Ja snap ik. Maar als je een groot restaurant hebt ook toch. En een bios bv ook.
Ik mag toch hopen dat niemand nu zān verjaardag op het terras gaat vieren met 30 vrienden
Huh dat mag gewoon toch.
Edit: sorry, las de āmeer danā niet goed.
Ik heb het misschien gemist maar is er niks gezegd over nog doorgaan met zoveel mogelijk thuiswerken?
Rutte zei wel iets van āik benadruk nogmaals, werk zoveel mogelijk thuis.ā Volgens mij als eerste punt.
Ook wel goed om deze link te delen voor er weer 101 vragen āmag zus, mag zoā komen 
Zei Rutte nou dat het nooit zo was dat je een boete kreeg als je met 3 of meer buiten was en afstand hield? Ik was daardoor echt in de war, want dat is toch gewoon gebeurd? En vanaf 1 juni mag je dus wel weer met drie mensen samen eten in het park op afstand bijvoorbeeld? Ik vond het echt goed dat die vraag gesteld werd, maar het antwoord zo raar
Ik ben niet echt blij op dit moment. Ik ben benieuwd naar de verdere invulling van de regels voor het onderwijs. Is het bijvoorbeeld nog steeds 1,5 meter afstand tussen de kinderen en mij? Dan mogen ze de lokalen wel drastisch vergroten
. Ik ben nu met een halve klas al veel tijd kwijt aan schoonmaken en handen wassen (45 minuten), dus dadelijk nog meer. Ik ben wel blij dat de kinderen elkaar weer kunnen zien en gezamenlijk het jaar kunnen afsluiten, maar dat had van mij ook alleen de laatste 2-3 weken gekund.
Ik zie echt niet voor me hoe je in een restaurant of op een terras, aan de gemiddelde tafel die horeca hier had voor corona, op 1,5 meter afstand van je tafelgenoot kunt zitten? Meeste terrassen hier zijn kleine ronde tafels en dan kun je zelf tegenover elkaar geen anderhalve meter afstand houden.
Ik ben wel blij, kinderen missen hun vriendjes en groepsvorming/afsluiten. En ik vind het thuisonderwijs en fysiek onderwijs regelen (in 2 groepen) vermoeiend, continue schakelen. Maar dat is persoonlijk.
Ik heb een klas van 19, dus heb geluk. Handen wassen de hele dag duurt lang inderdaad, 1 kraantje, 1 zeeppompje reken maar uit. Afstand houden lukt gewoonweg vaak niet. Heel eerlijk: ik heb dat wel deels opgegeven. Ik raak kinderen niet aan (high five, aai over hun hoofd, knuffelen), maar met samen lezen, schrijven of spelen lukt dat gewoon niet.
Haha bij die laatste perscoās van Rutte zit ik idd ook steeds van huh wat bedoelt ie?? JunO of JulIJ?? Ferd was wel echt veel duidelijker
Ja ik denk dat het ook per jaar wisselt, ik heb een groep 7 en die kunnen heel goed zelfstandig thuiswerken en hebben eigenlijk geen vragen op de dagen dat ze thuiswerken. Afstand houden lukt ook makkelijker omdat ze meer inzicht hebben in wat 1,5 meter is. Ik heb ook een groep die qua gedrag pittig is, dus de halve klas was nu heel prettig. Je zag echt de stille kinderen opbloeien in de 4 keer dat ik ze inmiddels heb gezien.
Ik snap dat we weer volledig open gaan, maar ik had het ook niet erg gevonden om zo verder te gaan tot half/eind juni.
Haha is je vriend nieuw of bedacht je dit ineens? Eerst moest het wel maar nu mag je toch 1 āknuffelmaatjeā?
Naast dat ze hun klasgenoten allemaal weer zien, is het voor een aantal kinderen ook fijn om gewoon die structuur terug te hebben. Ik heb een paar kinderen die op de thuiswerkdag nu amper iets doen. Vaak zijn dat ook kinderen die amper tot geen ondersteuning daarin van ouders krijgen. Afstand houden lukt inderdaad nu al niet, laat staan met het dubbele aantal. Ze gaan gewoon naast je staan om je iets te vragen, ook al hebben we de 1,5 meter besproken.
En je kan ook niet fatsoenlijk lesgeven als je 1,5 meter afstand moet houden. Al zijn die kleine groepen wel fijn, wat meer individuele aandacht mogelijk. Het maakt het eind van het jaar met de wisseldag etc. ook makkelijker. Ik heb nu wel echt heel veel vragen, maar hopelijk wordt het de komende dagen allemaal duidelijker. WIj spelen nu bv. gescheiden van andere groepen, hoeft dat dan ook niet meer? En specifieke ingangen per groep? Werken in gemeenschappelijke ruimtes? Zoveel vragen.
En laten we het inderdaad maar niet hebben hoe lang dat handen wassen duurt als je met 27 bent. Maar die afstand in een volle klas is helemaal niet te doen, dan moet het lokaal groter en dat kan niet.
Ik hoor net op het rtl nieuws dat 2 personen in de horeca aan een tafel (op minder dan 1.5m) worden gedoogd
Jezus sorry maar dan slaan al die regels toch nergens op? Ik vind het beleid echt halfslachtig en onduidelijk. Doe dan geen regels, want mensen proberen zich eraan te houden en kunnen nu zoveel fout doen. Ik ben echt pro je aan alle regels proberen te houden, maar hier krijg ik gewoon stress van. Als je op elk terras geen afstand meer hoeft te houden van degene met wie je bent, kan je dus ook gewoon je moeder weer een knuffel geven? Whatās the difference? Sorry word hier echt boos van.
Ja, dit kun je eigenlijk niet verantwoorden
Ja groep 7 is wel anders daarin ja, fijn dat je nu veel meer aandacht hebt voor die kinderen en ze meer opbloeien, dat zie ik bij sommige ook wel hoor. Hopelijk houdt dat aan.
Ik denk dat dat is om aan te sluiten bij de strafbare gedragingen uit die noodverordening. Natuurlijk is 1,5 meter afstand altijd het advies van het rivm, maar met twee personen buiten zonder afstand is nooit strafbaar geweest. Waarschijnlijk uit handhavingsoogpunt, omdat de meeste tweetallen samenwonende partners zijn. En met die horecaregels zullen ze daar wel een beetje bij willen aansluiten
Ik had precies dit dilemma alleen dan met afspreken in het park voor een āvergaderingā in plaats van op het terras. Zat er ook erg mee in mijn maag want ik wilde niet als enige afwezig zijn. Het heeft zich nu soort van vanzelf opgelost omdat iemand uit het management het verboden heeft omdat ze niet willen dat hele afdelingen elkaar zien in verband met besmettingsgevaar en een hele afdeling die er dan uit ligt. Is er bij jullie niet ook een soort organisatiebeleid hierover? Succes met je dilemma in ieder geval, vervelende situatie.