijk is er snel meer duidelijkheid!

Mister Bartje Fascist De Wever, dames en heren.
Jonge jonge jonge als ik na 22u nog even een luchtje wil scheppen dan doe ik dat toch gewoon :roll_eyes: Samenscholingsverbod, oké, tot daar aan toe.

Ik vind dit eigenlijk wel een goede maatregel. Als ik zie hoeveel mensen er nu ook gewoon samen buiten zijn.

8 likes

In Spanje worden privé ziekenhuizen overgenomen door de regering. Mooi.

5 likes

Nou ik moet zeggen dat ik samenscholingsverbod wel goed vind. Ik fiets net langs de speeltuin en die zit gewoon hutjemutje vol. :sweat_smile:

4 likes

Ja dat samenscholingsverbod daar kan ik nog inkomen, maar een avondklok? Dat dit De Wevers natte droom is die uitkomt speelt vast wel mee in mijn perceptie maar ik vind een avondklok echt overdreven.

7 likes

Och dat had ik gister ook. Liep rood aan. Uit nood het flesje ranja van mn dochter leeggedronken :joy:
Bij elke kuchje voel je je toch schuldig dat je buiten bent ofzo, terwijl het vrij normaal is dat je af en toe even kucht volgens mij.

2 likes

In je eentje ff naar buiten kan prima hoor. Zolang je niet in een peloton gaat fietsen niks aan de hand. Ik zou het doen, het is lekker weer!

5 likes

Mijn zwager werkt bij TUI, ik ga het voor je vragen. Weet niet hoe snel er reactie komt maar ga het proberen!

6 likes

Ja dit snap ik ook gewoon niet. Die speeltuinen worden nooit schoon gemaakt, zijn dat niet één van de grootste bronnen voor verspreiding van virussen die er bestaan? Lekker dat je je kind daar dan heen laat gaan…

2 likes

Niesdruppels kunnen geen 50 meter ver vliegen dus dat maakt niet uit.

2 likes

Hier zit het stadspark ook bommetje vol. Lekker kletsen in groepen bij mekaar… Het is ongelofelijk hoe weinig verantwoordelijkheid wij nemen. We zijn echt een intens koppig volk bij elkaar. Mijn vertrouwen in de mensheid daalt zo onderhand naar het vriespunt.

8 likes

Ik vind het ook wel bizar eigenlijk hoe ‘normaal’ het toch nog allemaal voelt, ondanks dat dit op dit moment echt het enige nieuws is in de wereld wat ertoe doet. Terwijl dit over 50 jaar in de geschiedenisboeken staat als het Coronavirus, toen de hele fucking planeet een paar maanden lang gewoon acuut stopte met draaien en er verder niks meer toe deed. En ondertussen keuvel ik maar wat in m’n huisje, doe de afwas en haal een boodschap.

31 likes

Liever niet, want een gezinslid zit in een risicogroep en ik kom uit de meest besmette provincie. Maar lief dat je meedenkt, geldt voor iedereen die op mij heeft gereageerd! :blush:

2 likes

Hier heeft de voetvalclub alle trainingen en activiteiten afgelast. Plaatsen ze net een bericht of alle ouders hun kinderen misschien daar weg kunnen houden omdat de velden nu gebruikt worden door kinderen die in grote groepen die aan het voetballen zijn. Door een verbouwing kunnen ze het terrein niet afsluiten. Echt hoor mensen