Coronavirus #2

Huh wat bedoel je? Hij moet alsnog €400 betalen maar mag zijn woning niet in?

1 like

Ja, hij is gisteren eruit gezet dus heeft in feiten nog een stukje van maart er wel gewoond…

Onderhuur zonder inschrijving/contract?

ja dat is waar, maar als iedereen een winkelwagen gebruikt zit er al weer ruimte tussen :stuck_out_tongue: ik had m’n vorige post geedit en gezegd dat beiden natuurlijk niet ideaal zijn

Holy shit hey naast gierige actie een fucked up actie man

1 like

Er is wel een contract, maar daar staat niks over in hierover. Alleen over de opzegtermijn. Toen ie meer geld vroeg, zei ze dat ie er anders per direct permanent wordt uitgezet. Zo debiel.

Maar dan kan dit gewoon niet. Wat denkt ze nou, dan gaat ze maar zelf weg. Per direct, permanent, dat kan allemaal niet.

1 like

Een huurcontract mag niet zomaar opgezegd worden, je bent als huurder heel goed beschermd in Nederland. Tenzij er een einddatum op dat contract staat staat zij totaal niet in haar recht. Ik zou ff contact opnemen met rechtsbijstand of de huurcommissie oid. Zij kan hem er helemaal niet permanent uitzetten dus dat dreigement slaat nergens op.

2 likes

Ik werk nu in een winkel en een collega is keihard aan het hoesten achter de kassa, ook als ze afrekent. Maar ze wil niet weg want vindt alles overdreven. En ze liet me net zo’n tekst zien waarin iets stond over dat het virus ons niet fataal zal worden maar wel dat iedereen de overheid maar gelooft en alles als schapen doet wat zij zeggen. :zipper_mouth_face:
Manager is er vandaag niet maar assistent zegt er ook niks van en vindt ook alles overdreven. De manager had wel gister gebeld met mn collega over haar hoest, of ze wel kon werken maar zij zegt van wel dus dan is dat maar zo?

1 like

@Banananana
Dit heb ik ook gezegd, maar hij heeft ook geen zin in gezeur. Ik ben echt boos namens hem, want dit kan gewoon echt niet. Hij heeft een contract EN is ingeschreven daar. Ik weet niet of regels met een hospita anders zijn volgens de wet, maar dit is wel echt bullshit.

Ik ben leidinggevende bij de blauwe super, en bij ons zijn de regels gewijzigd, omdat we cruciaal beroep hebben. Je mag je alleen ziekmelden als je koorts hebt. Vorige week mocht je nog thuis blijven als je verkouden was en/of hoestte, maar dat is nu niet meer zo. Weet niet in wat voor winkel je werkt?

Bij een woonwinkelketen… niet echt cruciaal :wink:
En ons HK had een bericht eruit gestuurd gister waarop staat dat als je hoest, niest, verkouden of koorts hebt je ziek moet melden.

Gezeur?? Hij is dakloos nu? Wat gaat ie doen?

1 like

Ik snap überhaupt niet hoe dit werkt, als je zelf moet printen kan je dat formulier 30 keer invullen op een dag. Misschien zijn er formulieren in de brievenbus gedaan ofzo? Maar die kan je ook gewoon kopiëren dan.

Ik heb net een uitgebreid appje gestuurd naar mijn manager dat de winkels in de straat hier allemaal dicht zijn en/of aangepaste openingstijden, kreeg terug ‘koopavond gecanceld’

Oh inmiddels aan de tel ‘We moeten niet als een kip zonder kop de andere winkels gaan volgen. En geen paniek zaaien’

K

12 likes

Hij logeert bij een vriend. Hij is er bijzonder relaxt onder haha.

Ja hun terugvlucht is met KLM en mijn ouders hebben wel bevestigd gekregen dat ze worden opgehaald. Meer weet ik ook niet. Lees net dat de mensen op Cura ook binnen moeten blijven en het terras etc . Niet meer op mogen.

In de ongoing saga over mijn Britse AirBnB-gasten: Ik heb ze geüpdatet gisteravond dat de coffeeshops weer open zijn maar alleen take away en geïnformeerd dat ze via Uber Eats en Thuisbezorgd eten kunnen bestellen. Ook heb ik ze op het hart gedrukt dat ze contact op moeten nemen met hun airline omdat er veel vluchten afgelast worden en de Schengen-grenzen mogelijk dichtgaan en het nog niet duidelijk is wat er met de UK gaat gebeuren.

Nul antwoord.

Heel raar en dit mag sowieso niet inderdaad, maar hij moet zelf weten of hij er werk van maakt. Maar wat ik niet snap is dat hij dan wel 400 betaalt. Als hij er drie weken uitgezet wordt zou hij maar 150 hoeven te betalen voor één maand.
Pff echt walgelijk zulke mensen (die vrouw), hoe komt het in je op om dit te doen? Het lef ook gewoon.

@vuilnisglitter hebben ze al fietsen gehuurd?!

Hij heeft z’n huur al overgemaakt begin maart en is er nu pas uitgezet. Die vrouw maakt 200 over als compensatie. Dat klopt totaal niet, maar als hij er geen werk van wil maken en die vrouw niet akkoord gaat met wat hij zegt, houdt het op.