Coronavirus #2

Oh wat erg, ik duim voor jullie :crossed_fingers:
Wat een kutsituatie

1 like

Zijn dat de extra vluchten die ze cancellen? Wat geven ze daar dan als reden voor?
Hopelijk wordt het opgelost!

Waar ik echt niet tegen kan is die afschuwelijke Wilders en Baudet die maar weer blijven zeiken over dat het kabinet niet genoeg doet. Echt, geef mensen gewoon wat rust en kap met die ellendige populistische trucjes. Het is gewoon zoooooo duidelijk waar ze mee bezig zijn, lekker mensen opstoken en angst zaaien om er zelf beter van te worden. Echt kunnen die twee ballen niet even gecanceled worden.

41 likes

Er zit dus een mokkel bij mijn vriend op het werk (op kantoor) doodleuk te verkondigen dat ze het zeker weet dat haar vriend corona heeft. Alles daar nu in rep en roer.

1 like

Hoe kijken jullie aan over “onnodig” reizen? In de zin van, ik zou met wat 2 vriendinnen een weekendje naar een huisje in België gaan. De meningen liggen wat uiteen, en hoe meer ik erover nadenk hoe meer ik twijfel. Vanwege het niet onnodig sociaal contact hebben. Maar is aan de andere kant, of ik hier thuis zit of daar in een huisje (we zouden dan niet veel op pad gaan)

Als iemand nog een bureaustoel wil… ik heb thuis een bureaustoel die je wel voor 3 weken mag lenen. Is een goede van de Ikea.
Woon in de buurt van Utrecht maar heb ook een auto om te brengen.
Beter dan zo’n dure aankoop doen voor 3 weken

23 likes

Pff ik heb het even niet meer. Ik weet niet of ik dit moet plaatsen maar ik ben een beetje in paniek en nu ook in tranen. Ik voel me echt een pussy het is pas een paar dagen, maar ik merk dat ik de hele dag stress heb.

6 likes

Is er een specifieke reden dat je in paniek bent? Of door de algemene situatie? Want dan zou ik alle nieuwsberichten etc. proberen te beperken (bv. enkel het avondnieuws nog kijken o.i.d.) en proberen afleiding te zoeken.

probeer geen nieuws meer te lezen, en ga even in het zonnetje zitten/staan als dat kan! weet dat het een schamele troost is, maar het helpt misschien wel

Ik weet het niet zo heel goed. Vooral het vooruitzicht en de onzekerheid denk ik. Maar ik denk dat wat je zegt wel een goed idee is. Het doet denk ik sowieso niets goeds nu.
Thanks @Gelatelli , er is nu zon op m’n balkon dus ik ga denk ik heel even buiten zitten om een beetje rustig te worden.

1 like

Je bent geen pussy, heel veel van ons staan door dit virus de hele dag onder spanning. Is logisch dat het je af en toe eventjes niet meer aankan. :heart: Ben je in staat om even met iemand die je kent te bellen?

3 likes

Kreeg hier gister ookal een nieuwsbrief van. Meteen afgemeld :wave:

Alsjeblieft maak dit.

Ik begrijp eerlijk gezegd wel dat mensen dat eruit halen, ik vond het te onduidelijk voor mensen die zich niet zo bezighouden met het onderwerp. Het was imo niet Jip en Janneke genoeg

Het voelde voor mij heel erg alsof we ons gewoon erbij neer moeten leggen ipv dat we het heel rustig onder controle moeten houden

7 likes

als ik zo hoor wat rutte gister allemaal gezegd heeft, is het waar ik woon in vergelijking zoveel strenger. je mag alleen de deur uit voor boodschappen/medicijnen halen, zwakkere mensen helpen en voor een wandeling. wandeling mag alleen of anders met de personen waarmee je samen leeft. en niet samenkomen met meer dan 5 mensen, ook als ze geen klachten hebben. politie rijdt overal rond om te controleren dus is echt wel serious business hier! als ik dan hoor dat kinderen in NL gewoon naar de speeltuin mogen schrik ik daar wel even van haha

4 likes

Ik begrijp dat mensen dit eruit willen halen vanuit het verlangen dat het gewoon allemaal weer is zoals ‘normaal’. Maar er werd wel heel duidelijk gezegd dat we ervoor moesten zorgen dat een piek uitblijft zodat iedereen gepaste zorg kan krijgen en dat we ons daarom aan de maatregelen moeten houden. Dus als je dat dan vervolgens interpreteert als ‘ik krijg het toch wel dus joeee ik ga weer lekker alles doen’, dan is dat toch echt precies het tegenovergestelde van wat er werd gezegd?

3 likes

Ik moet eerlijk zeggen dat ik eerst ook dacht ‘het is toch niet zo moeilijk’ maar dat ik het nu toch best ingewikkeld vind. Het advies ‘vermijd onnodig sociaal contact’ is natuurlijk super simpel, maar nu zegt het RIVM dat je dus best bij elkaar een kopje koffie kunt doen, dat kinderen met elkaar mogen spelen en dat je ook best naar de kapper mag gaan. (Wel allemaal als je niet ziek bent uiteraard.) Ik vind dat allemaal eigenlijk onder ‘onnodig sociaal contact’ vallen.

Zelf ga ik nog steeds maar gewoon nergens heen zolang het niet nodig is, maar ik vind het niet gek dat mensen nu in de war zijn.

25 likes

Dat is het ook, ik denk dat het door de toon of iets dergelijks komt? Ik ben zelf van plan nog lang niet het huis uit te gaan en sla misschien zelfs een beetje door in thuisisolatie, maar toch bekroop me het gevoel alsof we de teugels kunnen laten vieren

Wat ik natuurlijk zelf absoluut niet van plan ben, maar toch

1 like

Waar woon jij dan? (Als je dat hier neer wilt zetten uiteraard!)

Ik moest gister tijdens Rutte zijn toespraak wel even een traantje wegpinken. Vooral omdat het toen écht tot me doordrong dat we met een wereldwijde ramp hebben te maken ofzo. Het werd ineens zo echt.

Maar ik sta er nu wel weer enigszins nuchter in. Het is duidelijk: blijf binnen waar mogelijk en vermijd zoveel mogelijk sociaal contact. Ik snap eerlijk gezegd die mensen ook niet die in quarantaine zitten en gek worden. Snap dat het vervelend is hoor, want het is een vrijheidsbeperkende maatregel. Maar je bent toch geen kind van 6? Je kan toch zeker wel manieren vinden om jezelf te vermaken?
(disclaimer: snap dat dit anders is voor mensen die alleen wonen).

Maar wat ik wel heel erg vind aan de situatie is dat ik niet weet wanneer ik mijn lieve lieve moeder weer zie. Zij heeft afgelopen zomer nog met longproblemen op de IC gelegen, dus ik kan haar absoluut niet opzoeken.
Hetzelfde geldt voor mn schoonvader. Hij is 75 en heeft ook een zwakkere gezondheid.

Het gaat nu prima, maar als dit nog weken of maanden aanhoudt ga ik ze zó missen.

2 likes

@Lula

Alvast een beginnetje van de flowchart

11 likes