Waarom al het wc papier op is begrijp ik niet, de meeste mensen zijn echt te dom om te poepen
Mijn werk had bedacht dat we overdag mochten komen, maar dat hebben ze nu toch maar stopgezet. Maar ze durven niet toe te geven dat dat ivm corona is, er staat nu iets bij ivm de financien??
Ik moet morgen gewoon naar kantoor terwijl ik echt prima thuis zou kunnen werken. Ik snap het niet, ik dacht dat het beleid was dat iedereen die thuis kan werken dat ook daadwerkelijk doet? Maar mijn baas zegt ‘nee we vinden dat niet optimaal dus kiezen we ervoor om het niet te doen’
Je zou haast willen dat de lucht gifgroen word door Corona ofzo zodat het iets tastbaars is wat mensen blijkbaar wel serieus nemen
Denken jullie dat Rutte vanavond in de persconferentie aanvullende maatregelen bekend zal maken?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Het is volgens mij gewoon een toespraak, maar ik hoop wel binnenkort
Dan zeg je ‘Nou baas ik vind het niet optimaal om te sterven aan een ernstig virus, noch om er verantwoordelijk voor te zijn dat er een heleboel andere mensen aan sterven dus ik kies ervoor om het wel te doen op last van de overheid en sta daarmee volledig in mijn recht.’ De groeten en tot over een maand.
Wat is er met dit soort mensen mis joh, dringt de ernst nu nog niet door?
Iemand zei het hier volgens mij al, maar ik vind echt dat hier een meldpunt voor moet komen (ja hoe ga je dat handhaven geen idee, maar misschien dat naming en shaming al genoeg is). Echt het frustreert me zo dat sommige bedrijven zo weinig verantwoordelijkheid nemen. Bizar gewoon.
Dit bericht stond net op NOS.nl
10 MINUTEN GELEDEN
Bruins: ‘Komende dagen waarschijnlijk geen nieuwe maatregelen’
Volgens de minister voor Medische Zorg heeft het geen zin om nu strengere maatregelen te treffen, door bijvoorbeeld Nederland op slot te doen. “Als dat al kan, is het effect kortstondig”, zei hij na crisisoverleg van het kabinet.
Het kabinet bekijkt de situatie per dag. De komende dagen worden naar verwachting geen nieuwe maatregelen getroffen.
Het is ook geen persconferentie, het is gewoon een toespraak aan het volk. Kom ik weer met mn coole feitjes maar de laatste keer dat zoiets gebeurde was in 1973 bij de oliecrisis
@Luzarl @strudeltje Denk het zelf inderdaad ook niet.
Oh zie nu de reactie van @quarterlife, duidelijk.
Ik snap gewoon niet waarom de retail open blijft. Snap dat een etos, Kruidvat en een evt hema open moeten blijven voor overige basisbehoeften. Maar een hm, Zara etc…?
Praat me d’r niet van. Ik werk ook bij de overheid, nog 0,0 communicatie over wat er gaat gebeuren. Vooralsnog iedereen gewoon op kantoor.
Ik hoop gewoon dat 'ie ons een hart onder de riem steekt
Ik zag bij ons in de supermarkt en in het dorp vanmorgen heel veel bejaarden? Ook een man met z’n hoogbejaarde moeder in de appie, dat snap ik dus echt niet. Laat haar dan thuis en haal de boodschappen voor haar.
Maar ik was wel verbaasd dat die oudjes zich er dus schijnbaar niks van aantrokken.
Ik zag net een crowdfunding van twee andere meiden uit Tilburg die ook niet naar huis kunnen en geen geld meer hebben voor drinkwater en eten. Ook in Marokko
Dat is denk ik precies wat ie gaat doen. Lekker de burgers samenbrengen met praatjes over de nuchtere Nederlandse volksgeest die als klein volkje gewend zijn om te strijden tegen grote vijanden en we ons daar ook in de Gouden Eeuw of tijdens de watersnoodramp niet door lieten afschrikken. Met onze calvinistische inborst weten we bovendien uitstekend hoe we hard moeten werken en sober kunnen leven dus het hamsteren hebben wij Nederlanders helemaal niet nodig. We moeten nu allemaal even hard werken samen maar straks hebben we de vijand verslagen en dan zul je zien wat voor goed volk wij zijn en worden we beloond met belastingkorting voor multinationals volgend jaar.
Misschien dat sommige bejaarden geen mensen hebben die boodschappen voor ze willen doen.
Het is zo egoïstisch maar Morgen zou mijn beugel eruit gaan. Ik heb hier weken naar uit gekeken maar vanmorgen werd ik gebeld en is de afspraak een maand verschoven.
Natuurlijk heb ik hier alle begrip voor en snap ik het Volledig. Maar het was wel een domper zeg.
Verder door het hoofd een flink “peptalk” gehad. Verkouden- werken, niezen-werken. Alleen bij koorts hoger dan 38 meld je je ziek. En maak je borst maar nat er gaat veel op je af komen.
Ik werk in de zorg en het komt steeds dichterbij nu. Ben me er heel erg bewust van.
De voetbalclub hier heeft de deuren uiteraard ook gesloten tot 6 april. Alle trainingen, wedstrijden etc. gaan niet door en de kantine is dicht. De hekken zijn wel gewoon open en er zijn nu zo’n zestig kids/tieners gewoon aan het voetballen, omdat ze niet naar school hoeven.