Ik begin steeds meer ontdaan te worden door de speech. Er zijn nog helemaal geen duidelijke bewijzen dat je immuun kan worden voor het virus gezien er andere mensen ook al voor de 2e keer besmet zijn. Een groot deel van de bevolking zal besmet raken, dus een groot deel zal uiteindelijk ook in kritieke toestand gaan verkeren. Ik snap dat dat beter is op te vangen dmv flatten the curve, maar damn.
Ja ik heb er voor gekozen om dit beroep te doen, om mensen te verzorgen in moeilijke tijden zoals deze, maar wat ik schandalig vind is dat we niet genoeg middelen hebben om deze patiënten te verzorgen. Denk bijvoorbeeld aan de juiste isolatiekamers passend bij dit virus wat niet kan worden nageleefd omdat er een tekort is aan deze kamers. Denk aan heel het mondkapjes gebeuren. We hebben ook andere vormen van isolatie waar we vroeger absoluut ffp1/FFP2 maskers voor moesten dragen maar sinds heel dit gebeuren zijn opeens de chirurgische mondmaskers genoeg voor deze vormen van isolatie. En als ik dan vannacht patiënten in isolatie moet verzorgen (geen COVID) en ik alleen fucking goedkope mondmaskers heb liggen die ik uiteindelijk moet afzetten omdat ze enkel voor mijn ogen zitten ipv mijn mond… Ja dat vind ik schandalig. En ja ik heb gekozen voor dit beroep en ik weet wat consequenties kunnen zijn, maar dat we ons onnodig extra ‘in gevaar’ moeten brengen omdat we niet de juiste middelen hebben.
Ik maak me ook best zorgen over mijn inkomen. Ik heb een 0-uren contract maar werk gemiddeld 25 uur per week (gaat bij ons via een payrollbedrijf) maar nu heb ik dus ineens geen inkomen meer. Vooral als het langer gaat duren gaat dat wel een probleem worden. Ik heb een lening (studie) maar ik denk niet dat ik alles alleen daarvan kan betalen. Gelukkig heb ik nu nog wel aardig wat spaargeld, maar ik maak me wel zorgen over hoeveel effect dit op de lange termijn gaat hebben.
Ik zit er ook over na te denken om misschien ander werk te zoeken als het echt heel lang gaat duren
Ww aanvragen
Nee dit klopt niet. Ja, een groot deel zal het krijgen. Maar nee, niet een groot deel zal in kritieke toestand raken (natuurlijk is ieder persoon er 1 te veel).
Morgenmiddag vanaf 12u lockdown in Frankijk. Allé, 'k zal alvast een lijstje maken van de dingen waar ik me hier binnen mee kan bezig houden .
(Was sowieso niet van plan om nog veel buiten te komen, hoor.)
Ik schaar een post zoals deze toch onder paniek zaaien. Ik snap dat je bang bent maar alles in twijfel trekken wat zojuist op ons hart gedrukt werd is niet erg bevordelijk voor het groepsgevoel.
Mijn licht autistische brein gaat heel erg slecht om met alle onduidelijkheden merk ik. Vooral het feit dat ik niet weet hoe lang alles gaat duren en wat de maatregelen zullen blijven en hoe plots mijn hele leven anders is geworden. Ik heb een paniekaanval gehad en jankend met m’n ouders aan de telefoon gezeten. Gaat nu wel weer maar ik ga mezelf wel losmaken van het nieuws, niet te veel meer lezen en niet meer zo streng mezelf isoleren als ik deed want het maakt me gek.
Kun je nagaan hoe goed wij het nog hebben. Er zitten mensen in oorlogssituaties die niet eens een huis HEBBEN om in quarantaine te gaan en ik zit hier te janken met mijn macbook en volle koelkast en warme bed. Maar goed ik ben duidelijk niet gemaakt voor wereldrampen
En @Pepernoot, precies!
Als je bijvoorbeeld nu naar China kijkt, nog maar 20 besmettingen op een dag erbij:
Maar als je kijkt naar de hoeveelheid mensen die het heeft gehad, dus de officiële cijfers, en de totale bevolking in China (bijna 1,4 miljard ) dan is 20 besmettingen bijna onmogelijk. Dan zouden het er veel meer moeten zijn… Maar waars hebben heel veel mensen het al gehad/hebben het nu nog met nauwelijks symptomen! Anders kan zo iets niet lijkt mij.
Of lul ik nu uit mijn nek? Iemand?
Dat kan dus niet als je een lening hebt.
@Wonderland
Ik ga ernaar kijken en even een bericht sturen naar mijn werkgever, dankje!
Zou iemand mij uit kunnen leggen waarom precies? Ik snap dat we nu proberen de ‘zwakkeren’ te vermijden en de piek in te dimmen. Maar stel de helft van de NLs krijgt het, en zoals nu beschreven is 5% kritiek. Dan krijgen we toch alsnog heel veel kritieke opnames? Of snap ik de berekeningen niet goed?
Ja maar die krijg je dus sowieso. Dus dan maar liever zo langzaam en gecontroleerd mogelijk dan allemaal in 1x zodat er tijd is om iedereen de behandeling te geven die nodig is
Ik word zo verdrietig als ik denk aan bepaalde mensen die nu bv niet zo makkelijker meer boodschappen kunnen doen of thuis moeten blijven. En ik zou zo graag willen helpen, maar ik val zelf dus in een risicogroep + ik ben zo vatbaar zelf voor griepjes en verkoudheden en je wil ook niet dat op je geweten hebben dat je iemand flink ziek maakt. Het voelt een beetje machteloos, ofzo.
Ik ben wel blij dat we toch niet in totale lockdown gaat en ik vond dat Rutte goed sprak en ook wel een soort rust uitstraalde.
De buitengrenzen van Schengen gaan dicht???
Aanrader: de aflevering van Wereld Draait Door van vandaag. Vond het een hele interessante gesprek met verschillende visies op deze crisis. Vooral over de lange termijn gevolgen van deze crisis. Juist ook wel een positieve noot over wat dit ons kan brengen. En sowieso een goed gesprek, los van het feit of je het eens bent met wat de mensen aan tafel zeiden.
Wel zoals ik het lees op nu.nl
iets heel anders maar een poosje geleden viel het mijn vader en mij op dat Stef Blok, de minister van buitenlandse zaken er zo slecht uit zag. Hij was veel afgevallen en had opeens een heel oud hoofd. Zou hij al een poos weten wat Nederland te wachten stond?
Virtual hug!
Het is ook gewoon niet niks, zeker niet als je gevoelig bent voor onzekerheid en structuur nodig hebt en dan komt ook ál dat nieuws en al die informatie er bovenop.
Natuurlijk zijn er mensen die het veel erger hebben op deze wereld maar dat betekent niet dat je niet lief voor jezelf mag zijn en jezelf mag ontzien (door bijv. een wandeling te maken en het nieuws uit te zetten.)
Nah ik zou niet dit soort linken leggen.
Oh pardon