Coronavirus #2

Ik scan altijd zelf wel, maar bijv bij Coop hier kan dat niet. Vind alles zo tegenstrijdig :sweat_smile: en heb bijna een zegelboekje vol dus ik wil eigenlijk gewoon m’n zegels :upside_down_face:

Dat ze zeggen: we nemen ze nu niet aan, volle boekjes, want wss liters spuug. Dat snap ik!

1 like

Ik neem aan dat ze dan zelf het pincet ook wel weet te vinden toch

Dan ga ik dus de komende 3 weken niks bij de blauwe halen XD. Vind dat echt wel een beetje een rare… Die zegels willen maar een paar mensen en je raakt elkaars hand toch niet aan?

Joh alle beetjes helpen en die zegels krijg je over een tijdje wel weer. Dat boekje komt echt wel vol hoor.

11 likes

Want als je geen koopzegels krijgt ga je boycotten? Ik denk dat ze je erg missen tussen de hamsteraars.

22 likes

Ik snap die maatregel echt alleen als je dan ook kaarten weigert op plekken waar men die niet zelf kan scannen en cash geld? Heb niet het idee dat dit nu ergens gebeurt… Nogmaals niet mogen inleveren duh, ik plak die dingen ook met spuug vast.

Ben benieuwd hoe mensen reageren die geen vershoudbakjeszegels krijgen bij de AH :sweat_smile:.

Aah sorry, dan neem ik mijn woorden terug, was niet bot bedoeld.

Misschien moeten we dit naar onze boomer ouders sturen https://nos.nl/artikel/2327328-veel-jonge-corona-patienten-op-intensive-care-waarschijnlijk-door-carnaval.html?fbclid=IwAR2zv5FGmyapKZdZZelTgdclFj7DnlN2E2wu8VIhKuxyPOR48URCBGLOAi4
Het schrikt mij in ieder geval af om van alles te ondernemen. Een jaar revalideren. Als je al van de IC komt…
En die oudjes maar op pad :’) Onbegrijpelijk.

Ik hoor dus ook nog veel mensen zeggen: als het mijn tijd is, is het mijn tijd. Maar volgens mij vergeten ze dan dat ze anderen in hun ellende (virus) kunnen meesleuren + dat het geen snelle afloop kent mocht je overlijden + als je het wel overleeft (nadat je op ic opgenomen bent geweest) je er niet zo fris en fruitig aan toe bent als je nu bent.

4 likes

Ik snap dat we met zijn allen ons aan de maatregelen moeten houden hoor, maar ik lees in dit topic zoveel mensen die zich opwinden over wat hun medemens doet of anderen de les aan het lezen zijn over dingen die gewoon nog toegestaan zijn?

Volgens de geldende maatregelen mag je gewoon nog naar buiten en naar een winkel, als je je goed voelt en 1,5m afstand houdt van je medemens. Dus als mensen dat doen, dan is dat niet iets om verontwaardigd over te doen. We hoeven de maatregelen hier niet collectief strenger te maken dan ze al zijn, door elkaar en anderen te veroordelen. Je mag gewoon vertrouwen op de experts die de regering hierin adviseren en de afwegingen die daarbij zijn gemaakt om te voorkomen dat de besmettingen hoger pieken dan onze gezondheidszorg aankan.

36 likes

Normaliter zit ik altijd op mijn moeder te mopperen dat ze te veel op zichzelf is, te weinig onderneemt, en te weinig onder de mensen komt.

In de geval ben ik heel erg blij (aangezien ze in de risico groep valt) dat dit dus al haar standaard patroon is, en dat ze in het bos woont.

3 likes

Ik word echt compleet gek van al die mensen die denken dat ze nu statistiek kunnen en precies weten hoe zo’n ziekte gaat verlopen. Op social media allemaal van die idiote berekeningen en aannames. Echt hoor, neem gewoon wat aan van iemand die er wel verstand van heeft.

2 likes

Ja ik ben ook echt blij dat mijn ouders van nature einzelgängers zijn. Ze zijn nogal eigenwijs namelijk maar thuis blijven is geen probleem voor ze.

3 likes

Shit… vriend is thuis: verkouden en misselijk/diarree.

Ik sta stijf van de angst

Ah meid, wat shit. Maar dit zijn niet de typische symptomen van Corona, dus dat hoef je niet te verdenken!

14 likes

Ja maar als mensen verkouden naar die winkels gaan, doen ze dus inderdaad iets waarvan nadrukkelijk wordt verzocht het niet te doen.

Dat iets mag betekent vooral dat je niet veroordeeld moet worden als je het ook doet.

Dit zijn inderdaad geen symptomen, denk dat hij gewoon wat anders onder de leden heeft. Rustig aan :heart:

1 like

Omdat je ook gewoon nog door wilt gaan met je leven? En daar de ruimte voor is? Vind ik niks geks aan.

1 like

Ik ben vandaag naar kantoor gegaan (we houden een bezetting van 1 persoon op kantoor); productiepersoneel is wel gewoon aanwezig. Echter mag ik met niemand contact hebben en zit ik hier een beetje voor niets. Wel fijn dat ons bedrijf zo’n rigoreuze aanpak heeft gehanteerd.

Ik kan al bijna 2 maand niet werken omdat ik in gips zit, morgen ga ik er eindelijk uit.
Ik zit dus echt krap bij kas en heb geld nodig, kan niet alles van mijn ouders vragen.
Nu heeft de supermarkt waar ik als student soms werk, aangeboden om kassa te doen morgen, en in het weekend.

Nu wil mijn huisgenoot, ook wel mijn beste vriendin, (die thuis moet werken) naar haar vriend en daar blijven (haar vriend moet ook thuis werken) omdat ze bang is dat ik Corona krijg door te werken in de supermarkt.
Ik vind het echt overtrokken want ze is zelf al 2 weken ziek, ik ben ook niet weg gegaan toen en evengoed dragen we het nu alle 2 al. Ik heb ook gewoon geen zin om alleen te zitten maar heb ook geld nodig…

Wat vinden jullie?

Ik had net een team meeting via een webex programma. Echt prachtig, iedereen ook met webcam aan (totaal niet nodig in mijn opzicht). Maar de mensen die thuis zijn (werken ploeg A en ploeg B) zaten allemaal in andere kleding dan normaal op kantoor. Echt prachtig om te zien.

9 likes