Coronavirus #2

Sowieso wel vreemd dat hij dit al heeft aangekondigd, want ik kan er verder geen info over vinden? Alleen over het voorstel?

Wanneer zou hij terugkomen en gaat hij nu vervroegen?

Jaap van Dissel zit nu bij nieuwsuur. Legt alles rustig en duidelijk uit vind ik.

Ik vind het raar dat Rutte hier niks over gezegd heeft in zijn speech, Schengen dichtgooien is toch niet net opeens bedacht door de Franse premier?

Ik herken het ook :heart: Wat mij heel erg helpt is (ook al is het dan misschien niet het slimste) om TOCH 1 iemand uit te kiezen die mij goed nuchter kan houden en daarmee af te spreken. Ik heb een collega die echt de nuchterste ooit is en daar heb ik mee gewandeld tussen de middag en dat hielp wel heel erg. Bellen met mensen die rustig en nuchter zijn helpt ook heel erg. Stoppen met nieuws volgen ook wel en voor jezelf het deels een beetje proberen te vergeten.

Maar goed ik moet ook de hele dag mijn best doen mijn anxiety binnen de perken te houden hoor dus ik weet hoe lastig het is. Maar probeer maar te bedenken dat hoe erg het ook allemaal lijkt, tegelijkertijd is het ‘maar’ corona. Het gaat ooit weer over, 95% van de mensen gaat er niet dood aan.

3 likes

M’n moeder werkt met dementen en daar mag nu ook geen visite meer komen. Nu weten de mensen daar niet meer wat er allemaal gebeurd maar hun familie natuurlijk wel maar die mogen nu ook niet meer langskomen. Een dochter was al zo boos geworden dat ze had gezegd dat ze morgenvroeg haar vader op kwam halen en meenam naar een hotel om hem daar zelf te verzorgen

Ik denk dat hij gewoon voor zijn beurt heeft gepraat

4 likes

Ik probeer ook maar de hele tijd te denken dat er ook duizenden/miljoenen mensen zijn in oorlog, in natuurrampen, in veel ergere situaties en dat wij het met ons warme huis en alle voorzieningen en games om ons te vermaken eigenlijk nog verdomd goed hebben en dat ons leven nog lang is en dit gewoon even een moment/fase is.

34 likes

Is niet vreemd hoor. Het is allemaal gewoon onzeker en je weet niet hoe lang dit gaat duren en wat er in de komende dagen gaat gebeuren. Wat @Cozycute ook al zei helpt praten met nuchtere mensen wel! Het is namelijk gewoon veel wat er nu op je afkomt en zo’n toespraak maakt enorm veel indruk. Misschien dat een beetje afleiding nog helpt? Er zijn best wat mensen die hier spelletjes willen doen voor afleiding. Ik zag ook dat de bibliotheek gratis luisterboeken heeft gepubliceerd (ook voor non-leden). We weten niet wat er komen gaat, maar dit zijn voorzorgsmaatregelen om het in te dammen. Er genezen super veel mensen van corona, echt bijna iedereen.

Als mensen trouwens interesse hebben kan ik wat kleurplaten van mn Hanna Karlzonboek inscannen en op het kleurplatentopic posten?

9 likes

Oeeeh ja heel graag!

1 like

Dat moet idd wel maar dan vind ik de timing van Rutte’s speech raar want die had dan beter later kunnen speechen met dit ingrijpende nieuws erbij. Ik vond zijn speech goed maar niet informatief (er zat niks nieuws in).

Even iets positiefs:
Ik had eigenlijk een borrel gepland staan met mijn vriendinnen maar we vonden het geen goed idee om naar elkaar toe te gaan dus we hebben net via Skype geborreld
Was echt heel geslaagd! Het zal niet helemaal hetzelfde zijn als sociaal contact maar ik vond het echt heel leuk!

42 likes

ik kan eventueel kleurplaten uitprinten op werk en versturen…
voor de mensen die geen printer hebben
aangezien ik toch op kantoor moet zitten he!!

15 likes

Dank je. Ja normaal ben ik dus degene die nuchter is. Hoop ook dat t gaat helpen als ik morgen weer werk en dus niet thuis alles op zit te zoeken

Ik mag ook naar kantoor gelukkig. We zitten maar met z’n tweetjes dan om risico te beperken maar alleen thuis zitten was ook niet goed voor mijn gemoedstoestand. PB’en mag ook als je in de stress schiet, dan kunnen we elkaar rustig maken haha

1 like

Thanks trouwens iedereen. Ik voel me zo raar, maar fijn dat het wel herkend wordt. Het is iets waar we met zijn allen doorheen moeten.

Ik krijg steeds meer het gevoel dat onze vakantie in juli (die al 2000+ gekost heeft) in het water gaat vallen :frowning: .

Tuurlijk, het is niet het einde van de wereld, en er spelen op dit moment veel ergere dingen, maar toch wel kut als het zo zou zijn.

2 likes

Ik ook, wij gaan naar Canada en als ik dat geld kwijt raak zit ik wel in de shit want ik heb al verdomd weinig en heb daar 2 jaar voor krom gelegen. Maar ja… In China is de piek er nu ook af dus wie weet. maar ik ga er maar vanuit voor mezelf dat het niet doorgaat, dan kan het alleen maar meevallen.

2 likes

Ik baal ook nog steeds van mijn Londen eind maart die nu niet door gaat. En er zijn nu echt veel ergere dingen maar t was wel even niet leuk.

4 likes

Ik ook Canada :’(

1 like