Ww kan sowieso naast lening, het recht onstaat door urenverlies , pw waarschijnlijk niet maar ook daar zijn soms uitzonderingen
ik bedoel dit niet op een samenzweringsmanier maar meer dat hij al eerder zag wat voor effect het virus in China had.
Je zou nu toch Rutte maar zijn zeg. Dat dit je in je termijn overkomt. Moet toch niet te bevatten zijn voor die man
Het vrijwilligerswerk vind ik best lastig eigenlijk! Want draag je dan bij aan het verspreiden van een risico of help je dan je medemens en wat weegt dan zwaarder? Ik ga morgen naar mijn nicht om haar te helpen met haar drie kinderen (wat ontlasten) en eigenlijk is dat lief en helpen. Anderzijds bezoek je dus ook weer mensen. Ze wonen in een gebied wat voor nu nog niet besmet is (van wat nu bekend is), maar het voelt wel dubbel! Hoe maken jullie die afweging?
Ik heb me wel aangemeld voor https://www.gewoonmensendiemensenwillenhelpen.nl/ . Ald 80% van de bevolking het moet krijgen dan heb ik liever dat ik het krijg in plaats van een bejaarde die zelf boodschappen moet doen omdat niemand anders het voor ze kan doen.
Oh dat is een handige website! Wat lief ook dat je dat gaat doen zeg! Denk dat ze dat echt enorm kunnen waarderen.
Staat wel lekker op je CV.
Hahahaha ‘in tijden van corona oude kwetsbare mensen geholpen’. Ik denk dat dat meer onder algemeen fatsoen valt dan onder bovenmenselijke prestatie
ik vond die vrouw wel echt heel erg aanwezig. Je kan niet iets zeggen of zij trekt het naar zich toe om er een plasje over te doen.
Heb me ook aangemeld! Van Ready2help hoor ik nl niks en los gedoe via wijkapps enzo komt ook niks door.
Is dat mogelijk voor hem om nu ( op zeer korte termijn) nog te komen? Ik hoop het zo voor je!
Zou je morgen wel nog van Engeland naar Nederland kunnen vliegen? of vraag ik nu iets heel geks het VK is geen Schengen toch?
VK is uitzondering en valt er voor nu binnen
Staat ook gewoon in het artikel…
Veel succes!
Bij mij is het nog rustig, stilte voor de storm denk ik.
Vond het vandaag wel heel fijn dat m’n vriend stof had gezogen, ramen schoon gemaakt, glas weggebracht en m;n racefiets klaargemaakt voor de Tacx
Ik voel me echt heel naar nu. Ik heb de hele tijd gehoopt dat we het virus met strenge maatregelen nog konden indammen en uiteindelijk uitroeien, maar daarvoor lijkt het nu te laat. Ik ben bang dat mijn vader ziek word, bang dat ik zelf ziek word, bang voor mijn baan, bang dat men toch weer soepeler wordt met het opvolgen van de regels van het RIVM of dat het RIVM de regel weer soepeler maakt omdat het toch niet meer uitgeroeid kan worden en dit misschien economisch onhoudbaar wordt. Voel me zo rottig en wou dat het allemaal voorbij was. Ik wil gewoon mijn oude vader kunnen zien
Ik hoop wel dat dit er voor zorgt dat reizen wat minder aantrekkelijk wordt en dat het op die manier ook wel heel goed is voor het milieu.
Voor de mensen die zich vervelen
Ik ben echt zo bang aan t worden. En ik herken dit niet van mezelf. Ben normaal altijd iemand die het positieve ziet terwijl de rest stress heeft. Maar ik raak echt een soort van in paniek. Bang voor wat er komen gaat, bang voor wat er met mijn familie gebeurt, bang dat ik niet meer op werk kan komen als er geen ov meer gaat, bang dat mijn collega’s erg ziek worden door alle mensen die toch ziek naar de apotheek komen etc. Ik ben vandaag al meerdere keren in huilen uitgebarsten en heb lopen hyperventileren.
Ook mensen die al lange tijd in de EU wonen, gezinsleden van EU-burgers en diplomaten mogen volgens het plan van Von der Leyen nog wel naar de EU vliegen. Ook voor mensen met vitale beroepen, zoals artsen die helpen bij het bestrijden van het coronavirus en mensen die voedsel en medicijnen vervoeren, gelden de regels niet.
Het is zeer aannemelijk dat deze regels ook voor het sluiten van de Schengengrenzen gelden, maar dat moet nog worden bevestigd.