In je eentje ff naar buiten kan prima hoor. Zolang je niet in een peloton gaat fietsen niks aan de hand. Ik zou het doen, het is lekker weer!
Mijn zwager werkt bij TUI, ik ga het voor je vragen. Weet niet hoe snel er reactie komt maar ga het proberen!
Ja dit snap ik ook gewoon niet. Die speeltuinen worden nooit schoon gemaakt, zijn dat niet één van de grootste bronnen voor verspreiding van virussen die er bestaan? Lekker dat je je kind daar dan heen laat gaan…
Niesdruppels kunnen geen 50 meter ver vliegen dus dat maakt niet uit.
Hier zit het stadspark ook bommetje vol. Lekker kletsen in groepen bij mekaar… Het is ongelofelijk hoe weinig verantwoordelijkheid wij nemen. We zijn echt een intens koppig volk bij elkaar. Mijn vertrouwen in de mensheid daalt zo onderhand naar het vriespunt.
Ik vind het ook wel bizar eigenlijk hoe ‘normaal’ het toch nog allemaal voelt, ondanks dat dit op dit moment echt het enige nieuws is in de wereld wat ertoe doet. Terwijl dit over 50 jaar in de geschiedenisboeken staat als het Coronavirus, toen de hele fucking planeet een paar maanden lang gewoon acuut stopte met draaien en er verder niks meer toe deed. En ondertussen keuvel ik maar wat in m’n huisje, doe de afwas en haal een boodschap.
Liever niet, want een gezinslid zit in een risicogroep en ik kom uit de meest besmette provincie. Maar lief dat je meedenkt, geldt voor iedereen die op mij heeft gereageerd!
Hier heeft de voetvalclub alle trainingen en activiteiten afgelast. Plaatsen ze net een bericht of alle ouders hun kinderen misschien daar weg kunnen houden omdat de velden nu gebruikt worden door kinderen die in grote groepen die aan het voetballen zijn. Door een verbouwing kunnen ze het terrein niet afsluiten. Echt hoor mensen
Waarom al het wc papier op is begrijp ik niet, de meeste mensen zijn echt te dom om te poepen
Mijn werk had bedacht dat we overdag mochten komen, maar dat hebben ze nu toch maar stopgezet. Maar ze durven niet toe te geven dat dat ivm corona is, er staat nu iets bij ivm de financien??
Ik moet morgen gewoon naar kantoor terwijl ik echt prima thuis zou kunnen werken. Ik snap het niet, ik dacht dat het beleid was dat iedereen die thuis kan werken dat ook daadwerkelijk doet? Maar mijn baas zegt ‘nee we vinden dat niet optimaal dus kiezen we ervoor om het niet te doen’
Je zou haast willen dat de lucht gifgroen word door Corona ofzo zodat het iets tastbaars is wat mensen blijkbaar wel serieus nemen
Denken jullie dat Rutte vanavond in de persconferentie aanvullende maatregelen bekend zal maken?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Het is volgens mij gewoon een toespraak, maar ik hoop wel binnenkort
Dan zeg je ‘Nou baas ik vind het niet optimaal om te sterven aan een ernstig virus, noch om er verantwoordelijk voor te zijn dat er een heleboel andere mensen aan sterven dus ik kies ervoor om het wel te doen op last van de overheid en sta daarmee volledig in mijn recht.’ De groeten en tot over een maand.
Wat is er met dit soort mensen mis joh, dringt de ernst nu nog niet door?
Iemand zei het hier volgens mij al, maar ik vind echt dat hier een meldpunt voor moet komen (ja hoe ga je dat handhaven geen idee, maar misschien dat naming en shaming al genoeg is). Echt het frustreert me zo dat sommige bedrijven zo weinig verantwoordelijkheid nemen. Bizar gewoon.
Dit bericht stond net op NOS.nl
10 MINUTEN GELEDEN
Bruins: ‘Komende dagen waarschijnlijk geen nieuwe maatregelen’
Volgens de minister voor Medische Zorg heeft het geen zin om nu strengere maatregelen te treffen, door bijvoorbeeld Nederland op slot te doen. “Als dat al kan, is het effect kortstondig”, zei hij na crisisoverleg van het kabinet.
Het kabinet bekijkt de situatie per dag. De komende dagen worden naar verwachting geen nieuwe maatregelen getroffen.
Het is ook geen persconferentie, het is gewoon een toespraak aan het volk. Kom ik weer met mn coole feitjes maar de laatste keer dat zoiets gebeurde was in 1973 bij de oliecrisis
@Luzarl @strudeltje Denk het zelf inderdaad ook niet.
Oh zie nu de reactie van @quarterlife, duidelijk.
Ik snap gewoon niet waarom de retail open blijft. Snap dat een etos, Kruidvat en een evt hema open moeten blijven voor overige basisbehoeften. Maar een hm, Zara etc…?