Coronavirus #4

Ja dat meen ik @kali ik vind roken gewoon heel aso op een terras en zeker deze tijd
Je moet wel 1,5 afstand houden van mensen maar iemand mag wel lekker rook in jouw richting blazen …

15 likes

Jaa ik lees het net, wel apart trouwens hoor! In ons bedrijf mag straks helemaal niet meer gerookt worden, alleen buiten. Rokende medewerkers moeten nu dus tussen de gasten gaan roken, dat wordt nog wat

Ik ben hier mega zwart wit in maar ik vind zelf dat ik met niemand rekening hoef te houden die rookt en zeker niet omdat diegene nu al veel minder kan net zoals de rest van Nederland

Juist in deze tijd waar de gezondheid van de medemens zo centraal staat zou het voor mij erg ongepast voelen dat iemand op het terras rookt

Maar dat is idd een hele andere discussie

28 likes

Zullen we dan ook maar geen alcohol meer schenken op het terras, als gezondheid je argument is?

6 likes

Maar dat is toch geen vergelijking? Roken is schadelijk voor mensen die in je omgeving zitten, alcohol drinken niet

34 likes

Ik heb jullie discussie even gestolen voor deze poll:

1 like

Wel als je daarna met je aangeschoten hoofd de berm in rijdt en per ongeluk een fietser, wandelaar of ander voertuig meeneemt.

1 like

En daarom is een voertuig besturen als je drank op hebt ook verboden :wink:

13 likes

Ik ben wel bang voor het failliet van het ‘feestcafe’.

1 like

Echt?

Ik zit op een terras een soepje te eten (mag hier al) en de eerste mensen die ook kwamen zitten zitten naast elkaar (collega’s) en de tweede mensen die aan komen hebben elkaar eerst even uitgebreid geknuffeld. Ook collega’s :unamused: ik vraag me soms echt af of ik de gekke ben.

Dat is wel echt fijn. Maar ook nog wel vroeg denk ik om echt hoopvol te zijn? Maar ik word wel blij van dit soort berichten.

Net onderwijs gehad vanuit het Erasmus MC dat het fout nieuws is wat verspreidt us. Er is geen enkele aanwijzing dat de lichaamsreactie op hooikoorts en covid19 met elkaar verbonden zijn of elkaar tegenwerken of wat dan ook :sweat_smile:

6 likes

https://kanker-actueel.nl/NL/hooikoortsseizoen-lijkt-invloed-te-hebben-op-aanwezigheid-en-activiteit-van-corona-virus-covid-19-blijkt-uit-studie-van-erasmus-mc.html

Ik ga hier zo stuk om. https://amp.nos.nl/artikel/2334527-rutte-roept-jongeren-op-de-revolutie-te-beginnen.html?__twitter_impression=true. Rutte roept jongeren op om met ideeën te komen. 3 jongeren organisaties bundelen nog dezelfde nacht hun krachten en eisen een plek aan tafel en hij zegt direct: nee dat bedoel ik niet. Gewoon bottom-up, val mij niet lastig. Ik bedoel het praktisch.

Alsof de problemen van de huidige jonge generaties op te lossen zijn met de schooldirecteur en de gemeenteraad.

12 likes

Nee, was een grapje. Vond het zo random hoe hij het benoemde en ken niemand die een feestcafe bezoekt.

1 like

Huh Zweden gaat ook niet super duper tof?
Dacht dat die alles zo “under control” hadden juist haha

Voor mijn gevoel blijven hele werelddelen buiten het nieuws qua updates. Ik hoor bijvoorbeeld nooit ook maar iets over geheel Afrika (behalve dat er vluchtelingen weer rechtsomkeert hebben gemaakt vanaf Spanje).

4 likes

Pissen in flessen zoals Amerikaanse truckers doen :upside_down_face:. Koffie vanuit thuis mee in een warmhoudkan. Maar nee niet alles kan volledig Coronaproof zijn.

1 like

Plasketting? Al moet je die wel steeds ontsmetten dan.

2 likes