Ik werd gister genegeerd toen ik zei dat ik niet wilde afspreken omdat ik het teveel risico vindt
Je bedoelt dat iedereen op uitstap zal gaan naar groene zones? Ik hoop dat dat zal meevallen, het is in ieder geval niet de bedoeling. Er werd volgens mij ook letterlijk gezegd in de mededeling dat je zoveel mogelijk in je eigen departement moet blijven, maar goed, of het opgevolgd wordt, is uiteraard nog iets anders. We zullen maximum 100 km van ons huis mogen. En op de Franse nummerplaten zie je van waar de auto afkomstig is, dus dat zal de controles door de politie wel iets vergemakkelijken.
Ik vind de verschillen tussen rood en groen nu ook niet zo danig groot. Het is niet alsof groen nu alles mag en rood niets. In alle departementen zal er begonnen worden met de dĂ©confinement. Alleen mogen in de groene ook de crĂšches open, de middelbare scholen, de parken, sommige natuurgebieden (maar geen stranden) en kleine musea. CafĂ©s en restaurants, bijvoorbeeld, blijven overal toe. Ik vond ârode en groene codesâ in ieder geval heftiger klinken qua verschil dan dit.
Ik schaam me zo voor hoe verwend Nederlanders zijn. Deze mensen doen alsof hun vrijheid afgepakt is, maar wij hebben nog mega veel vrijheid. Zij lijken zich niet te realiseren dat zij echt echt in hun handjes mogen knijpen in den land als de onze. Je zou nu maar in Brazillie, Amerika of noem een ander land wonen. En dan nu nog zeurenâ:rage: ongelofelijk
@Wonderland ik had eigenlijk verwacht dat na Pasen weer een stijging zou zijn, maar dat is dus helemaal niet zo! Ik ben benieuwd of dat ook zo gaat zijn na de ramadan.
Waar bemoeit ze zich eigenlijk mee?! Ik zou echt heel boos zijn als ik jou was!
Wat? Wat laag. Ze kunnen op zân minst het gesprek aangaan
Suikerfeest en de maand ramadan met vasten is zeker een moment van dat moslims bijelkaar komen. Maar de moskeeën zijn gesloten. In mij directe omgeving houden de moslims zich netjes aan de regels. De imams geven dagelijks aan (via FB, YouTube) om zoveel mogelijk thuis te blijven. Ik geloof niet dat er na de Suikerfeest opeens weer een piek komt. Bovendien zien de straten er nu al uit alsof er niets aan de hand is.
Thalys verplicht nu mondkapjes in de trein en de verwachting is dat de NS volgt. Maar wat ik niet begrijp: hoe moet ik aan voldoende mondkapjes komen als ik elke dag met de trein reis?
Je hebt ook wasbare katoenen!
Mijn stomerij maakt ze zelf, en verkoopt deze.
Ja maar⊠het mag toch gewoon? Ik word een beetje moe van al dat veroordelen de hele tijd. Iedereen maakt zijn eigen keuzes.
Ik zou ook geen weekendje weggaan, want dat vind ik persoonlijk nu totaal niet op zn plek en niet te verantwoorden. Maar⊠het mag inderdaad. Als het echt niet de bedoeling was om het niet te doen, had alles wel op slot gegaan. Ik ben het met je eens dat de maatregelen elkaar tegenspreken, kennelijk is het ergens de bedoeling dat bepaalde mensen tóch op pad gaan, net zoals dat de winkels gewoon open zijn gebleven. Aan de andere kant helpt het niet om alleen maar te focussen op anderen, dat plaatje wat laatst hier gedeeld werd vind ik daar super fijn voor. Ik blijf zoveel mogelijk thuis en hoop dat anderen dat ook doen, maar wat is zoveel mogelijk? Mijn wandeling van een uur is in dat opzicht ook onnodig, maar voor mijn fysieke en mentale gezondheid doe ik dat wel. Misschien is juist even een nachtje weg voor sommigen wat voor mij wandelen is.
Ik merk dat ik het lastig uitleggen vind, hoop dat het een beetje duidelijk is.
Ah, maar het is ook heel zwaar he. Dus je mag best even zoân moment hebben! Zeker als je het idee hebt dat de hele wereld behalve jezelf gewoon doorgaat met zn leven. Hopelijk kan je het accepteren en daarna toch weer genieten van een boek, serie of hobby. Deze momenten horen er denk ik gewoon bij!
En als het je helpt: je bent zeker niet de enige die sinds half maart alleen met haar vriend âopgescheeptâ zit.
Maar die keuzes hebben wel een impact op (het leven van) anderen
Niet heel fair om fietsen te vergelijken met een event waarbij je 20 man bij elkaar zet. Dat laatste mag niet, fietsen wel.
Naja zeg!! Wat kunnen gaan mensen zich debiel gedragen zeg tijdens een crisis
Maar het voorbeeld van die barbecue wat jij noemt is iets wat niet mag en niet binnen âgezond verstandâ of âgrenzen opzoekenâ past. Daarvoor kun je gewoon beboet (of was het nou een strafbeschikking?) worden. Als een stel met zijn tweeĂ«n binnen Nederland gaat fietsen is dat hun manier van navigeren binnen de regels. Als de vakantieparken nu ineens volstromen is het een ander verhaal.
Maar is dat wel wat ze bedoelen met een intelligente lockdown?
Er werd een tijd terug een plaatje gedeeld over intelligente lockdown. Daaruit maakte ik op dat het verschil tussen een algehele lockdown en een intelligente lockdown is dat bij een intelligente alleen de mensen met klachten en hun gezin thuis blijven.
Dat ze daarboven op iedereen aanraden zoveel mogelijk thuis te blijven, gaat dus eigenlijk meer naar een algehele lockdown.
Ja dit dacht ik ook hoor, alleen mensen met klachten moeten thuis en de rest wordt geadviseerd. Een intelligente lockdown die beroep doet op het intellect van mensen werkt toch niet. Dan ook ik niet begrijp nie hoor
Dat Rutte dat zo heeft gebruikt geloof ik meteen. Rutte is ook niet echt koning van de duidelijkheid.