Coronavirus #4

Ik ook en mis m’n leerlingen vreselijk :frowning: Ik vind het afstandsonderwijs lastig, vond het ontwikkelen van digitaal materiaal en filmpjes etc een tijdje best leuk (misschien als afleiding van al het nieuws in die periode haha), maar ben door het missen van het contact met leerlingen en ook collega’s face to face echt m’n motivatie verloren. Ik mis de gesprekken met de leerlingen, het pedagogisch bezig zijn en het uitleggen in de klas. Ik werk op een zorgvmbo en zonder het contact mis ik zoveel effectiviteit. En als mentor krijg ik berichten van collega’s met ‘Pietje heeft opdracht 1 niet afgemaakt’ en dat dan over 26 leerlingen die vaak helemaal niet de situatie hebben om thuis goed te kunnen werken.

Tegelijkertijd word ik nerveus van het idee dat we 1 juni weer starten (middelbare school) en ik nu al weet hoe lastig dat met onze doelgroep wordt qua afstand houden en alle maatregelen. Ik ben al nerveus in de supermarkt en hou mezelf heel erg aan maatregelen. Maar ook het idee dat ik mijn mentorklas waarschijnlijk niet meer als geheel ga zien (26 leerlingen) voor een lange tijd vind ik verdrietig. Alles is zo dubbel.

Maandag start ik weer na de meivakantie en ik heb in 10 jaar nog nooit tegenzin gevoeld om te starten en nu kan ik wel janken. We moeten ook met een studiedag met alle collega’s in de kantine gaan zitten (60) want dat mag volgens het RIVM (in bedrijven mogen bijeenkomsten tot 100 nog?).

@En_17_Anderen op wat voor onderwijsvorm werk jij?

7 likes

Tot 2021 lijkt me ook nog heel lang en rot, sterkte daarmee! Er lijken bijna geen goede en passende oplossingen voor onderwijs te zijn voor nu :(. En inderdaad dat gevoel van niet genoeg kunnen doen is super herkenbaar, begrijp je helemaal.

Ja verbaasde mij ook, maar het mag als het noodzakelijk is voor het voortzetten van dagelijkse bezigheden. Dat vinden veel collega’s en ik nogal te betwisten, de noodzakelijkheid. Volgens mij hebben veel collega’s zich daarom ook afgemeld dus ben benieuwd. Ben ook bang dat de sfeer niet fijn gaat zijn daardoor.

1 like

De vriend van een vriendin was vanaf het begin af aan heel stellig: alles moest open blijven voor de economie, dit was gewoon een klotestreek van de regering die iedereen naar de klote wil helpen, gewoon veel mensen blijven zien enz. Nu ligt er iemand die dichtbij hem staat in het ziekenhuis net Corona en is hij echt helemaal omgeslagen.

1 like

Wat verschrikkelijk. Heel veel sterkte. :kissing_heart:

1 like

Ja wtf, ik kreeg onderstaande mail, kreeg een soort error in m’n hoofd

1 like

Hmm maas in de wetgeving ? Kunnen restaurants met paar kamers dan ook hun hotelkamers voor de duur van de maaltijd beschikbaar stellen (want; dan ben je een hotelgast) ?

Als je uit eten wil moet je gewoon een hotelkamer boeken voor een nacht

3 likes

Wow onze ‘buurman’ (het café naast ons) heeft zich failliet laten verklaren. Echt heftig! Hij zit daar al zo lang. Ik werd er echt een beetje melancholisch van.

Dit is precies hoe ik het ervaar. Ik heb zo’n enorme tegenzin om over een paar dagen weer aan de slag te moeten. Mijn collega’s staan er ook zo in. De werkdruk is altijd al wel hoog, maar dan zijn er altijd genoeg dingen waar je nog wel voldoening uit haalt. Nu moet ik op een andere manier proberen plezier uit mijn werk te halen.

3 likes

Misschien nog het minst belangrijke, maar ik besefte vannacht toen ik wakker werd opeens dat die maatregelen in de supermarkt waarschijnlijk als laatste afgebouwd zullen gaan worden. En ik dus weet ik veel hoe lang nog gespannen boodschappen moet gaan doen. Elke dag moet nadenken of vandaag wel de juiste dag is om te gaan, en niet voor een snack ofzo zomaar naar de supermarkt kan gaan, moeilijk lopen doen in die supermarkt en de ergernis dat mensen zich niet aan afstand houden en je helemaal opgejut wordt bij de kassa. Nog maandenlang die schermen in de supermarkt en constant die confrontatie met dat het nu anders is dan normaal. Als er al wordt gesproken over digitaal onderwijs tot februari, hoe lang zullen die maatregelen qua schermen, een boodschappenkarretje moeten nemen etc wel niet gaan duren.
Kleine dingetjes, maar juist veel impact meh.
Ik mis mijn vriendinnen en collega’s, maar het liefst nog zou ik gewoon ongestoord op straat kunnen lopen.
(edit: mijn koelkast is dus zo goed als leeg, maar het is zaterdag vandaag dus zal wel drukker zijn dan doordeweeks en ik baal van deze situatie)

5 likes

Maar punt is dat mensen hier wel in je buurt komen. Sta je te wachten op iemand want die staat voor het schap dan word je aangekeken van wtf sta je te doen. En bij de kassa dus mensen dicht tegen je aan te drukken met hun spullen. Mensen uit mijn aura is helemaal prima, maar dat moeten nadenken erover en mensen die zich er dan nog niet aan houden levert alleen maar ergernis op hier.

6 likes

Ik vind het zo chill dat ik nu legitiem iemand boos aan kan kijken die te dichtbij komt :angry: En dat ze in de meeste gevallen sorry zeggen en achteruit gaan. Wegwezen, kom niet in me aura bitch

15 likes

Een week voor 20 mei in principe.

Huh, verschilt dat nog per regio / gemeente? Ouders van een vriendin hebben een hotel en daar mag het restaurant nog niet open, alleen afhaal of eten op de kamer.

Rutte zei gisteren in het beantwoorden vd persvragen dat ze geen ondergrens aanhouden, dus dat het niet zo is dat bij bv 700 mensen op de IC ze versoepelen.
Maargoed then again is NL ook wel king in niet transparant zijn.
Dus ik denk dat we tot 13 mei niks horen, en dan weer tot 13 juni enzovoorts enzovoorts.

1 like

Ik zie Rutte echt zo zeggen als die hiermee geconfronteerd wordt dat die er niks vanaf weet :’). Ben wel benieuwd zou fijn zijn als we daar snel komen :slight_smile: (sowieso haha)

Maar al zouden ze die grens aanhouden dan zullen ze lijkt mij wel kijken dat het ook wel even onder de 700 blijft.

3 likes

Ik vind Frankrijk daar nu wel goed in. Donderdag hebben alle departementen een code gekregen (rood-oranje-groen). Op basis van 3 criteria (aantal bevestigde gevallen, capaciteit van de ziekenhuizen en hoe goed ze voorbereid zijn op de déconfinement (volgens mij zijn dat testen en mondmaskers e.d.)). Iedere dag wordt een geüpdatete versie gegeven. En op 7 mei is dan de definitieve versie (enkel rood en groen). De departementen die dan groen zijn, krijgen een grotere déconfinement. De rode een beperkte déconfinement. Dat duurt dan 3 weken en daarna wordt een nieuwe fase ingegaan. Goeie communicatie vind ik.

6 likes

Hier hetzelfde probleem in de supermarkt. Merk dat ik er per keer meer tegenop zie op te gaan. Wat jij zegt, echt van te voren bedenken hoe druk het gaat zijn. Ben zelfs al een keer omgekeerd toen de hele parkeerplaats vol stond. Bij mijn supermarkt is het vooral een probleem dat stelletjes met 2 karren naar binnen gaan, vervolgens minutenlang een discussie voeren of ze nu wel of geen paprika ribbelchips moeten meenemen en dat als je daar dan (netjes op afstand) op wacht mensen je al zuchtend inhalen.

Ik ben echt heel bang voor een tweede piek. Het lijkt voor mensen steeds moeilijker om zich aan de regels te houden. En als ik er iets van zeg dan is het “waar maak je je druk om?”. Nou, ik maak me druk omdat achter de (dalende) cijfers die wij zien mensen zitten. Die hun nabestaanden met heel veel verdriet achterlaten.

3 likes

Dit is niet de enige eis. Er moest ook testcapaciteit zijn, een R die geruime tijd onder 1 is, een oplossing voor het contactonderzoek en nog wat eisen. Denk dus niet dat er direct versoepeling komt als er één eis behaald is.

1 like