Dit klopt, maar het is de R0 moet geruime tijd onder 1 zijn. Als we op de 0 moeten wachten worden de maatregelen nooit versoepeld.
12 mei
Klinkt logisch! Maar in Nederland zullen de maatregelen wel voor het hele land blijven gelden tot er verbetering is, en niet per regio worden bekeken neem ik aan? Of denken jullie dat er de mogelijkheid is dat bv. de noordelijke provincies eerder maatregelen zullen versoepelen dan Limburg en Brabant?
Ik ging vanmiddag naar de winkel en het was niet normaal druk. Ook van die mensen die met zn 2en gaan en dan met zon zelf scan ding rond lopen omdat dat zogenaamd sneller gaat. Maar uiteindelijk houden ze iedereen op.
En vrij weinig mensen hielden zich aan de afstand. Pas toen ik bij de kassa stond had het personeel zoiets van oh misschien moeten we weer iemand bij de deur zetten om mensen tegen te houden.
Haha niet scherp, dat bedoelde ik
Ik heb hier al een tijd niet meegelezen, dus sorry als het al besproken is… maar ik merk in mijn omgeving dat ik er meer en meer problemen mee heb als mensen zich niet aan de regels houden. Vrienden die weekendjes weggaan in NL bijvoorbeeld. En dat het ook voor steeds meer conflict zorgt. Wil ze zo graag zeggen dat ik het niet vind kunnen, maar ben met vrienden vrij conflictvermijdend. Zo moeilijk
Ik vind het zelf ook wel jammer dat ik in mijn eentje boodschappen moet doen. Met mijn vriend samen ging het een stuk sneller en hij kon altijd nog suggesties doen voor dingen die ik was vergeten. En die zware boodschappentassen dragen. Maar no way dat we nu samen boodschappen gaan doen. Iedereen die dat nu wel doet krijgt van mij een dodelijke blik
In mijn supermarkt ook echt druk. Alsof er geen maatregelen meer zijn. Zo zonde dit…
Voor de Bijenkorf in Rotterdam stond ook een hele rij vanmiddag
Mijn oma van 83 gaat met haar vriend van 78 vandaag op bezoek bij zijn zus van 82 en haar man van 86. Want daar (Anna Polowna) is alles oke Ohja en ze blijven er ook slapen want het is wel ver rijden vanuit zuid-brabant…
Echt ik snap wel dat ze behoefte hebben aan mensen zien, maar dit is wel een beetje het andere uiterste van dom he😑
Waar lees je dit? (Zou me niks verbazen😅)
Fietste toevallig langs het centrum vandaag, leek bijna alsof het normale leven weer was opgepakt.
Haha, ik moest perse een taart hebben vandaag (totaal geen noodzaak uiteraard) en had bij de Bijenkorf geparkeerd. Ben er doorheen gewandeld naar buiten, maar toen ik terug kwam stonden echt meer dan 100 personen te wachten voor de ingang. Het verbaasde mij enorm.
Als het straks weer oplaait zullen er dan ook tekstjes staan in overlijdensberichten.
Henk moest per se naar Ingrid gaan
want in quarantaine blijven vond hij niks aan
niet wetende dat Ingrid was besmet
werd Henk het ziekenhuis ingereden in een bed
hij kon toch niet weten dat zijn date
niet aan de anderhalvemeterafstandregel deed
dus lieve mensen, houd je ook deze dagen aan het regelement
En wordt niet zoals Henk die nu zijn eigen domheid heeft gekend.
Ik ben wel benieuwd hoe de wereld er volgend jaar en over 20 jaar uitziet eerlijk gezegd.
Maar zou het wat uitmaken als je er iets van zegt? Ze weten denk ik zelf wel dat een weekendje weggaan met meerdere personen niet in lijn is met de regels, en maken alsnog de keuze om het toch te doen.
Mja dat is wel zo. Heb gewoon het gevoel dat ik wil laten weten dat ik dat zo verwend vind. Misschien kan je ze nog overtuigen ofzo, maar dat is misschien naïef.
Ik spreek vrienden erop aan, inclusief rant. Meestal krijg je dan volgende terug: "je hebt gelijk MAAR *regels die ze voor zichzelf hebben gemaakt *. Ik word er zo kwaad en moedeloos van, ik kan sommigen ook echt niet meer als vriend beschouwen? We hebben blijkbaar andere waarden.
Nooit gehoord van extrahepatische proteïne S wat in de vaatwand locale trombus vorming tegengaat en wat pas geactiveerd wordt als alle procoagulatie factoren in de lever geactiveerd zijn?
Dit betekent dat vitamine K inname bij iemand die geen bloedverdunners van de trombosedienst gebruikt het risico op trombose verlaagd en niet verhoogd zoals de meeste mensen denken.
Daarnaast vind ik een P-waarde<0,0005 toch vrij significant!
Dus terug naar de schoolbanken😜
Sinds jij dit hebt geplaatst heb ik inderdaad van meerdere mensen gehoord/gezien dat ze een weekend weg zijn in eigen land. Dat iemand dit soort onzin in zijn hoofd haalt kan ik al niet begrijpen, maar dat men ook geen schaamte voelt om dit delen?