Stel je persoonlijke vraag #16

ja mijn customer voice is echt 1 octaaf hoger dan mijn normale stem
echt irritant als ik daar op ging letten maar deed dat onbewust hahaha

3 likes

Dat verbaasde me ook. Ik ruim 100 keer liever iemands kots op dan poep hoor. Vind ik echt zo veel goorder. Is al heel je lichaam doorgegaan bah.

4 likes

Haha wel grappig hoe iedereen het opvat. Heb t ook aan een vriend van me voorgelegd en die interpreteert het als poep vs kots aanraken en heeft liever kots aan z’n vingers dan poep.

Echt veel hoger en ik gebruik ook verkleinwoordjes dan. Ik weet nou niet of het een goed idee was, want ik heb al een hoge stem dus alle klanten zaten tegen een soort Minnie Mouse te praten :neutral_face:

4 likes

Is het specifiek met klanten? Heb wel een telefoonstem, maar die heb ik ook als ik zelf met klantenservice oid bel.

1 like

Roken op het terras

• Zou verboden moeten zijn (ik rook zelf niet)
  • Zou verboden moeten zijn (ik rook zelf wel)
  • Moet gewoon kunnen (ik rook zelf niet)
  • Moet gewoon kunnen (ik rook zelf wel)
  • Kan wel, maar niet als de mensen om je heen (andere tafels) aan het eten zijn
  • Kan wel, maar je moet het eerst vragen aan de mensen om je heen (andere tafels)
  • Anders

0 stemmers

Als ik van mijn broodje kroket eet is het niet zo fijn als iemand naast me zit te roken, maar bij een drankje… tja, dan maakt het niet zo uit.

2 likes

Ik ben meerstemmig.

Ik heb een bepaalde manier van praten als ik doceer aan middelbare scholieren.
Ik heb een bepaalde manier van praten als ik iemand spreek waarvan ik het gevoel hebt dat die persoon mij niet gauw serieus neemt (bijv. irl met klanten die mij veel jonger innschatten).
En ik heb de real me . :stuck_out_tongue:

4 likes

Ik vind het juist wel lekker om stiekem mee te roken met andermans rooklucht.

8 likes

Ik heb nooit gerookt en kan nu niet eens in de tuin zitten omdat de buurman rookt. Ik kan iets beter tegen wietlucht (ook nooit gebruikt). Van mij zouden ze binnen 5 jaar roken gewoon compleet mogen verbieden en dat vapen ook.

Wiet daar kan ik nog van begrijpen dat je het gebruikt, van sigaretten niet omdat je sommige redenen waarom je het gebruikt iets makkelijker kan inruilen voor wat anders. (Bijv. ‘als ontspanning => andere activiteit daarvoor in de plaats laten komen’

5 likes

Ik zou het dus aan de ene kant best wel chill vinden als roken gewoon in iedere openbare ruimte verboden wordt (dus ook op straat) omdat ik denk dat het meer slecht doet dan goed, maar aan de andere kant denk ik: dat is nu eenmaal niet zo en dan vind ik het terras wel de aangewezen plek om het juist wel te mogen.

4 likes

Flashbacks naar die ene aflevering waarin ze een hoofd uitzocht

5 likes

Oh ja dat vond ik vroeger altijd zo kut. Kwam ik thuis na een nacht uitgaan, de volgende ochtend werd je supermisselijk wakker in een rookwalm wat voornamelijk in je haren zat. Dan waste ik het weer en dan ging ik die avond erop weer uit. Schoot niet echt op.

4 likes

Bij mijn ouders bruiloft stonden overal op tafel bakjes met sigaretten?! Of het was bij m’n opa en oma haha, iig dat is me verteld. Als in een borrelhapje. :upside_down_face: Vind het ook onvoorstelbaar dat ze gewoon tijdens vergaderingen zaten te paffen of tijdens het uiteten. WTF. Je wordt ook immuun voor die geur als gewoon alles en iedereen en je huis er naar ruikt.

6 likes

Ja mijn ouders hadden vroeger als er visite was ook sigarettenhouders en daar zaten dan de merken in die de visite rookte.

1 like

Ja enorm, ik doe ook wel eens voice over dingen en bandjes inspreken voor bedrijven en dat is niet te vergelijken met mijn ‘normale’ stem.

1 like

Dat ook maar ik snap dat sommige mensen met bepaalde lichamelijke klachten het gebruiken en verder gebruikt men het ja vooral omdat men niet zonder kan (lichamelijk verslaafd of om met issues te dealen).

Maar ik vind het wel heel hypocriet als mensen ontzettend anti drugs drugs zijn terwijl alcohol gewoon behoorlijk geaccepteerd is (en zij daar niet moeilijk over doen). Een beetje hetzelfde als mensen eerst zelf enorm veel roken en erna super anti zijn, dat het nog net niet op hun hoofd getatoeëerd staat.

1 like

Omg ja, mijn buren roken als ketters binnen, en nu staat de buitendeur vaak open en ik ruik het gewoon in mijn huis! Echt zo’n rooklucht / zweetlucht / beddengoed wat al 3 maanden niet verschoond is geur. Gadver.

En ze hebben gewoon een jong kind thuis wonen :frowning:

2 likes

Wat vinden jullie van de film Midsommar?

• Het is mijn favo film
  • Heel goed
  • Gewoon goed
  • Niet goed/niet slecht
  • Meh
  • Niet zo goed
  • Niet goed
  • Slecht
  • Echt super slecht
  • Nog nooit gezien

0 stemmers

je hebt er nu een met; moet verboden worden in parken en op het strand maar mag in parken en op het strand .

3 likes