Hoe lang zijn jullie armen eigenlijk? In NOS artikelen staat dat je 1.5 meter afstand moet houden, “ongeveer een armlengte”. Dat halen die van mij niet hoor
misschien gaan ze juist 's morgens want minder druk en beter bevoorraad?
beetje zoals dit
Denk dat ze bedoelen als je allebei je armen uitstrekt en dan van je ene hand naar je andere. Dat zou ongeveer even lang moeten zijn als je eigen lichaamslengte.
Nee, deze waren echt een sociaal rondje aan het maken. We hebben een aardige populatie hangouderen hier.
Mijn fysio belde gisteren (tijdens de persconferentie :rofl) omdat ik donderdag al had gevraagd of de praktijk deze week open zou zijn, maar hij is zelf niet helemaal fit (verkouden) dus wil het risico niet nemen dat hij cliënten besmet. Hij blijft sowieso maandag en dinsdag thuis en daarna hebben we dan contact. Klonk alsof de praktijk dus wel gewoon open is.
Haha als je beide armen wijd hebt zou dat ongeveer wel 1.5 moeten zijn
In onze gemeente gebeurde dit ook, politie heeft ze net van het veld afgehaald (zag ik op twitter voorbij komen)
ik GIL.
Corona geconstateerd in de straat bij mijn ouders. Mijn vader zit wel in de risicogroep. Mijn zus en ik gaan wisselend boodschappen doen.
Eigenlijk zou donderdag besloten worden of we aan een bepaald woonproject mee mogen doen. De meeting daarover is nog niet afgezegd, maar ik zie het niet zo snel gebeuren. (of ze moeten het creatief online oplossen. Is vast en zeker mogelijk, maar het ‘bestuur’ is niet perse jong en modern). Hoop zo dat het wel doorgaat
Hier in zuid Duitsland wordt het geloof ik wel serieus genomen. Was net wel buiten, maar speeltuin was gewoon rustig. In de stad was er wel leven, maar een stuk rustiger dan normaal. Heb wel lekker een kop koffie gedronken en een paar boodschappen mee genomen. Wel op afstand gelet etc. Dit was ook gewoon mogelijk.
Wel zijn hier het wasmiddel en de vaatwassertabs bijna weg gehamstert
Ik zou me op dit moment het liefst met vriend, honden en Kindle opsluiten in een hutje op de hei, heb zelfs nog even naar huisjes zitten kijken. Is alleen niet te doen zonder auto helaas.
Ben echt helemaal gespannen van frustratie, ik snap niet waarom iedereen zich zo dom blijft gedragen hier!
Lijkt mij dat aanbiedingen weken zo niet maanden van tevoren worden gepland en ze dus vermoedelijk ook al extra van die producten hebben besteld/ingekocht, dus lijkt me dan niet logisch om het op te schorten.
Ik las ook dat een eventueel volgende stap (eventueel!!!) is om het OV op te schorten. Maar ik heb alleen een swapfiets, dus dat maakt me ook wel echt een beetje benauwd.
Mijn vriend is ook fysiotherapeut en zegt dat t bij hun gewoon business as usual is. Alleen sportgroepen gaan niet door. Ik vind het best raar want een groot deel van zijn patiënten valt in de risicogroep. Hij is zelf ook al weken verkouden maar mag wel door werken. Alleen met koorts moet hij thuis blijven.
Zo gek al die reclamemail:
- Mooie decoratie voor lentediners
- Sale: 50% off!!
- Klaar voor de lente met een kleurrijk interieur
- Speciaal voor xxx, vier keer bonusvoordeel!!
en van andere bedrijven:
- Belangrijke informatie
- Geannuleerd
- Strenge voorzorgsmaatregelen
- Tijdelijk gesloten
Nou waarschijnlijk is dat het niet eens, maar moet de werkgever gewoon betalen per account. Bij mij krijgt ook lang niet iedereen toegang want te duur (ik wel gelukkig).
Ik zag net bij een winkel in de buurt een bord met ‘korona korting’ in kleurige letters
Oh help
korona ook echt
Ik ga echt janken als ze dat gaan doen. Ben er zo bang voor. Ik heb wel een fiets, maar geen idee wat de route naar werk is en ik vermoeidheidsklachten dus fietsen lukt niet goed. En het is 30km