Coronavirus #2

Praat me d’r niet van. Ik werk ook bij de overheid, nog 0,0 communicatie over wat er gaat gebeuren. Vooralsnog iedereen gewoon op kantoor.

Ik hoop gewoon dat 'ie ons een hart onder de riem steekt :hot_face:

Ik zag bij ons in de supermarkt en in het dorp vanmorgen heel veel bejaarden? Ook een man met z’n hoogbejaarde moeder in de appie, dat snap ik dus echt niet. Laat haar dan thuis en haal de boodschappen voor haar.
Maar ik was wel verbaasd dat die oudjes zich er dus schijnbaar niks van aantrokken.

Ik zag net een crowdfunding van twee andere meiden uit Tilburg die ook niet naar huis kunnen en geen geld meer hebben voor drinkwater en eten. Ook in Marokko

2 likes

Dat is denk ik precies wat ie gaat doen. Lekker de burgers samenbrengen met praatjes over de nuchtere Nederlandse volksgeest die als klein volkje gewend zijn om te strijden tegen grote vijanden en we ons daar ook in de Gouden Eeuw of tijdens de watersnoodramp niet door lieten afschrikken. Met onze calvinistische inborst weten we bovendien uitstekend hoe we hard moeten werken en sober kunnen leven dus het hamsteren hebben wij Nederlanders helemaal niet nodig. We moeten nu allemaal even hard werken samen maar straks hebben we de vijand verslagen en dan zul je zien wat voor goed volk wij zijn en worden we beloond met belastingkorting voor multinationals volgend jaar.

15 likes

Misschien dat sommige bejaarden geen mensen hebben die boodschappen voor ze willen doen.

1 like

Het is zo egoïstisch maar Morgen zou mijn beugel eruit gaan. Ik heb hier weken naar uit gekeken maar vanmorgen werd ik gebeld en is de afspraak een maand verschoven.

Natuurlijk heb ik hier alle begrip voor en snap ik het Volledig. Maar het was wel een domper zeg.

Verder door het hoofd een flink “peptalk” gehad. Verkouden- werken, niezen-werken. Alleen bij koorts hoger dan 38 meld je je ziek. En maak je borst maar nat er gaat veel op je af komen.

Ik werk in de zorg en het komt steeds dichterbij nu. Ben me er heel erg bewust van.

2 likes

De voetbalclub hier heeft de deuren uiteraard ook gesloten tot 6 april. Alle trainingen, wedstrijden etc. gaan niet door en de kantine is dicht. De hekken zijn wel gewoon open en er zijn nu zo’n zestig kids/tieners gewoon aan het voetballen, omdat ze niet naar school hoeven. :man_facepalming:

Hoe lang zijn jullie armen eigenlijk? In NOS artikelen staat dat je 1.5 meter afstand moet houden, “ongeveer een armlengte”. Dat halen die van mij niet hoor :stuck_out_tongue:

7 likes

misschien gaan ze juist 's morgens want minder druk en beter bevoorraad?

beetje zoals dit

3 likes

Denk dat ze bedoelen als je allebei je armen uitstrekt en dan van je ene hand naar je andere. Dat zou ongeveer even lang moeten zijn als je eigen lichaamslengte.

1 like

Nee, deze waren echt een sociaal rondje aan het maken. We hebben een aardige populatie hangouderen hier.

Mijn fysio belde gisteren (tijdens de persconferentie :rofl) omdat ik donderdag al had gevraagd of de praktijk deze week open zou zijn, maar hij is zelf niet helemaal fit (verkouden) dus wil het risico niet nemen dat hij cliënten besmet. Hij blijft sowieso maandag en dinsdag thuis en daarna hebben we dan contact. Klonk alsof de praktijk dus wel gewoon open is.

Haha als je beide armen wijd hebt zou dat ongeveer wel 1.5 moeten zijn

In onze gemeente gebeurde dit ook, politie heeft ze net van het veld afgehaald (zag ik op twitter voorbij komen)

2 likes

ik GIL.

2 likes

Corona geconstateerd in de straat bij mijn ouders. :slightly_frowning_face: Mijn vader zit wel in de risicogroep. Mijn zus en ik gaan wisselend boodschappen doen.

1 like

Dan ga ik zo door de supermarkt @Lemongrab @Soy.peor
giphy

29 likes

Eigenlijk zou donderdag besloten worden of we aan een bepaald woonproject mee mogen doen. De meeting daarover is nog niet afgezegd, maar ik zie het niet zo snel gebeuren. (of ze moeten het creatief online oplossen. Is vast en zeker mogelijk, maar het ‘bestuur’ is niet perse jong en modern). Hoop zo dat het wel doorgaat :crossed_fingers:

Hier in zuid Duitsland wordt het geloof ik wel serieus genomen. Was net wel buiten, maar speeltuin was gewoon rustig. In de stad was er wel leven, maar een stuk rustiger dan normaal. Heb wel lekker een kop koffie gedronken en een paar boodschappen mee genomen. Wel op afstand gelet etc. Dit was ook gewoon mogelijk.

Wel zijn hier het wasmiddel en de vaatwassertabs bijna weg gehamstert :see_no_evil:

Ik zou me op dit moment het liefst met vriend, honden en Kindle opsluiten in een hutje op de hei, heb zelfs nog even naar huisjes zitten kijken. Is alleen niet te doen zonder auto helaas.
Ben echt helemaal gespannen van frustratie, ik snap niet waarom iedereen zich zo dom blijft gedragen hier!

6 likes