Coronavirus #2

Geen idee, ze zijn waarschijnlijk te stoned. De wereldvreemdheid en laksheid van deze twee is echt verbazingwekkend.

2 likes

Haha echt hè, vooral omdat ze ook serieus om tips voor activiteiten gingen vragen, dan ben je toch echt dom

En als hij nou gewoon niet gaat? Wat gaat zo’n ouwe heks doen

2 likes

Nou ik zou dan de volgende keer gewoon minder overmaken. Ze kan dit volgens de wet toch niet doen. Maar ja ze kan hem natuurlijk het leven wel zuur maken als verhuurder waarschijnlijk.

Zijn er meer mensen die nu ook hooikoorts klachten hebben? Normaal zou ik er niet eens van opkijken maar nu ga ik twijfelen of het hooikoorts is of…

7 likes

@Pantalones en @Monstertruck ja eigenlijk moet ik het lekker laten natuurlijk maar ik doe altijd m’n best voor “mijn” gasten, kaartjes regelen en dingen voor ze uitzoeken etc. Normaal hebben we echt hele leuke mensen die ook ontzettend dankbaar zijn, sommige zijn echt gezellig en dan ga ik ff een biertje met ze doen.

Maar dit is echt zo’n stel clueless jonge 20igers, met peperdure street fashion maar ze wonen allebei nog bij hun ouders (vertelden ze) en waren zondag bij aankomst totaal niet op de hoogte van alles wat er gebeurde. Ik voel me een beetje verantwoordelijk voor ze, ook al is dat eigenlijk niet zo.

2 likes

Op hem niezen?

Nou dan doet hij dat ook bij haar, eerlijk, wie gaat dat verliezen

13 likes

Hier ook hooikoorts. Nies mij suf. Mja straks is wel Corona.

1 like

Maar heb je last van een droge hoest of alleen niezen?

Ik had vrijdag aan mijn moeder gevraagd of ze mijn oudtante en diens partner nog had gevraagd of ze hulp (boodschappen) nodig hebben, omdat zij beiden in de 90 zijn en mijn moeder gister en vandaag vrij is. Had ze niet op gereageerd dus ik vroeg het vandaag nog eens toen ze het had over wat ze vandaag ging doen. Zegt ze dat ze anderhalve week geleden (toen ze bij hen op bezoek was) had gezegd dat ze haar altijd mogen bellen als ze hulp nodig hebben en dat die partner “ook kinderen heeft die in de buurt wonen, hè?”.

Lang verhaal

Ik viel bijna van mijn stoel, vond het vrij egoïstisch. Beide ouders van mijn moeder zijn overleden en die oudtante heeft zelf geen kinderen en ziet mijn moeder (en haar zus) een beetje als haar kinderen. En ze wonen in dezelfde stad, kan er in max 10 min met de fiets/auto zijn. Oudtante is zeer slecht ter been en haar partner is slechtziend, als in zo goed als blind maar haalt normaliter wel hun boodschappen.

Dus ik vroeg hoe oud die kinderen van die partner dan zijn, want die zitten misschien ook al in de kwetsbare doelgroep (als hij in de 90 is). Maar volgens mijn moeder zijn die van haar leeftijd (zij is 60).

Zegt mijn zus dat ik het allemaal wel goed weet te vertellen maar dat onze moeder oud en wijs genoeg is om zelf te beslissen wat ze doet en dat ze misschien ook wel iets uit het ziekenhuis (waar ze werkt) meegenomen kan hebben en oudtante+partner kan besmetten. :flushed: Dus ik zei dat het ging om bijvoorbeeld boodschappen brengen en die kun je zonder contact brengen, bovendien is mijn moeder al sinds vrijdag vrij van haar werk en heeft ze nergens last van.

Kreeg ik echt een heel kort berichtje terug dat mijn bedoeling duidelijk was.

Misschien ligt het aan mij maar ik vind het van beide (die ook beiden in de zorg werken en normaal gesproken best zorgzaam zijn) hele rare reacties :thinking: Ik woon in een andere provincie en zou ruim anderhalf uur met het OV moeten om oudtante te kunnen bezoeken, maar anders was ik zelf wel gegaan.

3 likes

Mijn moeder gaat gewoon naar de kapper hoor vrijdag. Als het even kan wss nog een rondje Bijenkorf. Ze zit ook nog in een risicogroep :upside_down_face:

1 like

Alleen niezen maar ook hoofdpijn.

Mijn (debiele) collega komt tijdens het praten steeds dichterbij staan en zegt dan tegen mij “wat kijk je raar” ik zei ja 1,5 meter afstand.
Gaat ze zo dom doen aaerrrggggh deze vrouw maakt mij zo agressief.

Maar ja ik haat haar sowieso al.
En er zijn nu ineens ook externen op kantoor… word echt gek hier waarom laat de baas alles doorgaan.
Ga me morgen ziekmelden denk ik

4 likes

Ik werk in de thuiszorg en hoef echt geen dikke bonus vanwege het virus, maar over het algemeen wat meer salaris zou wel top zijn. Totaal los van Corona dus, we dragen als zorgverleners wel heel veel verantwoordelijkheid.

Nu is het op mijn werk momenteel nog niet drukker door het virus hoor, het was al druk van zichzelf, maar ik hoef specifiek om het virus echt geen extraatjes.

Al zou een tube goed voedende handcrème wel top zijn hahaha. Door het vele wassen, handen desinfecteren en het extra dragen van handschoenen zijn ze wel een stuk droger. :nerd_face:

1 like

Zucht… Krijg net een appje van mijn moeder. Mens is doodleuk de stad in gegaan, er waren maar weinig winkels open zegt ze. GOH!

Ze heeft wel ergens een leuk blousje gekocht.

Echt fuck eigenwijze boomers

26 likes

Hier ook hooikoortsklachten. Loopneus en jeukende ogen. Durf in het openbaar amper m’n neus te snuiten (die enkele keer dat ik dan naar buiten ga).

1 like

Zit je thuis met je kind je best te doen om zo weinig mogelijk onder de mensen te komen. Komt je schoonvader (70+) met prostaatkanker (elke dag bestralingen!) gewoon even doodleuk op de koffie.
En als ik dan aan de deur zeg ‘ik heb liever niet dat je komt, voor je eigen bestwil, je bent een risicogroep’
dan zegt ie ‘ja ik ga toch niet de hele dag thuis zitten, kunnen we beter samen zitten toch?’
En banjert zo naar binnen.
Alsjeblieft zeg.
Mag ik schreeuwend door het huis rennen?

17 likes

Mijn ouders kregen net geen koopzegels meer bij de grote blauwe? Dat vind ik wel raar… Er zijn ook nog steeds mensen die met cash geld betalen. Waarom kun je dan geen koopzegels krijgen?!

Nou op werk mogen we nu ook geen klantenpassen meer aanpakken, maar als vervolgens iemand weigert te pinnen moeten we alsnog contant geld aannemen. Lekker tegenstrijdig