Maar:
Dus dat is wel fijn
Maar:
Dus dat is wel fijn
Ik werd net wakker (ja lekker uitgeslapen) en het duurde een goeie minuut voordat ik me herinnerde “oha ja corona”.
Nu even de aflevering Nieuwsuur met de belangrijke RIVM meneer kijken.
Ondanks het feit dat ik geen wc papier heb gehamsterd, vond m’n stoelgang het wel een goed idee om op hol te slaan. Moet 3/4 x per dag en eet wat ik op een normale kantoordag ook doe.
Weet iemand of er ergens een nederlandse vertaling/samenvatting van dat artikel van de washington post (met die mooie simulaties) is? Wil het doorsturen naar m’n ouders maar die kunnen allebei geen engels!
(deze)
https://www.washingtonpost.com/graphics/2020/world/corona-simulator/
Bij mij op het werk lijkt een beetje het idee te heersen dat als je toch gewoon komt werken nu je gemotiveerd en betrokken bent en dat als je thuis werkt je “dat wel relaxt vind” ofzo. Mensen hebben het echt niet begrepen, erger me zo.
Hebben gisteren allerlei afspraken gemaakt en een planning met een zo minimaal mogelijke bezetting op kantoor (zorg, dus er moeten wel een paar disciplines aanwezig zijn per dag), hoor ik net dat er toch een paar extra mensen gewoon zijn gekomen. Zo onnodig.
Uit dit bericht heb ik dat over op bezoek gaan gekopieerd. Staat ook gelinkt op de site van de RIVM en datum van gisteren.
Ik denk dat de scholen over drie weken weer open gaan (ook al gaat het allemaal nog veel langer duren). Van Dissel en Rutte hebben het al over eventueel later weer minder maatregelen, het RIVM blijft er nog steeds bij dat kinderen het niet overdragen (in de context buitenspelen ipv school) en ik denk dat de scholen dicht een maatregel was die ze helemaal niet wilden nemen, maar wel moesten wegens maatschappelijke en politieke druk.
Jeetje de toespraak van Macron is wel even een heel ander verhaal dan ons vriendelijke verhaal van Rutte!
Mijn ouders zitten op Curacao en gaan als het goed is vrijdag terugvliegen. Krijg er nu toch onbewust zenuwen/stress van.
Niet doen
Nee, en binnenblijven als je hoest en niest is voor velen ook nog onbekend. En ALS je dan moet niezen of hoesten is dat discreet en bedekt doen ook een onmogelijke opgave.
als medewerker moet ik me door de mensen massa heen drukken moet ik überhaupt iets gedaan krijgen, om niet te spreken van de mensen die je nog lekker vastpakken als ze een vraag hebben en dat dan van 10 cm afstand doen
ik ben er echt voor dat we het qua supermarkten zoals in italië gaan doen. gewoon een vast aantal mensen naar binnen en 1 per familie
Ik was net in m’n eentje in de chat. Vanavond weer spelletjes doen??
Ik heb een online hoorcollege via Microsoft Teams en het werkt echt bijzonder goed
Hoe werkt het met het sluiten van het luchtruim? Gaan er dan wel lege toestellen heen om toeristen op te halen, of zit je twee weken vast daar?
Dan staat iedereen hier buiten in de rij, net zoals zondag voor die coffeeshops. Lijkt me ook niet goed qua besmetting.
beter in een rij met gecontroleerde afstand dan hutje mutje in de supermarkt gepropt toch?
overigens zijn beide niet ideaal natuurlijk, maar ik zie deze drukte nog wel lang voortzetten en mensen gaan ook lekker kletsen met elkaar waardoor en de al volle winkel word geblokkeerd en de regels qua 1.5e meter ook niet worden na geleefd
Ik denk dat als mensen in een winkel geen gepaste afstand houden, dat ook niet doen als ze in een rij moeten staan. Of er moet letterlijk controle zijn van autoriteiten.
Ik zat te denken, twee mensen tegelijk naar binnen bij supermarkten is toch onnodig weinig? Dmv een parcours kunnen in een supermarkt best 12 mensen tegelijk naar binnen. Op elke afdeling/schap staat 1 persoon en elke keer schuift iedereen tegelijk een schap door. Bij de kassa staat dan ook maar een persoon.
Een jongen die ik ken is per direct uit huis gezet door zijn hospita (oude, rijke vrouw). Hij mag tm 6 april niet thuiskomen. Hij betaalt 600 euro voor die kamer en mag nu 200 minder betalen. Misschien kan dit beter in het gierige topic, maar echt wtf.