Coronavirus #2

Ik heb gister het een en ander opgezocht maar ik werk in de horeca en volgens mij is dat een uitzondering. In ieder geval, van wat ik kon vinden leek het erop alsof het bij mij niet van toepassing is
Ik werk er al wel ruim anderhalf jaar

Ja omdat we dus wel allemaal besmet met het virus moeten worden… ik ben nog steeds super boos op m’n baas maarja die eikel krijgt nu wel weer “z’n gelijk” en we hebben nu vast al helemaal geen reden meer om thuis te werken

1 like

@LizzyBennet @sante jullie zijn niet de enige, nog iemand postte het hier gisterenavond.
Ik vond ook dat het risico veels te weinig naar voren kwam.
Simpelgezegd moet je geen risico nemen omdat iedereen die je ziet ziek kan zijn of jij kan ze besmetten.
Ookal zijn dat mensen van mijn leeftijd die er geen last van hebben, dan kan het nog best zijn dat zij mensen zien die er wel last van krijgen (al is het maar in de supermarkt).
Ook is het doel nu #flattenthecurve, dus iedereen die er ziek van wordt moet dat niet nu doen maar gespreid. Anders kan onze zorg het niet aan en moeten we alsnog in lockdown.
(dit wisten jullie natuurlijk al maar soms helpt bij mij iig het opnieuw lezen waarom ik binnen blijf)

7 likes

Nee eigenlijk niet. De mensen die in vitale functies zitten worden nu als eerste ziek en herstellen.

Vervolgens gaat het via hun familie en mensen die bijv. boodschappen doen langzaam het land door. Door alsnog met z’n allen op kantoren en in de stad te hangen remmen we de exponentiele groei niet genoeg af.

8 likes

Mee eens! Indd wat @LizzyBennet hierboven al zegt, kan het niet beter beschrijven, voelt voor mij exact hetzelfde. Wij blijven ook thuis voor zolang het kan, jammer met het lekkere weer maar so be it. Wil geen enkel risico lopen om mijn partner (risicogroep) of een ander evt te besmetten. We hebben ook besloten om niet op bezoek te gaan bij schoonouders /eigen ouders. Puur omdat zij er niet serieus mee omgaan en gewoon nog “hun eigen ding” aan het doen zijn.

3 likes

Volgens mij hebben we andere nadruk gehoord. Wat ik eruit haalde: een groot deel van het land gaat het krijgen en het is belangrijk dat dat zo langzaam mogelijk gebeurd. Als een kwart van ons nu al een deel van het social distancing opgeeft gaat het dus te snel. Gewoon houden aan de maatregelen zodat je via het contact dat er nog wel is: wandeling buiten, supermarkt, eventuele familie, de mensen die nog op kantoor werken etc. besmet raakt.

15 likes

Oh en nu is het: je wordt toch ziek waarom neem je je bureau af

Ik denk dat dit komt omdat ikzelf in ieder geval eerst dacht: ik moet echt zorgen dat ik het niet krijg. En na de toespraak denk ik, oh kennelijk is het de bedoeling dat ik het wél krijg. Toch net een andere nuance.

8 likes

Heb net aan het begin van de dag deze gedaan in het kader van 8u zitten is niet goed voor je:

En goddamn ik ben blijkbaar zo flexibel als een 100% eikenhouten hark
Het was eigenlijk meer confronterend dan leuk

37 likes

Je moet dus nog steeds zorgen dat je het nu niet krijgt.

6 likes

Zeker, ik hou me ook aan de maatregelen. Maar kan me dus voorstellen dat veel meer mensen deze andere nuance oppikken, en misschien wel wat minder streng voor zichzelf (en anderen dus…) zijn.

8 likes

Maar rivm zegt toch nergens dat iedereen thuis moet blijven? Alleen als je verkouden/grieperig bent. Kinderen mogen gewoon met elkaar spelen hoor. En als je je niet ziek voelt mag je gewoon naar buiten of op bezoek als je je maar gewoon aan de voorzorgsmaatregelen houdt van 1,5m afstand en extra handen wassen toch?

4 likes

Pff zit me weer druk te maken, mn hoofd draait overuren. Kan nergens online bestellen, deden we al maanden en moeten nu eigenlijk naar supermarkt. Maar ben hoogzwanger en durf m’n vriend eigenlijk ook niet te laten gaan, ben als de dood ziek te worden, bijvoorbeeld via hem. Ik kom bewust niet meer buiten (behalve mini wandeling), maar vind dit zo eng.

Kan hij gewoon gaan denken jullie? Overdrijf ik?

Heb deze inmiddels 5x achter elkaar geluisterd, wat een parel.

SMIJT ZE BUITEN!

2 likes

Ja hier ben ik ook echt bang voor. Ik zit hier over de schutting te roepen naar de buren van hoe laat tot hoe laat wiens kinderen op het parkeerplaatsje mogen spelen. En als ik dan via omwegen om maar mensen te vermijden naar de supermarkt fiets zie ik hele kuddes in speeltuinen? Ik vind dat echt heel lastig.

Ik vraag me eigenlijk af of de speech wel in genoeg “Jip en Janneke taal” was. Denk dat veel kinderen/pubers maar ook volwassenen inderdaad vooral hebben gehoord dat we het allemaal gaan krijgen en zo een muur moeten bouwen. Dus maar lekker naar buiten.

9 likes

Ziggo en KPN bieden film1 tijdelijk gratis aan.

3 likes

Ik vind het echt not done om nu opeens als een malle hobbyspullen te gaan bestellen. Ik heb nooit geborduurd, geverfd oid dus ik ga dat nu ook niet doen.
Je geeft de bezorgers meer werk en je maakt mij niet wijs dat zo’n hobby blijvend is. Zijn natuurlijk uitzonderingen die dit wel blijven doen, maar 90% kijkt over een tijdje niet meer naar zijn spullen. Dalijk mag iedereen weer zijn ding doen en dan liggen al die kwasten, potjes lijm, garen ergens in een hoekje te rotten.
Iedereen heeft heus wel iets ergens in een kast liggen (een spelletje, een ongelezen boek, een blik met potloden) of ga dan naar even naar de Action en koop daar maar wat.
En ik vind het helemaal vreselijk dat opeens sportspullen worden besteld. Nu opeens wilt iedereen gewichten hebben, maar die worden ook niet meer gebruikt als de sportschool weer open gaat. Dan is de bezorger bijna voor niks door zijn rug gegaan.
Postbezorger zijn is al een ondankbaar beroep en ze zullen nu niet opeens meer collega’s krijgen.
Ik zou niet meer dan gewoonlijk bestellen.

17 likes

Edit: dit was fake news.

1 like

Dit staat toch letterlijk op de site van rivm?

Mogen mijn kinderen nog buiten spelen met anderen?
Uit de gegevens die nu bekend zijn lijken kinderen weinig bij te dragen aan de verspreiding van COVID-19. Zij kunnen zodoende prima met anderen spelen als ze géén klachten hebben die passen bij COVID-19, zoals koorts, verkoudheidsklachten of hoest.

Ik snap je helemaal, maar mijn man moet ook gewoon buiten de deur werken en ik doe op rustige tijdstippen een boodschapje als dat nodig is. Ook ga ik elke dag naar een natuurgebied om even buiten te zijn.
Verder beperken we wel alle sociale contacten, maar meer kunnen we denk ik niet doen.
Heb mijn man wel extra op het hart gedrukt hier serieus mee om te gaan omdat hij als hij ziek is niet bij de bevalling mag zijn en ook niet bij baby. Dus nu werkt hij zo veel mogelijk in een aparte ruimte.

2 likes