Coronavirus #2

een lichtpuntje in al deze bullshit. dit aquarium is gesloten vanwege corona waardoor ze nu een pinguïn koppel een rondleiding laten geven door het gebouw terwijl ze voor het eerst op pad gaan (er zijn meerdere filmpjes)

31 likes

Ah ja, ik denk omdat we ze in NL niet standaard hebben in drogisterijen zoals burgers in Azië wel (dus dan zeggen dat het werkt, zou weer zorgen voor gekke situaties). Evenals dat er wordt gezegd dat FFP niet werkt. Voordat het virus uitbrak stond er zelfs een heel schema van de speciale maskers online en welke soort bij welke situatie van toepassing is (offline gehaald uiteraard). Het mocht niet baten, want iedereen kocht ze helaas alsnog. Vooral irritant dat ze vervolgens voor 100 eu per stuk worden doorverkocht. Zou strafbaar moeten worden.

Ik ben nu in Japan en iedereen draagt maskers. Heb ook over het onderzoek (uit Hongkong) over de kapjes in de krant gelezen. Geloof zeker dat iets uitmaakt. Maar ook het bewustzijn, de attitude en volgzaamheid van burgers hier zijn factoren die ervoor zorgen dat verspreiding nihil is.

5 likes

Ah mijn nachtelijk gepieper is in volle gang en heb nu de volgende vraag opgepiekerd.
Wat is nou beter? Er is hier steeds zo weinig en ik neem steeds maar een klein beetje mee zodat er genoeg ligt voor anderen maar daardoor moet ik dus wel elke dag. Maakt mij niet uit maar is dat eigenlijk wel goed?

• Elke dag kleine boodschappen doen als een soort antihamster
  • Om de zoveel dagen veel halen zodat je minder in contact komt met mensen

0 stemmers

1 like

Er zit iets tussen hamsteren en boodschappen doen voor 7 dagen. 12 pakken pasta is niet nodig, iets meer halen een keer per week is geen probleem.

24 likes

Als veel meer mensen dat nu doen (weekboodschappen halen) en voorheen niet, dan ontstaan er alsnog lege schappen. Het beste is echt om boodschappen te doen zoals je normaal doet.

4 likes

Het was echt beduidend drukker op het perron vanochtend in vergelijking met gisteren. Zouden mensen de toespraak verkeerd geïnterpreteerd hebben? :woozy_face:

Als je er al langere tijd werkt. (Weet niet uit mijn hoofd) heb je met 0 uren contract ook recht op doorbetaling. Dan moeten ze over een periode naar je gemiddelde aantal uren kijken plus als je al ingeroosterd stond moet je ook uitbetaald krijgen voor die uren.

1 like

Ik heb het ook niet over boodschappen doen voor 7 dagen of hamsteren.
Alleen dagelijks of om de zoveel dagen. Als ik voor drie dagen eten moet halen voor mijn gezin is dat best veel en dus is er minder voor een ander. Nu met die lege schappen vind ik dat lastig.

Ik weet echt niet wat ik moet doen, ik zit zoals eerder gezegd net in Australië voor een stage en heb net te horen gekregen dat ik mag gaan thuiswerken. Ik ben nog 0 keer op de locatie zelf geweest, en heb echt een ontzettende kutvlucht hierheen gehad. Mijn begeleiders hier zeggen dat ze zelf naar huis zouden gaan, maar het voelt zó tegenstrijdig, ik heb hier niks te doen maar in Nederland ook niet… Ik wil zo graag ook meer van Australië zien maar ben ontzettend bang dat het land dan in lockdown gaat en ik nergens meer terecht kan voor onderdak of eten, dus reizen lijkt me ook een slecht idee. Man wat is deze keuze moeilijk, wat een kutvirus :sob:

2 likes

Als er nog mensen zijn die behoefte hebben om te praten stuur me maar een berichtje. Ik ben een ontzettende prater,
dus dan kan ik ook nog voorkomen dat m’n man helemaal gek van me word haha. Daarnaast heb ik al vaker gehoord dat mijn Limburgs accent voor sommige mensen erg fijn/gezellig is om naar te luisteren :joy:

11 likes

Ik voel me even een beetje triest. Mijn vader zit dus in Frankrijk en ik weet niet of hij wel snel naar NL terug kan keren, mijn moeder is ziek (op haar werk 2 besmettingen) en het is waarschijnlijk gewoon griep maar ze is dus alleen en we kunnen er nu ook niet goed langsgaan :slightly_frowning_face:

Ik ben helemaal into punch needling. Lekker simpel en leuk resultaat

2 likes

Ja, ik vind het ook een moeilijke vraag. Ik heb er over nagedacht en alsnog wel besteld (voor de laatste keer voorlopig). Ik heb er wel op gelet of het in allemaal samen in 1 keer kan geleverd worden (i.p.v. in meerdere pakketjes op verschillende dagen). En ik heb in zo’n box laten leveren (dus bij het leveren zelf is er geen menselijk contact).

Ik heb een aantal bakspullen gekocht en een vegan kookboek, omdat ik al een tijdje wat veganistische recepten wil uitproberen/toevoegen aan m’n “repertoire”. Verder heb ik hier nog heel veel ongelezen leesboeken liggen (maar die zou ik nu als e-book kopen), puzzels, een Arduino-leersetje, taalboeken (om een nieuwe taal te leren), pianoboeken, boeken om te leren programmeren, gezelschapsspelletjes (maar ik ben alleen, dus dat is minder van tel voor mij), …

Ik wil ook m’n administratie volledig op orde zetten (is nogal een warboel), oude cassettes digitaliseren, m’n harde schijven/digitale bestanden opruimen, door m’n browserfavorieten gaan, etc. En ik studeer sowieso vanop afstand, dus ik kan daar goed mee verder. En als ik nu al goed doorwerk en alles klaar heb, kan ik, als de situatie weer beter is, daar wel van profiteren :sweat_smile:.

Ook heel veel films en series die ik nog wil kijken. En ik ben nog even aan het nadenken wat ik qua beweging/sport wil gaan doen. Ik heb iig heel veel te doen, haha, ik denk niet dat ik alles gedaan krijg :joy:.

Moeilijkste vind ik zelf, is een goed ritme houden. En ook echt nuttige dingen gedaan krijgen. Ik word vaak nogal energieloos en onproductief na te veel dagen thuis zitten.

4 likes

Aw, virtuele knuffel. Als je vader door de lockdown vast zit, denk ik dat hij nog wel over de grens zal raken. Ik woon in Frankrijk, maar werk in België en ik veronderstel ook dat ik nog wel heen en weer mag (ik heb een job die essentieel is).

1 like

Het is zo apart. Via internet (o.a dit topic ook) weet ik dat er een groot aantal mensen is die thuis in quarantaine zitten. Maar in mijn omgeving is dat helemaal niet zo, iedereen moet gewoon werken. En echt niet iedereen heeft een vitaal beroep.

4 likes

Nederlandse werkgevers blijven vaak starre ezels.

10 likes

Dank je. Ik zit in een echte luxepositie, dus ik maak me geen zorgen over mezelf.

2 likes

@tuula en anderen.
Ik heb er bewust voor gekozen niet meer te bestellen.
Ik verwacht dat veel mensen er nu voor gaan kiezen online te bestellen omdat ze niet meer naar winkels gaan en dit als de veilige optie wordt gezien.
Maar dat personeel moet zich nu dus extra flexibel opstellen (en wordt volgens mij al slecht betaald). Ook kunnen ze niet zien welke pakketjes urgent zijn, dus alles wat niet onmisbaar is bestel ik niet.
Ik heb voor mezelf bedacht een wishlist te maken en als de rust wederkeert dan mag ik dat allemaal bestellen.
(vind het btw wel vet kak had zo’n mooie rugzak gevonden, maarja aan de andere kant moet ik daar dan thuis mee rond gaan lopen haha)

13 likes

Perron is hier ook vele malen drukker dan gisteren.

1 like

Dit heb ik ook ja. Nam het eerst bijna serieuzer dan nu, vooral omdat er heel simpel gezegd word het grote deel word toch ziek. Denk dat mensen hierdoor nog sneller geneigd zullen zijn om nu gewoon alsnog even naar het winkelcentrum gaan, of de drukke speeltuinen nu.

5 likes