Coronavirus #2

Bij ons op 't werk gaat alleen de meest noodzakelijke fysio door, bv na een botbreuk. De rest is opgeschort

Edit: op een instellingsterrein

1 like

Allemaal ziekmeldongen omdat mensen verkouden zijn lijkt me duurder toch?

Ik heb als werk-ontwijkend gedrag even een overzicht gemaakt van het aantal gevallen in Nederland. Dus alle gevallen in totaal en ook de toename elke dag. Je kan goed zien dat er nog steeds exponentiële groei is. De grafieken zijn hetzelfde trouwens, alleen de ene is lineaire en de andere logaritmisch. We zijn dus nog niet bij #flattenthecurve. Ik hoop van harte dat morgen er minder dan 300 gevallen bij komen en de groei dus afneemt.

34 likes

Zeker, maar als ik dit topic zo doorscroll krijg ik toch het idee dat logisch denkvermogen de gemiddelde werkgever niet gegund is

3 likes

ik ben bang dat we vnvnd een totale lockdown krijgen.

ik vind het maar niks, voel me heel kwetsbaar met een baby van 4 weken.

2 likes

Mja, door welke factoren zou de groei morgen al afnemen? Ik hoop het ook van harte hoor, daar niet van

bedoelen ze niet jij een armlengte en de ander ook een armlengte?

Ik kan bijna niet geloven dat ze allebei geen enkel familielid of vrienden hebben die dan even geld kunnen overmaken. En eten en drinken is echt niet zo duur.
Heel goed dat mensen elkaar willen helpen hoor, en ik heb ook dat artikel gelezen over dat de meeste mensen goed zijn en helpen in tijden van crisis. Maar dit vind ik eerder als oplichting klinken dan om hulp vragen. Maar goed, ik weet de details natuurlijk niet.

25 likes

Door maatregelen die de aflopen dagen zijn getroffen? Misschien dat morgen dan te vroeg is? Ik weet eigenlijk niet wat de incubatie tijd is van het virus.

Ja dat is veel te vroeg, die resultaten zullen we waarschijnlijk pas over twee tot drie weken zien

3 likes

Het klopt technisch gezien wel, maar je kan op dit aantal meetpunten dus geen goede voorspelling maken; waardoor dit ook een beetje onrust zaaien is.

1 like

Sorry maar dit is gewoon de data van de RIVM maar dan in een ander overzichtje. Jammer dat je dit als onrust zaaien ziet. Ik zeg verder ook niks over de voorspellingen en spreek alleen hoop op betere cijfers uit.

6 likes

Aaah mijn oma is nu volgens mij best alleen of ze start door het Corona een nieuwe jeugd.

Mijn moeder: Ja, zelfs de seksshops zijn niet open
Oma: Seksshops? Bestaan die dan?
Moeder: Ja die bestaan
Oma: Waar zitten die dan?
Moeder: … In een donker steegje

En nog wat advies van mijn oma: hamster geen wc papier. Zelf heeft ze ook geen wc papier in huis en ook zij overleeft het.
Wat ze even vergeet is dat ze in een verzorgingshuis zit en dat niet hoeft te kopen :sweat_smile:

60 likes

Je zegt: er is dus nog steeds exponentiële groei en we zijn nog niet bij flatten the curve. Ik vind dat zelf niet heel geruststellend. Het ding is: je maakt een statistisch overzicht dat eigenlijk niet klopt (een weergave van data die op deze manier verontrustender is dan de data op zich en te weinig meetpunten heeft om er daadwerkelijk conclusies aan te hangen) en stelt daarmee dat het de verkeerde kant op gaat. In mijn ogen is dat onrust.

Ik zie het gewoon als iets wat ik in een gesprekje met een vriendin ook zou kunnen vragen. Hier stel je de vraag dan gewoon aan een veel grotere groep. Er is in feite niks anders aan een poll dan aan dit hele topic, dus waarom zou je geen poll kunnen doen?

3 likes

Maar de cijfers kloppen toch allemaal sowieso niet meer? Het heeft op dit punt weinig zin meer om iedereen te testen maar curves en andere data zijn hoe dan ook incompleet.
Ik ben geen wetenschapper hoor maar ik heb echt m’n twijfels bij sterfteratio’s en aantallen besmettingen.

8 likes

Ik ben benieuwd of we dan net zo’n rijen gaan zien voor coffeeshops, maar dan met Nederlanders met jerry cans :sweat_smile:. Want ik heb net nog nooit zo goedkoop getankt net over de grens en zou er toe in staat zijn met de km’s die ik voor mijn werk moet maken

Er wordt nu alleen maar getest als je in een risicogroep valt of al heel erg ziek bent toch? Dan gaat de curve van sterfte in relatie tot bekende besmettingen toch sowieso stijl omhoog?

1 like

Bij aantal besmettingen heb je terechte twijfels. gister waren er meer dan 1100 vastgestelde besmettingen maar ggd dacht zelf dat het er zeker 6000 zijn. Maar qua sterftecijfer denk ik dat je wel goed zit. Iedereen die dus met zware longklachten in het ziekenhuis beland word wel getest.

1 like

Kappers gaan dicht. Advies is om kapsalons vanaf 17 maart t/m maandag 6 april 2020 te sluiten

Bron: email van Ami

3 likes