Ik ben er echt behoorlijk zat van om eerlijk te zijn. Ze werken notabene voor de overheid.
Thanks voor het in de context plaatsen. Nu snap ik het beter en klinkt het wel logisch.
Wow…
Wordt nou aan alle Brabanders gevraagd om 7 dagen thuis te blijven of alleen Brabanders met klachten? Mijn vriend en ik gaan maandag op vakantie en ik was zolang er geen negatief reisadvies is voor dat land niet van plan om het te annuleren.
Gister was er een arts bij ons op de uni. Die stelde zichzelf voor door een hand te geven en zei daarna dat hij het allemaal maar onzin vindt: “het is toch gewoon een griep”. Vervolgens ging hij de hele tijd met zijn hand in zijn mond zitten. Lekker dan. Als arts moet je toch beter weten lijkt me.
We gaan het weekendje maar verplaatsen. We wilden echt twee steden bezoeken en dus veel naar cafés/restaurants/musea. Voel mezelf er nu niet prettig bij.
Goed om te zien dat Brabant veel doet tegen het virus en de zorg op 1 zet. Ook dat ze proberen te regelen dat kinderen op scholen wel opgevangen kunnen worden zelfs als er geen les is zodat ouders die bijvoorbeeld in de zorg werken en zo hard nodig zijn toch gewoon naar hun werk kunnen gaan in plaats van bij de kinderen thuis moeten blijven.
Absoluut mee eens. We weten heel veel niet, en dat is ok.
Toen ik ooit een simulatie had over het uitbreken van een pandemie (was toen mexicaanse griep dreigde) kwam ik er al achter dat het zooo lastig is om keuzes te maken en dat er zo veel is waar wel over nagedacht is, maar wat niet gecommuniceerd wordt. Ik leerde toen dat ze voorbereid zijn op nog veel grotere pleuris dan nu. Voor elke fase in de pandemie is al een protocol. Zelfs de plaatsen voor eventuele massagraven zijn al toegewezen. Ik denk dat we met zn allen onderschatten wat voor een enorme gevolgen elke beslissing, elke restrictie van het RIVM heeft. En het is goed dat we dat allemaal niet zien. Maar laten we in godsnaam vertrouwen op de mensen die wel weten waar ze mee bezig zijn.
Gewoon even afwachten wat de berichtgeving zegt en bij twijfel niet gaan.
Hier in het dorp is nog niks aan de hand of te merken! Behalve dat de paracetamol en handgel storm loopt. Alleen in Deurne is 1 besmetting en daarna pas in Helmond of Weert. Maar als je het niet vertrouwt of familie hebt die verkouden is lekker thuis blijven toch.
Wie/wat is Roamler überhaupt? Ik heb daar nog nooit van gehoord.
Huh oke? En Roamler vraagt een besmetting te melden bij hen, of is dit het advies van het RIVM om het bij Roamler te melden?
Nee.
Zou je deze willen weghalen, ik schrik hier echt van…
Wat was dit?
Nouja, het was meer om te illustreren dat het RIVM echt over heel wat scenario’s na heeft gedacht, zelfs als het zo ver zo komen. Wat ik echt niet verwacht, het is geen ebola. Denk niet dat een willekeurige leek zo diep in de zaken is gedoken. Ik vind dat in zekere zin zelfs wel geruststellend dat ze met elk mogelijk scenario rekening houden.
Nou alles in 013 zal dit weekend ook wel afgelast worden. Maar nog geen officieel statement. 3000 man voor papa roach
Mag hopen dat een willekeurige leek inderdaad niet heeft bedacht waar er massagraven geplaatst moeten worden. Lijkt me wat zorgwekkend.
Maar ben blij dat deskundigen dat wel hebben gedaan.
Ik snap niet zo goed waarom je dan twijfelt. Je ouders wonen in Brabant, en aan hun is het advies om zo min mogelijk contact te hebben met mensen. Dan moet je ze dus ook niet opzoeken lijkt me.